تلفن ثابت ابری چیست

تلفن ثابت ابری چیست؟

ارائه خدمات تلفنی دیگر از انحصار مستقیم مخابرات خارج شده و الان شرکت های ارائه دهنده اینترنت (ISP) مانند شرکت آسیاتک وارد حوزه ارائه خدمات تلفنی شده اند. دیگر برای داشتن خط تلفن ثابت نیازی به سیم کشی و ملزومات فیزیکی نیست و میتوانید بر بستر اینترنت (ابری) خط تلفن ثابت داشته باشید که قیمتگذاری خط و هزینه مکالمات ارتباط مستقیم به مخابرات ندارد و همچنین امکانات منحصر به فردی روی این خط تلفن میتوان پیاده سازی کرد.

با توجه به ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی که این سرویس دارد ممکن است اسم ها و عناوین مختلفی داشته باشد: تلفن ابری، تلفن مجازی، تلفن اینترنتی، تلفن گویا، سانترال اینترنتی، تلفن ویپ voip اینترنتی و …

خرید تلفن ثابت ابری از پیش شماره استان دلخواه

با توجه به اینکه این امکانات یک سرویس مجازی میباشد پس شما بدون توجه به شهر محل سکونت خود، میتوانید تلفن ثابت مجازی از پیش شماره هر شهر دلخواه دیگر ثبت نام و تهیه کنید. فرض کنید شما ساکن نیشابور خراسان هستید میتوانید تلفن ثابت با پیش شماره 021 تهران تهیه کنید. و یا برعکس ساکن تهران هستید ولی تلفن ثابت با پیش شماره 041 تبریز تهیه کنید.

این قابلیت برای کسانیکه کسب و کارشان در شهرستان است ولی مایلند خود را بعنوان یک کسب و کار در پایتخت نشان دهند بسیار کاربردی است و براحتی میتوانند خط تلفن ثابت با کد 021 تهیه کنند.

پیش شماره تلفن همه استانها
امکانات تلفن ابری هاستد
تلفن ابری مجازی هاستد

امکانات تلفن ثابت مجازی (سرویس هاستد)

1-منوی صوتی IVR (Interactive Voice Response): همان پیام صوتی خوشامدگویی است. زمانیکه با تلفن ابری شما تماس گرفته می شود این صوت پخش خواهد شد که معمولا معرفی شرکت، اعلام منوها و شماره های داخلی مختلف است و مخاطب با وارد کردن اعداد 1 الی 9 یا هر داخلی دیگر به بخش مربوطه دایورت می شود.

2-داخلی های مختلف: شما میتوانید داخلی های مختلف با اعداد سه رقمی مانند داخلی 101 و 102 و … تعریف کنید که هر داخلی به شماره تلفن واقعی (تلفن ثابت و یا موبایل و یا حتی تلفن ابری دیگر) دلخواه دایورت شود.

3-صف تماس و صف انتظار: شما میتوانید چندین صف تماس سه لایه تعریف کنید که مثلا اگر کسی داخلی 1 را انتخاب کرد و کارمند مربوطه تا 20ثانیه تلفن را پاسخ نداد به داخلی کارمند دوم دایورت شود و اگر دومی هم پاسخ نداد به سومی دایورت شود. ضمنا در این مدت انتظار نوبت مخاطب به وی اعلام میشود که مثلا شما دومین نفر در صف انتظار هستید.

4-برقراری تماس خروجی: پیش از این سرویس های تلفن مجازی دیگری هم ارائه میشد که فقط یکطرفه دریافت تماس بود ولی الان در سرویس تلفن ثابت ابری علاوه بر تماس ورودی، قابلیت تماس خروجی نیز دارید یعنی میتوانید با شماره ابری خود با هر شماره تلفن واقعی دیگر تماس بگیرید.

5-گزارشات تماس: گزارش تمامی تماس های در پنل قابل مشاهده و بررسی است

6-ارسال و دریافت فکس: سرویس تلفن ابری علاوه بر امکانات تماس و مکالمه، امکان ارسال فکس را نیز دارد و میتوانید با شماره تلفن ابری خود اقدام به ارسال و حتی دریافت فکس کنید

در مورد نحوه تنظیمات سرویس هاستد، ویدیوی زیر را مشاهده کنید

هزینه های تلفن اینترنتی

هزینه های این سرویس در 3 طبقه یا مرحله میباشد.

1- هزینه خرید و فعالسازی خط: هزینه خط 100هزارتومان و فعالسازی 50هزارتومان یعنی جمعا 150هزارتومان میباشد که در جشنواره فعلی آسیاتک برای شما 100هزارتومان شارژ هدیه سه ماهه روی خط ثبت نامی تعلق میگیرد با این تعاریف در واقع هزینه خط رایگان محاسبه میشود! در ضمن مالکیت دائمی خطوط خریداری شده با خود کاربر میباشد و نیازی به تمدید های ماهانه و سالانه نیست.

2- هزینه های دایورت: همانطور که در توضیحات قبلی هم اشاره شد این سرویس (تلفن مجازی اینترنتی) بصورت دایورت روی تلفن های واقعی کار میکند و شما در حالتها و داخلی های مختلف تماسهای دریافتی تلفن ابری را روی تلفن ثابت واقعی و یا شماره موبایل خود دایورت میکنید که هزینه های دایورت به این شرح است:

  • دایورت داخل استانی هر دقیقه 4 و نیم تومان
  • دایورت بین استانی هر دقیقه 33 تومان
  • دایورت به موبایل هر دقیقه 62 تومان
  • دایورت به تلفن ابری دیگر آسیاتک ، رایگان

3- هزینه ماهانه سرویس هاستد: شما با خرید یکباره  یک خط تلفن ابری بدون هزینه های ماهانه میتوانید یک دایورت ساده روی یک خط تلفن واقعی خود (ثابت یا موبایل) داشته باشید و همینطور میتوانید تحت اینترنت آسیاتک و با استفاده از نرم افزارهای مدیریت تلفن ابری مانند اپ زوپیر و آسیاتل و … تماس های ابری خود را انجام دهید.

ولی ما سرویسی با عنوان “سرویس هاستد” برای شما فراهم کرده ایم که بدون هیچ اینترنت و سخت افزار و نرم افزار خاصی میتوانید از امکانات اضافی منحصر به فرد ivr ، تعریف داخلی ها، تعریف صف تماس، ارسال فکس و تماس خروجی استفاده کنید. تمام این امکانات بصورت تنظیمات منویی در داخل پنل سامانه مکث انجام میشود. هزینه ماهانه سرویس هاستد 80 هزارتومان میباشد.

هزینه خرید تلفن اینترنتی
هزینه تلفن ثابت ابری مکث
ثبت نام تلفن ابری

ثبت نام تلفن ثابت ابری

همانطور که مستحضر هستید سایت مکث اس ام اس شرکتی پیشرو در خدمات مبتنی بر پیامک میباشد که سرویس تلفن ابری بعنوان یک خدمت جدید در پنلهای مکث ارائه میشود.

یک تیر و دو نشان!

شما میتوانید یکی از پنلهای پیامک مکث را تهیه کنید که در تمام این پنل ها منوی تلفن ابری نیز وجود دارد تا برای ثبت و خرید خط تلفن ابری در پنل اقدام کنید.

و یا اگر تمایلی به خدمات پیامک ندارید و صرفا تلفن ابری میخواهید میتوانید با هزینه اولیه خرید و فعالسازی خط ابری  (150هزارتومان) از همان منوی ثبت نام آنلاین برای “بسته تلفن ابری” ثبت نام کنید. همکاران ما بعد از ثبت نام جهت تعیین شماره خط تلفن ابری با شما در تماس خواهند بود.

پنل پیامک سازمانی مکث

چرا مکسفون؟

مکسفون = خدمات تلفن ابری مکث اس ام اس

اگر یک سرچ ساده در اینترنت بزنید مشاهده میکنید که شرکتها و سایتهای متعددی در زمینه تلفن ابری فعالیت میکنند ولی مکث اس ام اس برتری های منحصر به فردی نسبت به سایر ارائه دهنده ها دارد که قابل چشم پوشی نیست:

1- هزینه خرید خط ابری مصوب آسیاتک: قیمت خرید خط را دقیقا قیمت مصوب خود آسیاتک محاسبه میکنیم و حتی اگر آسیاتک جشنواره های تخفیفی داشته باشد عینا شامل کاربر ما نیز خواهد شد.

2-تعرفه دایورت تماس ها مصوب آسیاتک: هزینه ی تماس ها هم طبق مصوب مخابراتی خود آسیاتک محاسبه میشود.

3-امکانات هاستد بی نظیر: امکاناتی که ما در سرویس هاستد ارائه میکنیم (برقراری تماس خروجی، منوی صوتی ivr، داخلی ها، صف تماس و ارسال فکس) منحصر به فرد است و سایر ارائه دهندگان توانایی ارائه چنین امکانات کاملی را ندارند.

4-استفاده از امکانات هاستد با دقایق نامحدود: برخی از ارائه دهندگان امکاناتی که روی سرویس هاستد میدهند با دقایق محدود مکالمه میباشد مثلا برای 1000دقیقه است و برای مکالمات بیشتر باید هزینه هاستد بیشتری پرداخت کنید. ولی در سرویس هاستد مکسفون با مبلغ مشخص و ثابتی که پرداخت میکنید تمام امکانات هاستد فعال میشود و در مدت زمان بسته، بصورت مکالمه نامحدود استفاده میکنید.

5- امکان ارائه نمایندگی فروش تلفن ابری

نماینده فروش تلفن ثابت ابری شوید!

اگر با کسب و کارهای نمایندگی و ریسلری تحت اینترنت آشنا باشید میدانید که فقط شرکت های هاستینگ(سرور) و پیامک اقدام به ارائه نمایندگی های ریسلر فروش مستقل میکنند و تا به این لحظه فقط در این دو حوزه هر شخصی میتوانست یک پنل ریسلری تهیه کرده و اقدام به فروش مستقل و کسب درآمد کند. در حوزه خدمات تلفن های مجازی و اینترنتی هیچ شرکتی نمایندگی فروش به هیچ شخصی ارائه نمیکرد و علت آن هم اینست که توانایی و دانش پیاده سازی زیرساخت نرم افزاری ریسلری در سامانه خود را ندارند.

با توجه به اینکه ما در سامانه مکث اس ام اس زیرساخت ارائه نمایندگی تا لایه n ام را داریم و خدمات تلفن ابری هم در همین سامانه ارائه میشود، توانسته ایم ارائه نمایندگی فروش تلفن ابری را نیز بدون مشکل در سامانه پیاده سازی کنیم و هر شرکت و حتی شخص حقیقی میتواند پنل نمایندگی فروش تلفن ابری را از ما تهیه کند فقط کافیست یک پنل نمایندگی پیامک مکث را تهیه کند. جهت بررسی و تهیه پنل نمایندگی و همچنین نحوه درآمد نمایندگی فروش تلفن ثابت اینترنتی از صفحه نمایندگی اقدام کنید.

سوالات متداول تلفن ابری

ثبت نام و تهیه تلفن ثابت ابری چقدر زمان میبرد؟

  • خرید و فعالسازی خط تلفن ابری یک الی دو روز کاری طول میکشد و فعالسازی سرویس هاستد بصورت آنلاین در لحظه صورت میگیرد.

 

مالکیت رسمی خطوط به چه شکل هست؟

  • مالکیت این خطوط بصورت رسمی با خود کاربر میباشد و موقع فعالسازی خط در آسیاتک یک اکانت با کد ملی کاربر ایجاد میشود که در این اکانت در قسمت سرویس ها خط ابری برایش ثبت میشود و مالکیت خط برای کاربر بصورت دائمی میباشد و نیازی به تمدید ندارد.

 

آیا تلفن اینترنتی فقط با پیش شماره 021 تهران ارائه میشود؟

  • خیر، در این سرویس میتوانید از پیش شماره هر شهر و استان دیگر به دلخواه خط تلفن مجازی ثبت نام کنید.

 

برای استفاده از تلفن ثابت ابری نیاز به اینترنت میباشد؟

  • الزاما خیر، بدون نیاز به هیچ اینترنتی میتوانید از دایورت ساده روی یک خط تلفن بهره ببرید. و اگر سرویس هاستد مکسفون را تهیه کنید بازهم بدون اینترنت میتوانید از تمام امکانات اضافی سانترال مجازی (ivr و داخلی و صفت تماس و تماس خروجی) استفاده کنید.
  • ولی اگر اینترنت آسیاتک داشته باشید میتوانید از نرم افزارهای سافت فون نظیر زویپر، آسیاتل و… استفاده کرده و از امکانات این اپلیکیش ها استفاده کنید و بابت تماس های دایورتی هم هزینه ای نداشته باشید.

 

آیا در سرویس تلفن ابری ثابت ملزم به پرداخت هزینه های ماهانه هستیم؟

  • الزاما خیر، هزینه خرید و فعالسازی خط دائمی است و نیازی به تمدید ندارد. ولی درصورت نیاز به سرویس هاستد، هزینه سرویس هاستد بصورت ماهانه میباشد.

 

آیا سرویس هاستد برای دقایق مکالمه محدودی قابل استفاده است؟

  • خیر، کاملا نامحدود است. مثلا وقتی شما بسته 3ماهه هاستد را تهیه میکنید در این مدت 3 ماهه بدون هیچ محدودیتی از تمام امکانات هاستد استفاده میکنید.

 

آیا تعداد داخلی ها و صف های تماس محدودیتی دارد؟

  • بلی، سرویس هاستد مکسفون درحال توسعه میباشد و درحال حاضر هر کاربر میتواند 10 داخلی سه رقمی، 9 داخلی تک رقمی منوی صوتی و 9 صف تماس سه لایه تنظیم و تعیین کند.

 

نحوه پرداخت هزینه دایورت ها به چه شکلی هست؟

  • هزینه های دایورت ها بصورت پیش پرداخت با مبالغ دلخواه در اکانت آسیاتک کاربر انجام میشود و سامانه مکسفون هیچ دخالتی در این مورد ندارد. بعنوان مثال یک شارژ ده هزارتومنی برای خط خود خریداری میکنید.

 

منظور از تعداد کانال در بحث خط تلفن ابری چیست؟

  • یکی از ویژگی های تلفن ثابت ابری امکان برقراری چندین تماس ورودی و خروجی به صورت همزمان است. به مجموع تعداد تماس های ورودی و خروجی که می تواند به صورت همزمان صورت پذیرد تعداد کانال می گویند. با ثبت نام تلفن ثابت ابری به صورت پیش فرض تعداد 3 کانال خواهید داشت. برای راهنمایی و سفارش تعداد کانال بیشتر، لطفا درخواست خود را از طریق تیکت ارسال نمایید.

اگر هنوز هم در رابطه با تلفن ابری سوالی دارید با ما تماس بگیرید  02191307383