به چه کسانی پیامک ارسال کنیم ؟

به چه کسانی پیامک بفرستیم؟

بهترین مخاطب کسی می باشد که با علاقه خود نسبت به سازمان و یا فروشگاه شما شماره اش را جهت دریافت پیام در اختیار شما قرار داده است.این گونه مشتری ها را هرگز نباید از دست داد به همین منظور توصیه می شود برای این مخاطبین پیام های ارزشمند و سودمند ارسال شود و در ابتدای متن نام آنها ذکر گردد.

اگر تمایل دارید از تبلیغات پیامکی نسبت به مخاطبین عام و کلی جهت معرفی محصول و یا خدمات خود استفاده نمایید ,بهتر است بدانید که خدمات شما بیشتر مربوط به کدام دسته از افراد می شود کدام منطقه و کدام رنج شماره موبایل و کدام جنسیت و کدام رده سنی هدف شما می باشد.

فرض کنید شما ناشر کتب دانشگاهی هستید جهت معرفی خدمات خود از طریق پیامک چگونه عمل میکنید؟آیا به جای ارسال پیامک به صورت تصادفی بهتر نیست ارسال پیامک به گروه سنی 19 و بالاتر را در دستور کار خود قرار دهید و یا فرض کنید شما یک تولید کننده لوازم ارایشی هستید جهت معرفی محصول خود از طریق پیامک چگونه عمل میکنید؟

آیا به جای ارسال پیامک به صورت تصادفی و عمومی بهتر نیست ارسال پیامک به داروخانه ها و مراکز فروش لوازم بهداشتی و یا سالن های ارایشی را در دستور کار خود قرار دهیدویا اگر میخواهید این پیام را به عموم مردم ارسال کنید این کار را بر اساس تفکیک جنسیت انجام دهید تا این پیام فقط به دست خانم ها برسد.

توجه شما را به مثال دیگری جلب میکنم. فرض کنید شما تولید کننده محصولات و لوازم پزشکی میباشید فکر میکنید بهترین عملکرد در بازایابی پیامکی در این حوضه چیست و یا اگر می خواهیداز پیامک جهت تبلیغات خود استفاده کنید این پیامک باید برای چه کسانی ارسال شود.آیا بهتر نیست به جای اینکه ما این پیام را به عموم مردم ارسال کنیم فقط به پزشکان که گروه هدف ما هستند ارسال کنیم.مسلما این کار عاقلانه ترو هدفمند تر است.

تمامی افرادی که قصد تبلیغات هدفمند دارند وتمام مراکز و بنگاه های تجاری که از تبلیغات پیامکی جهت ارائه خدمات خود بهره می برند,باید گروه های هدف خود و مخاطب خاص خدمات خود را را شناخته و تبلیغات خود را بر روی آن گروه های هدف متمرکز کنند.به عنوان مثال اگر یک اموزشگاه کامپیوتر را در نظر بگیرید گروه هدف یک آموزشگاه کامپیوتر میتواند همه مردم باشند ولی مطمئنا گروه هدف یک آموزشگاه مکانیک همه مردم نیستند.

در تبلیغات پیامکی فقط ارسال پیامک انبوه شرط موفقیت در تبلیغات نیست بلکه باید در این راستا بسیار هوشمندانه عمل کنید تا بازدهی مورد انتظار حاصل گردد.توصیه ما این است که قبل از انجام هرگونه تبلیغات مشتریان خود را دسته بندی کرده و بررسی کنید مشتریانتان در چه رنج سنی قرار دارند , توجه کنید که اکثریت مشتریان شما را خانم ها تشکیل میدهد یا اقایان مخاطبان شما به وفور در چه مکان هایی حضور دارند و یا….

هر چه خدمات و محصولاتی که شما ارائه میکنید خاص تر باشد باید با انجام بررسی هایی دقیق مخاطب خاص محصول خود را شناسایی کنید ودسته بندی و تعیین گروه هدفتان را دقیق تر انجام دهید.

شرکت های زیادی بوده اند که پس از انجام هزینه های میلیونی جهت تبلیغات خود هیچ بازخوردی کسب نکرده اند و پس از بررسی مشخص شده است این شرکتها بدون دسته بندی مشتریان خود اقدام به ارسال پیامک انبوه به تعداد فراوان کرده اند و بدون در نظر گرفتن هدف تبلیغات خود شروع به تبلیغات کرده اند که هیچ سودی نداشته است.مثلا اگر شما خدماتی ارائه میدهید که فقط برای شرکت های صنعتی تبریز کاربرد دارد ارسال پیامک به کلیه ساکنین تبریز نه تنها از لحاظ هزینه به صرفه نبوده بلکه بازده مناسبی نیز نخواهد داشت.

درپنل پیامکی مکث اس ام اس بانک ارسال براساس مناطق و جنسیت و سن بندی و اصناف وجود دارد که تا درصد بسیار بالایی قابل اطمیان می باشد که افراد در همان مناطق استفاده نمایند.

اما به طورتجربه نشان داده است که بیشتر شماره موبایل ها با کدهای اولیه که توسط همراه اول ارائه گشته در اختیار مدیران و افراد برتر خواه و پیشتاز قرار دارد به همین دلیل اگر دارای خدمات لاکچری می باشید بهترین مخاطب شما درتبریز موبایلهای با کد 1 تا 4 می باشد.

در سامانه پیام کوتاه مکث اس ام اس بیشتر از300 گروه بانک اطلاعاتی از مشاغل مختلف استان و کشور موجود میباشد.از هر گروه و صنفی که باشید میتوانید از بانک اطلاعاتی استفاده کنید .ارسال بر اساس این بانک های اطلاعاتی که ارسال هدفمند نامگذاری میشود علاوه بر این که از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه میباشد و نتیجه مطلوب هر تبلیغ را فراهم خواهد اورد از اتلاف وقت و انرژی نیز جلوگیری مینماید.

4.9/5 - (7 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment