تاثیر زمانبندی در بازاریابی پیامکی و اهمیت آن

تاثیر زمانبندی در بازاریابی پیامکی و اهمیت آن

اگر صاحب کسب و کار و یا شرکت هستید و از قابلیت بازاریابی پیامکی استفاده می کنید، پس از تاثیر بالای آن بر روی کسب و کارتان اطلاع دارید. منتها آیا شما اصول و جزئیات بازاریابی پیامکی را رعایت می کنید؟ در صورتیکه جواب شما “خیر” است، پس زمان آن فرا رسیده است که استراتژی خود را تغییر دهید. شما می توانید با رعایت اصول بازاریابی پیامکی، اثر بخشی آن را بر روی کسب و کارتان افزایش دهید. یکی از این اصول که عموما افراد در بازاریابی پیامکی به آن توجهی ندارند، زمان مناسب برای ارسال پیامک است.

چرا باید در زمان مناسبی پیامک ارسال کنیم؟

طبق آمار، تقریبا 98% پیامک های ارسالی شما خوانده می شوند و افراد عموما زیر 3 دقیقه پیامک شما را می بینند. یکی از اصول و جزئیات بازاریابی پیامکی که می تواند تاثیر بسزایی در کسب و کار شما داشته باشد، زمانبندی است. بدین گونه، شما با یک زمان بندی صحیح می توانید بر روی مشتریان خود بیشتر تاثیر بگذارید و همچنین باعث سود آوری بیشتری به کسب و کارتان شوید. شما باید بدانید که چه زمانی و چه ساعتی یا چه روزی پیامک تبلیغاتی خود را ارسال کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید شما صاحب یک رستوران هستید و برای تبلیغ رستوران جدید خود پیشنهاد ویژه ای را برای مخاطبان ارسال می کنید اما در همان زمان یک رویداد ویژه ای مانند فوتبال تیم ملی در جریان است! فکر می کنید چند نفر توسط این پیامک به رستوران شما می آیند؟ شاید بیشتر از چند نفر تمایل به آمدن به رستوران شما را نداشته باشند!

خب! پس زمانبندی یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در تبلیغات پیامکی است. بازاریابان بیشتر به تبلیغات محصول خود و پیشنهاد به مشتری تمرکز دارند اما غافل از اینکه زمانبندی در ارسال پیامک اولویت بیشتری دارد.

همانطور که در مثال قبلی گفته شد، بیایید فرض کنیم شما اینبار یک پیشنهاد ویژه برای صرف ناهار دارید! برای اثربخشی بیشتر شما می بایست راس ساعت 11:30 صبح به مخاطبانتان پیامک ارسال کنید. این دقیقا زمانی است که کارگران، کارمندان و … به این فکر می کنند که ناهار چه بخورند!؟

این پیشنهاد شما برای آنها یک فرصت عالی می باشد! حال تصور کنید که چقدر این تبلیغ بازخورد مطلوبی خواهد داشت. شما باید تصمیم گیری لحظه ای را یاد بگیرید! چند نکته کلی در مورد زمان ارسال پیامک که می تواند در هر کسب و کاری تاثیر داشته باشد:

زمان مناسب برای ارسال پیامک در شروع روز

همانطور که می دانید، ابتدای روز مردم خواهان دریافت خبر های جدیدی از طریق اینترنت یا بستر های دیگری هستند. این زمان می تواند بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی باشد. شما می توانید پیامک های تبلیغاتی خود را در این زمان از روز بفرستید!

زمانبندی ارسال پیامک

ساعات 8:00 تا 12:00 ظهر

در این ساعات کارمندان در حال رفتن به سرکار اند و ایمیل ها و پیام های خودشان را چک می کنند و با موبایل شان مشغول اند. بنابراین احتمال دیده شدن پیامک شما نیز بیشتر است! به همین دلیل این ساعات روز محبوبترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی است.

زمان مناسب برای ارسال پیامک در پایان روز

در صورتیکه کسب و کار شما بطوری است که ارسال پیامک شب ها جواب می دهد، توصیه ما به شما اینست که پیامکتان را در بازه 5 عصر تا 9 شب ارسال کنید.

ساعات 17:00 تا 21:00 شب

در این زمان بیشتر مردم در حال استراحت و گوشی بدست هستند! پس احتمال دیده شدن پیامک شما بیشتر است. بعد از این زمان، ارسال پیامک تبلیغاتی بازده و فایده چندانی ندارد. چرا که مردم آماده رفتن به رختخواب هستند پس درخواست شما را به زمانی دیگر موکول میکنند و در زمانی دیگر نیز فراموش می کنند!

زمان مناسب برای ارسال پیامک در آخر هفته

در اخر هفته ها بدلیل تعطیل بودن ادارات و شرکت ها، مردم اوقات فراغت بیشتری دارند و اکثرا با تلفن همراهشان مشغول اند.

3 پیشنهاد برای ارسال پیامک در تعطیلات اخر هفته:

ساعات 9:00 صبح تا 12:00 ظهر

من شخصا تا ساعت 12 روزهای جمعه از رختخوابم دل نمی کنم و اغلب با گوشی موبایلم مشغول چک کردن پیام هایم هستم! فکر میکنم افراد زیادی مثل من وجود دارند. بعد از این ساعت تا اواسط روز مردم به گوشی خود توجهی نداشته و بیشتر با خانواده و دوستان خود سرگرم اند. پس باید هنگام ارسال پیامک به این نکته توجه داشته باشید.

ساعات 16:00 بعد از ظهر تا 19:00 عصر

معمولا افرادی که کارهای روزانه و شخصی خودشان را انجام داده اند، در این ساعات به استراحت مشغولند و دوباره باید گفت که احتمال دیده شدن پیام شما وجود دارد.

کلام آخر

اکنون که از اهمیت زمانبندی در ارسال پیامک تبلیغاتی آشنا شدید، بهتر است با نحوه نگارش پیام تبلیغاتی نیز آشنا شوید. ما یک مقاله دیگری در مکث اس ام اس داریم که بهتر است برای جذاب تر کردن متن پیامک خود سر به آن بزنید: نحوه نگارش متن پیامک

4.9/5 - (8 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment