سامانه پیامک برای جذب مشتریان

سامانه پیامک برای جذب مشتریان

قاعدتا شما برای افزایش فروش، به مشتریانی نیازمندید که به تدریج زیاد شوند و کسب و کار شما به روغن بی افتند! آیا به این فکر کرده اید که چند نوع مشتری وجود دارد؟ یا اصلا مشتری از کجا می آید؟! یا اینکه حفظ مشتریان جدید مهم است یا حفظ مشتریان فعلی؟ امروز و در این مقاله می خواهیم توضیح دهیم چگونه می توانید با استفاده از پنل پیامکی و بازاریابی پیامکی، هر دو دسته از مشتریان را افزایش دهید و آن ها را حفظ کنید. سامانه پیامک برای جذب مشتریان چگونه است؟

اگر بخواهیم مشتریان خود را تقسیم بندی کنیم، خیلی کلی دو نوع مشتری وجود دارد:

  1. مشتریان جدید
  2. مشتریان فعلی

چگونه سامانه پیامک برای جذب مشتریان کمک خواهد کرد؟

بیاید ابتدا بررسی کنیم که حفظ مشتریان فعلی و رضایت آنها، چه کمکی به شما خواهد کرد؟

سرمایه های شما مساوی است با مشتریان فعلی شما

قبل از هر چیز بیایید نگاهی به آمار و ارقامی در مورد مشتریان فعلی بیاندازیم… شاید برایتان جالب باشد که 40% در آمد ثابت شما، همین مشتریان فعلی تان هستند! شاید یکی رازهای موفقیت برندهای بزرگ در کسب و کارشان، همین حفظ مشتریان فعلی است که آنها را به مشتریان دائمی تبدیل کرده است. این مشتریان فعلی و وفادار شما علاوه بر اینکه به طور دائم از شما خرید می کنند، کسب و کار شما را به دوستان و آشنایان خودشان نیز معرفی می کنند. این مشتریان فعلی تان هستند که با بازاریابی دهان به دهان، شما را  بدون اینکه هیچ هزینه ای پرداخت کنید، به یک برند شناخته شده تبدیل می کنند!

چگونه سامانه پیام کوتاه به حفظ مشتریان فعلی کمک می کند؟

فکر میکنم تا به اینجا متوجه شده باشید که حفظ مشتریان جدید چقدر می تواند در کسب و کار شما مهم باشد. اما سوال اینجاست که چگونه با پنل اس ام اس می توانید این کار را انجام دهید؟

در قدم اول شما باید یک خبر نامه پیامکی ایجاد کرده و از مشتریان خود بخواهید در صورتیکه مایل به دریافت اخبار، اطلاع رسانی ها و خدمات شما هستند، با ارسال یک کلمه کلیدی مانند “عضو” یا هر چیزی که خودتان معین کرده باشید، در آن عضو شوند. سپس با یک برنامه ریزی دقیق آنها را از تخفیف ها، پیشنهادات و یا محصولات جدید خود آگاه سازید. بدین گونه مشتریان شما با رضایت و میل خودشان در خبرنامه شما عضو شده اند و قطعا پیشنهادات شما را با آغوش باز پذیرا خواهند بود بعلاوه شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی خواهند کرد.

مشتریان هدفمند با ارسال پیامک های انبوه

اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید و مشتریان چندانی ندارید، حال قرار است با پنل اس ام اس چگونه مشتریان خود را افزایش دهید؟

خب، بزرگترین مشکل در تبلیغات پیامکی ارسال بی هدف پیامک های تبلیغاتی است. خودتان را جای مشتری بگذارید. شما باید بدانید که چه کسانی قرار است پیامک تبلیغی شما را دریافت کنند و سعی کنید پیامکتان را برای افراد مرتبط ارسال کنید.

شما می توانید متناسب با کسب و کارتان انواع بانک های شماره را که در مکث اس ام اس قرار داده شده است، انتخاب کنید.

در ادامه می خواهم از مهمترین روش های ارسال هدفمند به شما بگویم. این شما و این هم روش های هدفمند ارسال …

روش های هدفمند ارسال

ارسال سنی و جنسیتی

در خیلی از کسب و کارها سن و جنسیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عنوان مثال فرض کنید شما صاحب یک ارایشگاه زنانه هستید و تخفیفی ویژه برای نوعروسان در نظر دارید. در این صورت عمدتا مخاطبان شما زنان 20 تا 30 سال هستند! شما می توانید با این نوع ارسال بیشترین فیدبک را از پیامک تجاری خود دریافت کنید.

ارسال منطقه ای

این روش نیز هدفمند است. در این روش ارسال شما به انواع بانک های شماره دسترسی دارید که بسته به نیازتان می توانید از آنها استفاده کنید.

به عنوان نمونه:

  • بانک شماره استان ها
  • بانک شماره مشاغل
  • بانک شماره ایرانسل با کد پستی

ارسال از روی نقشه

این نوع ارسال یکی از پرکاربرد ترین روش های ارسال است. به این ترتیب که شما می توانید از روی نقشه معین کنید که پیامک شما به چه کسانی ارسال شود. باید بگویم که این نوع ارسال متناسب با کسب و کار های محلی پر بازده است. مثلا فرض کنید یک فست فود به تازگی احداث کرده اید. بهترین راه تبلیغات شما، در محدوده فست فود تان است.

درصورتیکه متن پیامک های جذابی بنویسید می توانید به راحتی کلی مشتری جدید برای خودتان پیدا کنید.

در نتیجه…

پنل اس ام اس برای همه کسب و کار ها به گونه ای مفید و سود آور است. حال فرقی نمی کند؛ چه کسب و کاری کوچک و چه شرکت! اما تبلیغات پیامکی مانند هر نوع دیگری از تبلیغات، نیاز به آموزش دارد. پس شما با رعایت اصول و جزئیات بازاریابی پیامکی می توانید فیدبک عالی دریافت کنید.

4.9/5 - (8 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment