قبل از ارسال پیامک تبلیغاتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

قبل از ارسال پیامک تبلیغاتی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برخلاف تصور بسیاری از مردم، در دنیای امروزه بهترین روش تبلیغات، تبلیغات پیامکی می باشد. چرا که شما از این طریق میتوانید شخصا با مخاطب خود ارتباط داشته باشید و مطمئن شوید که این پیامک به دست مخاطب رسیده است. آمارها نشان میدهد میزان دیده شدن تبلیغات پیامکی به مراتب بیشتر از روش های دیگر تبلیغات (تبلیغات بنری، پخش تراکت و…) است. اما پیامک شما باید برای مخاطب جذاب باشد تا بتواند مخاطب را به مشتری تبدیل کند. از مراحل اولیه بازاریابی پیامکی ایجاد اعضای خبرنامه پیامکی می باشد. در مقالات گذشته وبلاگ مکث اس ام اس، به این روش ها اشاره شده است. در این مقاله میخواهیم به نکات ارسال پیامک تبلیغاتی اشاره کنیم.

ارسال پیامک تبلیغاتی روشی مقرون به صرفه!

درست است که بازاریابی پیامکی بعلت مقرون به صرفه بودن و صرفه جویی در زمان، یکی از موثرترین روش های بازاریابی می باشد. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که تلاشهای شما در پیشبرد این روش نقش بسزایی در موفقیت بدست آمده دارد. باید برای بدست آوردن موفقیت بیشتر تمام اصول و فنون بازاریابی پیامکی را فرا بگیرید. برای ارسال پیامک های خود برنامه ریزی داشته باشید و بی هدف برای مشترکین پیامک ارسال نکنید.

دومین مرحله، ایجاد پیشنهادات هدفمند و با ارزش، با نیاز های مخاطبان می باشد، در این مورد نیز در مباحث گذشته راه کار های مفیدی را ارائه داده ایم. این دو مرحله بسیار مهم بوده و به شما در موفقیت کمک می کند.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که برای ارسال پیامک ها، برنامه ریزی داشته باشید و بدون هدف موضوعی را برای مشترکین خود ارسال نکنید. انجام این امور به موفقیت و کسب سود در تجارت تان کمک بسزایی می کند. اگر بتوانید با استفاده از نکاتی که در وبلاگ مکث اس ام اس گفته شده، نکاتی را جهت پیشرفت هدف خود بیاموزید، یقینا در مدت زمان کوتاهی نتایج خوبی را خواهید دید.

مهمترین نکات ارسال پیامک تبلیغاتی چیست؟

همه ما در طول روز پیامک های تبلیغاتی دریافت می کنیم. اما آیا این تبلیغات همگی در یک سطح هستند؟ دسته اول از پیامک ها به گونه ای است که مخاطب به محض دریافت و یا خواندن چند کلمه ابتدایی آن، پیامک را حذف میکند و اصلا تا آخر آن را نمیخواند. به عنوان مثال:

تبریک! شما برنده جایزه ای شده اید. تا یک ساعت آینده عدد 1 را به شماره 111 ارسال کنید و تعجب خواهید کرد که چه چیزی را میتوانید دریافت کنید. این بسته شامل موارد زیر است…

دسته دوم نیز پیامک هایی می باشند که مخاطب آن پیام را تا انتها خوانده و سپس اقدام به حذف آن میکند. اکنون شاید فکر کنید فرستنده پیامک دسته دوم نسبت به دسته اول موفق تر بوده که لااقل شانس خوانده شدن داشته است. اما باز هم نتوانسته به هدف خود برسد! به عنوان مثال فرض کنید پیامک با این محتوای زیر به آقایان ارسال کرده اید:

از کم پشتی ابرو هایتان ناراضی هستید؟ مرکز خدمات میکروبلیدینگ ابرو شهلا در خدمت شماست!

شاید آقایان نیز از کم پشتی ابرو هایشان واقعا ناراضی باشند ولی وقتی به آخر پیام برسند، متوجه میشوند این خدمات برای بانوان است نه آقایان! اما شاید برای شما هم پیش امده باشد که یک پیامک تبلیغاتی با متنی جذاب دریافت میکنید و همان لحظه تصمیم میگیرید که با شماره نوشته شده در متن پیامک تماس بگیرید.

با چه روشی مشتریان را ترغیب به خرید کنیم؟

سعی کنید برای هر پیامک پیشنهادی خود راه ارتباطی جهت برقرراری ارتباط با مخاطب قرار دهید. اگر این کار را انجام ندهید میزان استقبال از پیشنهاد شما بسیار پایین خواهد بود و نداشتن راه ارتباطی باعث سردرگمی مشتریان خواهد شد.

روش هایی برای افزایش وفاداری مشتری

به طور مثال اجناس فروشگاه شما به علت های مختلف فروش نرفته است و شما برای جلوگیری از ضرر، اجناس را به صورت تخفیف می فروشید. این کار ممکن است ایده خوبی باشد. اما ممکن است با نیاز بسیاری از مشتریان شما مطابقت نداشته باشد. بنابراین همیشه سعی کنید پیشنهاداتی ارائه دهید که اکثریت مشتریان را به سمتش جذب کند. مشترکین شما برای دریافت پیشنهادات و تخفیفات عضو خبرنامه پیامکی شما شده اند، پس پیشنهاداتی بدهید که آنها می خواهند.

1- متن کوتاه اما کامل

یکی از مهمترین نکات ارسال پیامک تبلیغاتی ارسال متن بصورت کوتاه می باشد. سعی کنید متن را تا جایی که امکان دارد کوتاه بنویسید اما توجه داشته باشید که این کوتاه نوشتن نباید باعث شود که خوانایی و درک پیام کم شود.

2- ارائه پیشنهادات شگفت انگیز و مدت دار

نداشتن تاریخ انقضاء، مراجعه و خرید مشتریان را به تعویق می اندازد. زمانی که مشتریان شما از این موضوع که پیشنهاد، تاریخ اتمام دارد اطلاع داشته باشند، برای خرید از شما زودتر اقدام می کنند. لزومی ندارد برای تخفیف خود 1 ماه زمان تعیین کنید! همچنین از ارائه پیشنهادات قدیمی و منسوخ شده بپرهیزید. به طور مثال پیشنهاد کرده اید که

“با خرید تا سقف قیمت صد هزار تومان اشانتیون به شما تعلق میگیرد”

اما با مرور زمان مشاهده کرده اید که این روش نتیجه و استقبال خوبی را در بر نداشته است، اشتباهات را تکرار نکنید و پیشنهادات جدید ارائه بدهید.

3- ارسال پیامک به بازار هدف

حتما برای شما نیز پیش آمده باشد که پیامک هایی دریافت کنید که هیچ ارتباطی به شما ندارد و تعجب کنید که چرا این پیامک برای شما ارسال شده است! به عنوان مثال برای شما تبلیغات خرید دستگاه های پزشکی و لوازم دندان پزشکی پیامک شده است در حالی که شما دندان پزشک و یا پزشک نیستید! در پنل اس ام اس مکث شما با استفاده از امکاناتی نظیر ارسال پیامک به مشاغل، ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت، ارسال پیامک منطقه ای و… میتوانید فقط به افرادی پیامک بفرستید و با آنها ارتباط برقرار کنید که با حرفه شما آشنا هستند.

4- نوشتن شماره ثابت با پیش شماره شهر

بسیاری از افراد هنگامی که بر اساس منطقه ای به یک شهر مشخصی پیامک ارسال میکنند، از نوشتن پیش شماره تلفن ثابت خودداری میکنند. اما باید بدانید با رعایت همین نکته ساده شما میتوانید تماس های ورودی تان را چند برابر کنید! زیرا زمانی که شما شماره تان را با پیش شماره وارد میکنید، هنگام ارسال به مخاطب آن شماره قابل کلیک خواهد بود و مخاطب میتواند تنها با یک کلیک ساده بر روی شماره تلفن، اقدام به برقراری تماس با شما کند.

5- ارسال لینک سایت و یا آدرس پیج اینستاگرام

ما در مقاله ارسال هوشمند آیدی تلگرام و اینستاگرام کاملا به این موضوع پرداخته ایم. شما با این کار مخاطب را دعوت به بازدید از پیج اینستاگرامی خود میکنید تا نمونه کار و یا خدمات شما را بطور دقیق تر مشاهده کند.

اشتباهات رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی

ما در مقاله ای جداگانه به اشتباهات رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی و نکات ارسال پیامک تبلیغاتی پرداخته ایم. اما در ادامه میخواهیم بطور خلاصه و موردی به این اشتباهات اشاره کنیم:

[irp posts=”23599″ name=”اشتباهات رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی در همه کسب و کارها”]

  • داشتن غلط املایی در متن پیامک تبلیغاتی
  • طولانی بودن متن پیامک (بیش از 3 پیام)
  • عدم استفاده از علایم نگارشی
  • ارسال پیامک تبلیغاتی بعد از ساعت 9 شب
  • استفاده نکردن از کلامتی مانند: معتبرترین، بهترین، اولین، ارزان ترین و…
  • نداشتن لحنی محترمانه در متن پیامک تبلیغاتی
  • ارسال پیامک های تکراری
  • اجازه ندادن به مخاطب برای انصراف از خبرنامه شما
  • ارسال پیامک در فواصل کوتاه

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به نکات ارسال پیامک تبلیغاتی اشاره کنیم. علاوه بر موارد مهم و پرتکراری که در این مقاله به آن‌ ها اشاره کردیم، مواردی مانند ارسال کد تخفیف نیز میتواند مشتریان شما را بیش از پیش مشتاق به خرید کند! اسنپ فود مثال خوبی برای این مورد می باشد. چرا که با دادن کد تخفیف در مدت زمان تعیین شده، مخاطب را مشتاق به سفارش غذا میدهد!

انتخاب یک شرکت معتبر و حرفه‌ ای ارائه دهنده خدمات پیامک تبلیغاتی مانند مکث اس ام اس به شما کمک میکند تا از این اشتباهات رایج خودداری کنید. مشاوران حرفه‌ ای ما مشتاق شنیدن صدای شما و پاسخگویی به سوالات شما هستند. برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی همین حالا با شماره 02191300036 تماس بگیرید و یا از طریق منوی امکانات و تعرفه ها خدمات ما را بررسی کنید.

4.9/5 - (9 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment