سامانه پیامک برای مدارس – ارسال پیامک به اولیا

سامانه پیامک برای مدارس - ارسال پیامک به اولیا

در گذشته مدیران مدارس برای ارتباط با اولیا دانش آموزان باید تلفنی به آنها اطلاع میدادندکه اینکار بسیار زمانبر بود و مشکلات خاص خودش را داشت. از طرفی هم تماس تلفنی هزینه هایی را برای مدارس در پی داشت. در نتیجه وقت و هزینه دیگری صرف تایپ دعوتنامه اولیا برای جلسه اولیا و مربیان میشد و اغلب دانش آموزان فراموش میکردند که دعوتنامه را به اولیا خود بدهند! امروزه بسیاری از مدارس برای صرفه جویی در هزینه های خود از سامانه پیامک مدارس استفاده میکنند که در هر زمانی بتوانند از طریق پیامک به اولیا دانش آموزان اطلاع رسانی کنند.

مزایای سامانه پیامک مدارس

همانطور که می دانید، اطلاع رسانی به دانش آموزان و ارتباط با اولیاء آنها از طریق تماس تلفنی علاوه بر هزینه بر بودن آن، زمان زیادی را طلب می کند. خب حال می پرسید چه کنیم؟ بهترین کانال ارتباطی برای ارتباط با اولیاء و دانش آموزان در این حالت، سامانه پیامک است! صبر کنید، تنها همین نیست…

اطلاع رسانی تعطیلات یا کنسل شدن کلاس با سامانه پیامک ویژه مدارس

خب، تصور کنید یکی از معلمان مرخصی گرفته و یا به هر دلیلی کلاس لغو شده است! چه می کنید؟ آیا تماس تلفنی با همه دانش آموزان به نظرتان کار راحتی است؟ البته که نه! درصورتیکه شما برای مدرسه یک پنل پیامک خریده باشید، این مشکل به آسانی حل می شود. شما فقط یک متن می نویسید و آن را به اولیاء ارسال می کنید.

پنل اس ام اس برای مدارس

یادآوری رویداد و مناسبت ها با سامانه پیامک مدارس

منظورم از مناسبت ها و رویداد ها، اجرای نمایش و یا برگزاری نمایشگاه های علمی یا هنری و … است. شما با ارسال پیامک برای یادآوری اینگونه کارهای فوق برنامه علاوه بر اینکه والدین را در جریان می گذارید، باعث مشارکت هر چه بیشتر و برقراری ارتباط صمیمی بین اولیا و مدرسه می شوید.

پنل اس ام اس برای مدارس

اطلاع رسانی غیبت ها به والدین از طریق سامانه پیامک مدارس

هر چند که احتمال دارد والدین خودشان از غیبت فرزندانشان اطلاع داشته باشند اما این اطلاع رسانی باعث ایجاد رابطه مطلوب بین معلمان و والدین شده و از حوادث بد پیشگیری می کند. شما می توانید به راحتی توسط پنل اس ام اس مدارس، والدین را از غیبت دانش آموزان مطلع سازید.

پنل اس ام اس برای مدرسه

یادآوری تاریخ امتحانات ماهانه و اصلی از طریق پنل پیامک مدارس

از جمله مواردی که بهتر است مدتی قبل از وقوع آنها به والدین یادآوری شود، تاریخ امتحانات میان ترم، ماهانه و یا اصلی است. بدین ترتیب والدین نظارت بیشتری بر درس خواندن دانش اموزان خواهند داشت و آنها را یاری خواهند کرد.

سامانه پیام کوتاه برای مدارس

اعلام زمان دریافت کارنامه

یکی از قابلیت های سامانه پیامک مدارس، دفترچه تلفن اختصاصی است. شما توسط آن می توانید بر حسب پایه تحصیلی دانش آموزان، شماره آنها را دسته بندی کنید و هنگام دریافت کارنامه برای هر پایه تحصیلی به صورت جداگانه پیامک ارسال کنید. به عنوان مثال مدرسه شما یک مدرسه ابتدایی است، شما می توانید برای هر پایه تحصیلی ضمن دریافت کارنامه به صورت جداگانه پیامک ارسال کنید.

پنل اس ام اس برای مدرسه

اعلام مهلت پرداخت هزینه سرویس یا شهریه از طریق پیامک

یکی از مشکلات مدارس غیر دولتی، پیگیری برای واریز هزینه شهریه و یا هزینه سرویس می باشد. ممکن است بعضی از والدین شهریه کامل مدرسه را پرداخت نکرده باشند و شما نیز با ارسال نامه چندین بار این موضوع را یادآوری کرده اید اما متاسفانه این روش موثر واقع نشده است زیرا ممکن است پیغام شما بدست آنها نرسیده باشد، اما در یادآوردی شهریه با پیامک ارسال پیامک این تضمین وجود دارد که پیامک بدست والدین رسیده است.

از دیگر مزایای سامانه پیامک مدارس این است که، به شما کمک می کند تا به جای اینکه یک به یک با دانش آموزان تماس بگیرید، یکجا یک پیامک گروهی ارسال کنید و یادآور مهلت پرداخت هزینه شوید.

برای اردوهای مدارس نیز همین سیستم ارسال پیامک را میتوانید در پیش بگیرید. با ارسال پیامکی حاوی اطلاعات اردو از قبیل زمان و مکان آن و همچنین هزینه، برای والدین آنها را باخبر میسازید.

سامانه پیامک برای مدارس

اعلام اخبار تابستانه از طریق سامانه پیامک ویژه مدارس

شما می توانید تاریخ شروع کلاس های تابستانه را به دانش آموزان توسط پیامک اطلاع دهید علاوه بر آن با یک متن پیامکی جذاب می توانید دانش آموزان را برای شرکت در کلاس های تابستانه مدرسه، ترغیب کنید.

سامانه پیامک برای مدارس

ارتباط با والدین از طریق پنل پیامک مدارس

برگزاری جلسات اولیا و مربیان از اهمیت خاصی برای مدارس برخوردار می باشد. این جلسات باعث میشود والدین بتوانند در طول سال معلمان را ملاقات کنند و از وضعیت درسی فرزندان خود و رفتار آنها در مدرسه آگاه شوند. ارسال پیامک به شما این امکان را می دهد که با والدین به صورت ارتباط نزدیک در ارتباط باشید و آنها را از زمان این جلسات مطلع کنید.

یکی دیگر از راه های ارتباطی با والدین ارسال نامه میباشد که این روش بعلت هایی از قبیل نرسیدن نامه به دست والدین چندان روش مناسبی نمی باشد اما با ارسال پیامک از این موضوع که حتما اطلاعیه بدست والدین رسیده است مطمئن میشوید. ایجاد ارتباط با والدین سبب می شود که آنها نقاط ضعف فرزندان خود را شناخته و در جریان وضعیت تحصیلی آنها قرار گیرند و علاوه بر آن شما می توانید توسط پیامک آنها را در جریان جلسه اولیاء و مربیان قرار دهید.

سامانه پیامک برای مدارس

نظرسنجی از دانش آموزان با پیامک

شما توسط این قابلیت پنل اس ام اس مدارس، می توانید در مورد کلاس های فوق برنامه خود از دانش آموزان نظر سنجی کنید. دانستن نحوه عملکرد معلم و رضایت دانش آموزان به شما در داشتن مدرسه ای در سطح بالا کمک می کند و نیز باعث ارتباط هرچه عمیق تر شما با والدین می شود.

پنل اس ام اس برای مدرسه

برگزاری مسابقات پیامکی

فرض کنید به مناسبت روز مادر، یک مسابقه پیامکی برگزار می کنید و از دانش آموزان می خواهید یک جمله زیبا در وصف مادر به شما ارسال کنند و به نفرات برتر جایزه دهید.

پنل اس ام اس برای مدرسه

نتیجه گیری

به نظرم با خواندن این مقاله متوجه مزایای سامانه پیامک مدارس شده باشید . شما می توانید با یک پنل پیامکی علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه، روابط خودتان را با اولیا و دانش آموزان مطلوب تر سازید.

4.5/5 - (10 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment