اگر صاحب کسب و کاری هستید و میخواهید تبلیغات کنید اما نمی دانید به چه روشی بازاریابی کنید، امروز در این مقاله با ما همراه شوید. بهتر است بگویم این جدال بین اینکه تبلیغات پیامکی بهتر است یا تبلیغات ایمیلی؟ دهه ها بوده و کماکان نیز ادامه دارد. در نهایت پاسخ به اینکه کدامیک برای کسب و کارتان می تواند بهتر باشد، به هدف سازمان شما و یا میزان بازگشت سرمایه اتان وابسته است.

گاها شما با انتخاب هر دوی آنها می توانید سودآوری بیشتری نیز داشته باشید. برای اطلاع بیشتر از آن به مقاله چگونه سامانه پیامکی به ایمیل کمک می کند؟ سر بزنید. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت بین بازاریابی پیامکی و بازاریابی ایمیلی بپردازیم، این شما و این هم 5 مزیت بازاریابی پیامکی نسبت به ایمیل:

  • امکان ارتباط مشتری با شما آسان است!

در صورتیکه انتظارتان از پاسخ گرفتن از مشتری نسبت به دیده شدن آن بیشتر است، پیامک بهترین گزینه است. طبق آمار سال پیش، حدود 54% از کاربران به پیامک های تجاری واکنش داشته و نیز یک چهارم آنها از طریق لینک داخل پیامک وارد سایت شده اند.

اما در طرف مقابل، باز شدن لینک در متن های داخل ایمیل تنها 1 تا 3 درصد است. این بدان معنا نیست که تجارت ایمیلی روشی کار آمد نیست منتها مخاطبان هیجان بیشتری نسبت به دریافت پیامک نشان می دهند.

  •  احتمال خوانده شدن پیامک بیشتر است!

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده که یکی از شما در خواست کند ایمیلتان را چک کنید! اما بعید می دانم کسی یادآوری کند که پیامک هایتان را چک کنید مگر اینکه فراموش کرده باشید جواب او را بدهید.

کاربرد پنل اس ام اس برای فروشگاه های اینترنتی
>

طبق آمار حدود 90% از پیامک های شما در 3 دقیقه اول دیده می شوند و 98% مخاطبان پیامک تبلیغاتی شما را می خوانند. در حالی که طبق بررسی های انجام شده اخیر، تنها 25% از ایمیل ها خوانده می شود و طبق آمار نرخ خوانده شدن ایمیل ها بعد در طول 3 ساعت و در برخی موارد در طول چند روز است.

استفاده از بازاریابی پیامکی

  • بدون اینترنت می توانید بازاریابی پیامکی انجام دهید!

یکی از مهمترین مزیت های بازاریابی پیامکی نسبت به ایمیل و سایر پیام رسان های مبتنی بر اینترنت آن است که بدون نیاز به اینترنت می توانید ارسال خود را انجام دهید. تنها وابستگی پیامک، شبکه تلفن همراه است.

به عبارتی دیگر برای ارسال پیامک نه نیازی به اینترنت است و نه برای دریافت آن نیازی به اینترنت دارید. مخاطبان شما ممکن است کسانی باشند که در همان لحظه دسترسی به اینترنت ندارند، یا در حال حرکت و مسافرت اند! علاوه بر آن پیامک شما قابل دسترس در گوشی های غیر هوشمند نیز هست!

  • توسط پیامک ارتباط شخصی برقرار می کنید!

با توجه به اینکه مردم به این مورد که چه کسی شماره تلفن آنها را در اختیار دارد، حساس اند و توجه ویژه ای در این امر دارند، خود تصمیم می گیرند که با شما در ارتباط باشند. با کسب اجازه از مخاطبین، آنها به شما اجازه ورود به دایره یک ارتباط شخصی را می دهند.

  • پیامک مختصر و کوتاه است!

امروزه با توجه به افزایش اطلاعات و نوتیفیکیش های گوشی ها مردم حتی زمان بررسی آن همه اطلاعات را ندارند. خلاصه و کم بودن پیامک که در حد 459 کاراکتر است، باعث جلب توجه مردم می شود زیرا اکثر افراد حوصله خواندن تبلیغات طولانی را ندارند. به عنوان مثال محبوبیت توییتر تنها در همین محدودیت استفاده از کاراکتر ها است که در مختصرترین صورت می توانید پیام خود را بنویسید که این باعث اثربخشی بیشتر نیز می شود.