فروش خود را با بازاریابی پیامکی افزایش دهید

فروش خود را با بازاریابی پیامکی افزایش دهید

در این مقاله آموزش میدهیم که چگونه افزایش فروش با بازاریابی پیامکی داشته باشید. اگر صاحب کسب و کارید و دنبال روش هایی برای بالا بردن فروش خودتان می گردید؛ شاید در مورد انواع روش های تبلیغات محصول خود مشغول به تحقیق هستید! مثلا تبلیغات ایمیل، تبلیغات در فضای مجازی یا در کمپین های تبلیغاتی و … شاید هیچ به تبلیغات پیامکی هم فکر نکنید و اولین ایده شما برای تبلیغات، پیامک نباشد!

افزایش فروش با بازاریابی پیامکی چگونه ممکن است؟

همانطور که می دانید، حدودا 98% پیامک های تبلیغاتی دیده می شوند و زمان دیده شدن آنها در کمتر از 3 دقیقه است. باید بگویم که هیچ یک از شبکه های اجتماعی هنوز به این رکورد درست نیافته اند! می پرسید چگونه؟ قاعدتا شبکه های اجتماعی بیشتر جنبه تفریحی و خوش گذرانی برای مردم دارند و کاربران آن معمولا بی هدف می چرخند. با وجود نوتیفیکیشن های زیاد این نوع شبکه های اجتماعی، کاربران نمیتوانند همه ی آن ها را یک به یک ببینند.

اما SMS حساب جداگانه ای از آنها دارد،خصوصی است و برای هدف مشخصی و صرفا برای شما ارسال می شود.

 

فروش خود را با بازاریابی پیامکی افزایش دهید

 

5 راه کار برای افزایش فروش با بازاریابی پیامکی

شما به یک استراتژی ویژه برای افزایش فروش خود و جذب مشتریان نیازمندید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید:

1- ترغیت مشتریان برای پیوستن به خبرنامه شما

اینکه پیامک های شما احتمال 98% دیده شدن را دارند صحیح است اما بدان معنا نیست که شما مخاطبتان را پیامک باران کنید! در اینصورت شما برای مشتریان مزاحمت ایجاد می کنید و باعث تنفر و دوری جستن آنها از پیامک های تبلیغاتی می شوید! برای اینکه مشتریان خود را ترغیب به پیوستن به خبرنامه پیامکی خود کنید، کافیست از آنها بخواهید که برای عضویت در خبرنامه پیامکی شما یک واژه کلیدی از قبل تعیین شده، مانند “عضو” را به شما ارسال کنند.

شما می توانید در مقابل عضویت آنها، با یک تخفیف یا طرح ویژه از آنها استقبال کنید.

2- تعامل با مشتری از راهکارهای افزایش فروش با بازاریابی پیامکی

تعامل با مشتری باعث می شود آوازه کسب و کارتان به گوش مشتریان دیگر نیز برسد و کم کم برند شما مشهور تر شود.

می پرسید چگونه؟

اگر در ابتدا مشتری چندانی ندارید، با ارسال یک پیامک به مشتریان خود پیشنهاد دهید که با دعوت دوستانشان به شما، کد تخفیفی دریافت می کنند.

از مشتریان خود نظر سنجی کنید، شما می توانید نظرات مثبت مشتریان و تعریف و تمجید آنها از شما را در شبکه های اجتماعی تان به اشتراک بگذارید و نظرات منفی و انتقادات آنها را با اغوش باز پذیرا باشید و نقاط ضعف خود را تقویت کنید.

اگر کسب و کارتان محله ای است، با ارسال یک پیامک به مشتریان و با یک پیشنهاد تخفیف می توانید آنها را ترغیب کنید تا به کسب و کار شما و یا فروشگاه شما سر بزنند. قاعدتا مشتریانی که به لحاظ ناحیه جغرافیایی به شما نزدیک اند اولویت بیشتری دارند و جلب رضایت آنها به معنای اینست که آنها به محصولات و یا خدمات شما علاقه مند شده و مشتریان دائمی شما خواهند بود.

3- قشر جوان را هدف قرار دهید

طبق آمار، 62% کاربران موبایل را قشر جوان تشکیل می دهند. از آنجایی که جوانان شور و هیجان دارند و یکی از جنبه های تبلیغات، ایجاد شور و هیجان در مشتریان نسبت به برند و کسب و کار شما است، و در صورت رضایتمندی آنها از شما، خودشان تبلیغ خواهند کرد.
بنابراین شما می توانید برای رده سنی 25 تا 34 سال پیامک های جذاب و خلاقانه ای ارسال کنید. در اینصورت هم درصد دیده شدن پیامک شما بالا می رود و هم آنها شما را به دیگران معرفی خواهند کرد. در اینصورت شما شاهد بازدهی مطلوب و افزایش نرخ فروش خواهید بود.

4- در زمان مناسب پیامک ارسال کنید

یکی دیگر از مهم ترین قسمت های تبلیغات پیامکی، زمانبندی در ارسال پیامک است. اگر شما زمانبندی مناسبی برای ارسال پیامک های تبلیغاتی خود نداشته باشید، علاوه بر هدر رفتن وقت و هزینه، هر چقدر هم که متن جذاب و تبلیغات عالی داشته باشید تبلیغات شما با شکست مواجه خواهد شد.

رفتار مشتریان و در نظر گرفتن شرایط آنها مستقیما به زمان ارسال پیامک بستگی دارد. عمدتا بهترین زمان ارسال پیامک قبل و بعد از ساعت کاری است و تقریبا وقت ناهار! قبل 9 صبح، 1 تا 2 بعد از ظهر (که وقت ناهار است)، و بعد از 5 بعد از ظهر.

[irp posts=”18177″ name=”تاثیر زمانبندی در بازاریابی پیامکی و اهمیت آن”]

در این تایم ها اغلب افراد سری به گوشی های خود می زنند و پیام های خود را چک می کنند! در ساعات کاری به دلیل مشغولیت های مختلف، احتمال دارد که به شما جوابی ندهند.

یک نکته دیگر اینکه، به خاطر داشته باشید هرگز به مشتریان خود بعد از ساعت 10 شب پیامک تبلیغاتی نفرستید! و ممکن است آنها به خاطر زمانبندی اشتباه شما، از دریافت پیامک منصرف شوند.

5- منطقه خودتان را اولویت قرار دهید

بهترین ابزار برای تعامل شما و مشتریانی که در نزدیکی کسب و کار و یا فروشگاه شما قرار دارند، SMS می باشد. اگر یک منطقه خاص را مورد هدف قرار دهید، نه تنها مشتریان همیشگی شما زیاد می شود بلکه یک راهکار عالی برای کسب و کار های محلی است.

کلام آخر

به علت رعایت نکردن اصول ارسال پیامک تبلیغاتی در بعضی از شرکت ها، متاسفانه مردم حس بدی نسبت به پیامک تبلیغاتی پیدا کرده اند. شما باید دید مشتریان را نسبت به این موضوع عوض کنید. مقصد، همیشه ارسال کردن SMS تبلیغاتی نیست! شما همچنین می توانید مشتریانتان را از خدمات خود آشنا ساخته و پیامک هایی را به آنها بفرستید که واقعا به دردشان بخورد! تاثیر گذارترین کار برای افزایش فروش با بازاریابی پیامکی در کسب و کار شما، گسترش خبرنامه است. سعی کنید برنامه های جدید برای آن داشته باشید!

امیدوارم از این مطلب استفاده مفید داشته باشید. 🙂

4.8/5 - (6 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment