مشتری مداری پیامکی

مشتری مداری پیامکی

در دنیای پر سر و صدای امروز سبقت گرفتن از رقیبان در حیطه ارائه کالا ها و خدمات امریست که تخصص ، تجربه و موقعیت سنجی یک مدیر باهوش را در راس امور می طلبد. مدیران باهوش ، هوشمند ، خوش فکر و خلاق به خوبی آگاهند که چگونه مخاطب خود را جذب کنند و از این طریق علاوه برگسترش و رونق کسب و کار خود محیطی آرام و به یاد ماندنی را برای اعضای خود فراهم می آورند. یکی از راهکار های جذب مشتری ، بازاریابی پیامکی می باشد که برای این کار ابتدا باید با اصول مشتری مداری پیامکی آشنا باشید.

نکات مهم در مشتری مداری پیامکی

پنل پیام کوتاه

استفاده از پنل پیام کوتاه تاثیر گذارترین ابزار برای بالا بردن میزان فروش از طریق حفظ مشتریان قبلی می باشد. ارسال اس ام اس انبوه تبلیغاتی یکی از خدمات پر طرفداری است که شرکت های ارائه سرویس پیام کوتاه در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

جلب اعتماد و کسب رضایت مشتری

مهم ترین اصل مشتری مداری پیامکی ، جلب اعتماد و کسب رضایت مشتری می باشد. آمار گیری ها نشان می دهد هزینه جذب مشتری جدید 3 تا 30 برابر حفظ مشتریان قبلی است بنابراین به این موضوع دقت کنید که برای بالا بودن فروش و یا جذب مخاطب باید طوری رفتار کنید که موجب تثبیت لبخند رضایت بر چهره مشتری شده و علاوه بر این خرید های بعدی او و ادامه دادن به اشتراک را نیز تضمین کنید.

همانطور که می دانید تبلیغات زمانی موثر است که در وهله اول باعث آزار و اذیت و نارضایتی مشتری نگردد. این امر به قدری حائظ اهمیت می باشد که هر کشوری برای رعایت اصول مشتری مداری پیامکی قوانین مخابراتی وضع می کند تا امکان پی گیری حقوق کاربران از طریق مراجع قانونی فراهم شده باشد. این قوانین در کشور ما نیز برای رعایت حقوق کاربران تنظیم شده است.

در همین راستا نظر سنجی هایی نیز برای بررسی میزان رضایتمندی مشترکان از دریافت پیامک ها انجام شده است. شایان ذکر است که در این نظر سنجی فقط 13 درصد مشترکان از دریافت اس ام اس های تبلیغاتی ناراضی بودند. مسئله مشتری مداری به قدری مهم است که ارسال پیامک تبلیغاتی بدون رضایت مخاطب ممنوع می باشد. بنابراین نارضایتی مشترکین به لحاظ قضایی قابل پی گیری می باشد .

به دلیل اهمیت بسیار بالای این موضوع اکثر شرکت های اپراتور خدمات مخابراتی ایران از طرق مختلف بخشی را برای در خواست حذف شماره کاربران از لیست شماره های تبلیغاتی در نظر گرفته اند. در این صورت هر کاربری که تمایل به دریافت پیامک های تبلیغاتی نداشته باشد از طریق سایت اپراتور سیم کارت خود اقدام به لغو آن می کند.

تکنیک های مشتری مداری پیامکی برای فروش بیشتر

  • هنگام صدور فاکتور برای مشتری شماره تلفن همراه وی را ثبت کنید تا فرآیند مشتری مداری آغاز شود.
    چند دقیقه پس از خروج مشتری از فروشگاه با ارسال پیامی از او تشکر کنید. این کار باعث می شود احساس کند برای او ارزش قائل هستید.
  • عرضه لوازم جانبی کالایی که مشتری خریده است را با ارسال یک پیام به وی اطلاع دهید. مشتری با خواندن این پیام به این باور می رسد که همواره او را به یاد دارید.
  • لیست کالاهای جدیدی که عرضه می کنید به همراه تخفیفی که در نظر گرفته اید از طریق پیام کوتاه برای مشتری ارسال کنید. این کار مشتری را به خریدهای بعدی ترغیب می کند.
  • با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به مشتری نشان دهید با او احساس مشترکی دارید.
  • هنگامی که شعبه جدیدی افتتاح می کنید یا تسهیلاتی برای فروش کالاها در نظر می گیرید پیام حاوی تغییرات ایجاد شده برای مشتری ارسال کنید. با این روش به مشتری ثابت می کنید به فکر آسایش و راحتی او هستید.
  • در فواصل زمانی متناوب چنانچه حراج یا تخفیفات خاصی در ارتباط با آغاز فصل جدید پیش رو دارید از طریق پیامک به مشتریان قدیمی خود اطلاع دهید چرا که بهترین خریداران محصولات شما کسانی هستند که از کیفیت کالای شما اطمینان داشته و جزء خریداران قبلی شما باشند.
  • در ایام خاص و مناسبت ها چنانچه اقدام به برگزاری جشن با حضور شخصیت های برتر ورزشی و یا هنرمندان می نمایید می توانید اقدام به ارسال پیامک و دعوت از اعضای ویژه خود نمایید .
  • در صورتی که مدت اعتبار عضو مجتمع در حال به اتمام رسیدن باشد بهتر است که به وی یادآوری نمایید.
4.5/5 - (10 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment