بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ SMS Marketing چیست؟

بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ SMS Marketing چیست؟

بازاریابی پیامکی یا همان اس ام اس مارکتینگ یکی از روش های مهم در تبلیغات می باشد. این روش میتواند باعث ایجاد حس وفاداری بین مخاطب و صاحبان کسب و کار باشد. همه کسب و کارها به دنبال این هستند که کالا یا خدماتشان را به مردم تبلیغ و معرفی کنند. اما بازاریابی پیامکی بیشتر از سایر روش ها مخاطب را درگیر شما میکند! بعلاوه بسیار باصرفه است. در این مقاله میخواهیم به صفر تا صد بازاریابی پیامکی و اس ام اس مارکتینگ بپردازیم.

تبلیغات پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ چیست؟

بازاریابی پیامکی (SMS MARKETING) یکی از روش های بازاریابی در عصر جدید تکنولوژی می باشد. این روش یکی از کم هزینه ترین و پربازده ترین روش های تبلیغات به شمار می آید. امروزه به دلیل رشد تکنولوژی اکثریت مردم به موبایل دسترسی دارند. شما میتوانید از این بستر استفاده کرده و با مخاطبان خود ارتباط تنگاتنگی برقرار کنید. اگر بخواهیم در یک جمله بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ را تعریف کنیم، یعنی ارسال پیامک به مخاطبان و اطلاع رسانی به آنها در مورد تخفیف ها، جشنواره فروش، اخبار و رویدادها و…

متن پیامک تبلیغاتی

هر کسب و کاری برای ادامه بقای خود به 2 چیز وابسته است:

  1. حفظ مشتریان فعلی
  2. به دست آوردن مشتریان جدید

آمار ها نشان میدهد 40% از درآمد ثابت ماهانه یک کسب و کار از مشتریان قدیمی و وفادار آن کسب و کار تامین می شود. علاوه بر این شما بدون جذب مشتری جدید هیچوقت نمی توانید در بازار کار دوام آورده و کسب و کارتان را گسترش دهید. از این رو بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ ، کم هزینه ترین، موثرترین و ساده ترین راهکار برای کسب و کارهاست.

روش کار تبلیغات پیامکی چگونه است؟

تمامی اشخاصی که میخواهند از تبلیغات پیامکی معرفی و تبلیغ کسب و کار خود استفاده کنند، ابتدا باید سامانه پیامکی یا همان پنل پیامک تهیه کنند. پنل پیامک یک دستگاه فیزیکی یا یک نرم افزار نصب شدنی نیست! بلکه تحت وب است و شما تنها با یک نام کاربری و رمز عبور و دسترسی به اینترنت میتوانید وارد سامانه پیامک خود شوید.

پس از خرید پنل اس ام اس، باید یک متن مناسب آماده میکنید و سپس باید تعیین کنید این متن قرار است به چه کسانی ارسال شود؟! اگر در خصوص نوشتن متن مناسب برای پیامک تبلیغاتی سوال دارید، مقاله زیر را از دست ندهید:

[irp posts=”18099″ name=”متن پیامک تبلیغاتی را چگونه بنویسیم؟”]

مراحل یک بازاریابی پیامکی موفق!

بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ، اصول و روش های خاص خودش را دارد! بازاریابی پیامکی فقط در طراحی یک متن و ارسال آن به عده ای از افراد خلاصه نمی شود! باید بگوییم بازاریابی پیامکی در عین اینکه یکی از راحت ترین و ساده ترین روش های بازاریابی است، نکاتی بسیار مهم و کلیدی دارد که رعایت آنها باعث می شود شما به نتیجه دلخواه و مطلوب تان برسید! با رعایت نکاتی که در ادامه خواهیم گفت شما دیگر نگران اتلاف هزینه و زمان و انرژی نخواهید بود.

اول: تعیین بازار هدف در اس ام اس مارکتینگ

همانطور که در بالا نیز گفتیم، پس از خرید پنل پیامک و تعیین متن پیامک، اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید اینست که: پیامک های ما قرار است به دست چه کسانی برسد؟

به عنوان مثال اگر شما فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی هستید، مخاطبان شما چه کسانی هستند؟! واضح است که شما باید به بانوان پیامک ارسال کنید. در غیر اینصورت پیامک هایتان به گروهی از مردم ارسال می شود که بازار هدف شما نیستند و با اینکار هزینه های شما در جای اشتباهی هدر میرود. در حالیکه میتوانستید بهتر عمل کنید!

دوم: اجازه گرفتن از مخاطب برای ارسال پیامک

خودتان را بجای مخاطب بگذارید! آیا شما دوست دارید بدون اطلاع تان پیامک های تبلیغاتی دریافت کنید؟ قاعدتا خیر! فرض کنید صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، شما متوانید هنگام ثبت نام گزینه ای برای دریافت اجازه قرار داده و از مشتری بپرسید آیا تمایلی به دریافت تخفیف ها و جشنواره ها دارد یا خیر؟ بدین ترتیب شما به مشتریان خود ارزش و اهمیت قائل می شوید و مشتری نیز این را حس میکند! همچنین شما میتوانید در پایان پیامک خود کلمه ای کلیدی برای لغو دریافت پیامک تعیین کنید تا مخاطب شما بتواند براحتی از خبرنامه شما انصراف دهد.

سوم: نوشتن متنی جذاب

حتما تا به حال به متن پیامک هایی برایتان ارسال شده دقت کرده اید. همانطور که دیده اید اکثر این پیامک ها خسته کننده و تکراری می باشند. بقدری که شما را ترغیب به باز کردن آن نمی کنند. اما در این میان هم هستند پیامک هایی که متنی جذاب دارند و شما را تا آخرین کلمه پیامک به دنبال خود می کشانند! اما چگونه باید پیامک هایی به این صورت طراحی کنیم؟

عبارت موثر در بازاریابی پیامکی

  • سعی کنید متن تان را با کلماتی مثل: مشترک گرامی، مخاطب گرامی، مشتری عزیز و… شروع کنید.
  • اگر نام و نام خانوادگی مخاطب تان را میدانید، خطابش کنید و معزه اش را ببینید!
  • مختصر و مفید بنویسید! پیامک شما نه باید آنقدر کم باشد که مفهومش گنگ شود نه آنقدر طولانی که حتی خوانده نشود!
  • در مشتری حس ضروریت ایجاد کنید. به عنوان مثال بازه زمانی مشخصی برای تخفیف هایتان بگذارید.
  • از مشتری بخواهید به وب سایت شما یا پیج اینستاگرام شما سر بزند. (call to action)
  • خودتان را جای مخاطب بگذارید و ببینید آیا پیامک تان مفید است یا خیر؟

به عنوان مثال متن زیر یکی از بهترین متن های اس ام اس مارکتینگ است که میتوانید استفاده کنید:

علی عزیز، تا پایان امروز با استفاده از کد KFFUX میتونی 10% در خرید هات تخفیف بگیری! کافیه به لینک زیر بری: example.com با تشکر افق کوروش

چهارم: ارسال پیامک در زمان مناسب

ارسال پیامک به صورت پیاپی و بدون برنامه نه تنها باعث افزایش بازدید و یا فروش نمی شود، بلکه باعث می شود مخاطب، شما را یک مزاحم تلقی کند! در نتیجه برای اینکه از شر پیامک های گاه و بی گاه شما خلاص شود، به دنبال راهی برای مسدود کردن پیامک شما بگردد! بنابراین سعی کنید برای بازاریابی پیامکی خود، برنامه ریزی زمانی داشته باشید.

ساعاتی در روز بیشترین بازدهی و تاثیر گذاری را دارند. به عبارتی اگر شما پیامک تان را در این ساعات ارسال کنید، بازخورد خوبی خواهید گرفت. به عنوان مثال؛ بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی در شروع روز، ساعت 9 صبح الی 1 بعد از ظهر و بهترین زمان در ساعات پایانی روز، 4 ظهر الی 8 عصر می باشد. ما در مقاله ای جداگانه به زمانبندی در ارسال پیامک پرداخته ایم و کاملا آموزش داده ایم. برای مطالعه بیشتر در این مورد میتوانید به مقاله زیر مراجعه کنید:

[irp posts=”18177″ name=”تاثیر زمانبندی در بازاریابی پیامکی و اهمیت آن”]

پنجم: انتخاب بهترین سامانه پیامکی

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، سامانه پیامک تحت وب بوده و بدون نیاز به نصب سخت افزار و یا نرم افزار می باشد و دقیقا برای ارسال پیامک انبوه ساخته شده است! سامانه پیامکی نام هاید دیگری نیز دارد که ممکن است به آن برخورده باشید. از جمله: پنل اس ام اس، پنل پیامک و… اما ویژگی های بهترین سامانه پیامکی چیست؟

ویژگی های بهترین پنل اس ام اس برای بازاریابی پیامکی

  • قابلیت ارسال در تمامی مقیاس ها از جمله کشوری، شهری، منطقه ای و…
  • داشتن بانک شماره تلفن با تفکیک سن و جنسیت، مشاغل و…
  • ارائه گزارش ارسال پیامک (به عنوان مثال چه تعداد از مشتریان پیامک را دریافت کرده اند و چه تعداد نه)
  • سهولت در استفاده و رابط کاربری آسان
  • تیم پشتیبانی حرفه ای
  • داشتن امکاناتی هوشمند مانند ارسال پیامک خودکار، نظر سنجی و…
  • پشتیبانی از تمامی اپراتور های تلفن همراه (ایرانسل، همراه اول، رایتل و…)

پیشنهاد میکنیم برای اینکه بتوانید پنل پیامک خودتان را با اطمینان خاطر انتخاب کنید، به مقاله زیر سر بزنید:

[irp posts=”12030″ name=”بهترین پنل اس ام اس”]

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا با بازاریابی پیامکی و روش های درست و اصولی کار با آن صحبت کامل و جامعی داشته باشیم. اکنون شما میتوانید با اس ام اس مارکتینگ کسب و کار خودتان را رونق دهید! تمامی مواردی که در این مقاله اشاره شد بعلاوه امکانات جانبی دیگر، در سامانه پیام کوتاه مکث اس ام اس وجود دارد. مشاوران حرفه‌ ای ما مشتاق شنیدن صدای شما و پاسخگویی به سوالات شما هستند. برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی همین حالا با شماره 02191300036 تماس بگیرید و یا از طریق منوی امکانات و تعرفه ها خدمات ما را بررسی کنید.

4.8/5 - (5 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

3 Comments

  • کاربرد پنل پیامک برای بنگاه های املاک | ‎پنل اس ام اس مکث

    می 23, 2021 - 18:43

    […] ویژگی های پنل اس ام اس، بارازیابی پیامکی می باشد. بازاریابی پیامکی به علت سرعت پاسخگویی بالا، مقرون به صرفه بودن و صرفه […]

  • آواتار حسین

    حسین

    سپتامبر 21, 2021 - 01:51

    اس ام اس مارکتینگ خیلی میتونه تاثیر در فروش داشته باشه برای یک وب سایت ولی خب گرفتن شماره از کاربر سایت خیلی سخته

    • آواتار مديريت

      مديريت

      سپتامبر 21, 2021 - 11:43

      برای این مورد میتونید از دستگاه مخصوص ذخیره شماره استفاده کنید

Leave a comment