چگونه سامانه پیامکی به ایمیل کمک می کند؟

چگونه سامانه پیامکی به ایمیل کمک می کند؟

راه های بسیار زیادی برای ارتباط با مخاطبان وجود دارد. یکی دیگر از بستر های تبلیغات برای بازاریابی در کسب و کار، ایمیل است. امروز در این مقاله میخواهم شباهت و تفاوت ارسال از طریق ایمیل و پیامک را برایتان بگویم. و اینکه کدام روش بهتر است؟! شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که چرا تنها تعداد معدودی از شرکت ها هم به روش ایمیل و هم پیامک ارسال انجام میدهند. در ادامه با ما همراه باشید…

شباهت های پیامک و ایمیل

باید بگویم که هردو (پیامک و ایمیل) راه های ارتباط بسیار راحت و پرکاربردی هستند. شباهت ها و تفاوت های زیادی بین ارسال از طریق ایمیل و پیامک وجود دارد که در اینجا می خواهم به مواردی از آن اشاره کنم:

ارتباط دو سویه با مشتری

هر دوی این راه های ارتباطی (پیامک و ایمیل) مشتری شما را به تماس تلفنی و دنبال کردن محصولات و خدمات شما ترغیب می کند. مشتریان شما در صورت رضایت از محصولات و نحوه ی خدمات شما، به صورت همیشگی شما را به خاطر خواهند سپرد و پیامک ها و ایمیل های شما را با آغوش باز پذیرا خواهند بود.

امکان شخصی سازی پیام ها

شما می توانید به صورت شخصی پیام بفرستید و بازاریابی کنید. در ارسال پیامک و ایمیل می توانید به اشخاص مختلفی در یک منطقه ی مشخص یا رده ی سنی مشخص و … ارسال پیامک کنید.

بالا بودن امکان دیده شدن پیام

از آنجایی که امروزه اغلب افراد گوشی بدست اند، پیام شما حتما و در مدت زمانی کم دیده می شود. ایمیل شما نیز از گوشی افراد در دسترس خواهد بود.

تفاوت های پیامک و ایمیل

در اینجا می خواهم به 2 تفاوت اصلی بین پیامک و ایمیل اشاره کنم که شاید خودتان نیز تا به حال متوجه این موضوع شده باشید.

از آنجایی که ایمیل ها می توانند محتویات زیادی را در خود جای دهند، بنابراین می توانند برای اطلاعات طولانی، متن های توضیحی، آگهی های عکس دار و … مناسب باشند. در حال که پیامک، برای ارسال اعلانات اضطراری مناسب است به عنوان مثال : یاد آوری قرار ملاقات ها، ارائه کد تخفیف، اطلاع رسانی و اینگونه موارد.

دومین تفاوت بارز بین پیامک و ایمیل آنست که نرخ دیده شدن پیامک بیشتر از ایمیل می باشد. به عنوان مثال حدودا 20 درصد از ایمیل ها مشاهده می شوند (بسته به ماهیت کارخانه متفاوت است) در حالی که پیامک احتمال 98 درصد دیده شدن دارند و در عرض 3 دقیقه دیده می شوند.

اکنون سوال اینجاست که چگونه می توان از هر دوی آنها به صورت یکپارچه استفاده کرد؟

چگونه پنل پیامکی به ایمیل کمک می کند؟

در ادامه میخواهم به مورادی اشاره کنم با فهمیدن آنها می توانید به هدفمند بودن ارسال از طریق ایمیل کمک کرده باشید:

افزایش نرخ خواندن و دیده شدن ایمیل

شما می توانید با ارسال پیامک به مشتریانی که هنوز ایمیل شما را باز نکرده اند، یادآوری کنید و آن ها را به چک کردن ایمیل های خود تشویق کنید. این روش برای اطلاعات ساختار یافته می تواند بسیار کارساز باشد.

افزایش میزان فروش

شما می توانید از ایمیل برای معرفی کردن محصولات جدید خود استفاده کنید و از پیامک برای فروش محصولاتتان استفاده کنید. همچنین می توانید ایمیل هایی حاوی پیشنهادات تخفیف ویژه و … ارسال کنید و به مشتری هایتان از طریق پیامک ارسال کنید.

ارتباط با مشتری های بی حوصله!

حتما بین مشتریانتان مشتریانی دارید که بعد از ارسال چندین ایمیل به آنها، هیچ پاسخی دریافت نکرده اید. شما می توانید با ارسال پیامک (چون نرخ دیده شدن بالایی دارد) احوالات آنها را جویا شوید! شما باید به صورت نامحسوس عمل کرده و از آن ها بپرسید که آیا پیشنهادات شما را از طریق اییمل دریافت کرده اند یا نه!؟

کلام آخر

به نظر من در زمینه بازاریابی تا زمانی که خلاقیت نداشته باشید نمی توانید موفق باشید. فکر کنید و خلاقیت به خرج دهید. گاهی با به کار بردن هر دو روش بازاریابی می توانید نتیجه بهتری کسب کنید.

از اینکه با ما همراه بودید، نهایت تشکر را دارم 🙂

4.8/5 - (6 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment