بازاریابی پیامکی و ارتباط پیامکی چه تفاوت هایی دارند؟

بازاریابی پیامکی و ارتباط پیامکی چه تفاوت هایی دارند؟

شاید بیشتر کسانی که از پنل اس ام اس استفاده می کنند فعلا تفاوت بین بازاریابی پیامکی و ارتباط پیامکی را ندانند. اغلب مردم نیز حتی به اس ام اس های اطلاع رسانی یا اصلا هر اس ام اسی که از سوی سامانه پیامکی ارسال شده باشد، پیامک تبلیغاتی می گویند. همیشه بحث بازاریابی پیامکی در مقاله های قبلی مکث اس ام اس بوده است اما شاید کمتر کلمه ارتباط پیامکی تاکید شده باشد که امروز در این مقاله می خواهیم به صورت مفصل به تفاوت های بین بازاریابی پیامکی و ارتباط پیامکی بپردازیم. نباید فراموش کرد که ارتباط پیامکی به همان اندازه بازاریابی پیامکی ارزشمند بوده و در راستای حفظ مشتری و … به صاحبان کسب و کار کمک می کند.

بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش های تبلیغات برای کسب و کار های کوچک می باشد که از طریق آن افراد می توانند هم افزایش فروش داشته باشند و هم کسب و کار خود را گسترش دهند. مکث اس ام اس اکنون با تعداد زیادی از کسب و کارها، هیئت ها و مراکز مذهبی و … همکاری دارد. علاوه بر این کسب وکارهایی که بیش از 50 کارمند دارند نیز برای ارتباط و هماهنگی با کارکنان خود از پیامک استفاده می کنند.

بازاریابی پیامکی یا ارتباط پیامکی؟ کدامیک برای شما کاربرد دارد؟

قبل از هر چیز شما باید به این سوال پاسخ دهید:

آیا من برای مشتریانم پیامک هایی با محتوای تخفیف ها، پیشنهادات و … ارسال می کنم یا فقط به آنها اطلاع رسانی میکنم؟

اگر شما در پیامک هایتان می خواهید پیشنهادات و تخفیفات ویژه خود را به مشتریان ارسال کنید، در این صورت بازاریابی پیامکی روشی است که شما می توانید با آن اینکار را انجام دهید. اما درصورتیکه می خواهید پیامک اطلاع رسانی ارسال کنید (پیامک های حاوی اطلاعیه های مهم و…) ارتباط پیامکی بهترین روش برای شما خواهد بود.

 

هردوی این روش ها از یک پنل اس ام اس صورت می گیرد و پنل ویژه ای برای آن در نظر گرفته نشده است. برای اینکه بتوانید بیشتر این تفاوت را درک کنید در ادامه مثال میزنیم:

بازاریابی پیامکی یا تجارت پیامکی

 

بازاریابی پیامکی یا تجارت پیامکی

 

ارتباط پیامکی و اطلاع رسانی پیامکی

ارتباط پیامکی همانطور که از اسمش پیداست جهت ارتباط برقرار کردن از طریق پیامک با مخاطب بکار برده می شود. شما می توانید با استفاده از سامانه پیامک خود با تعداد انبوهی از مشترکین در ارتباط باشید.

به طور مثال شما صاحب یک شرکت بزرگ تجارتی می باشید و برای بیان یا بررسی مسائل و مشکلات شرکت خود، وقت این را ندارید تا با کارمندان تان بصورت حضوری ملاقات داشته باشید، اما می توانید با استفاده از سامانه پیامکی خود با تمامی آنها در ساعات مختلف اداری ارتباط برقرار کنید.

 

ارتباط پیامکی و اطلاع رسانی پیامکی

جمع بندی

با توجه به مثال ها، همانطور که مشاهده کردید بازاریابی پیامکی بر روی پیشنهادات و تخفیفات و … که ارائه می دهد تمرکز داشته در حالیکه بیشترین تمرکز ارتباط پیامکی روی اطلاع رسانی می باشد.

[irp posts=”18505″ name=”تبلیغ خبرنامه پیامکی در مراسم یا همایش”]

فراموش نکنید؛ از هر روشی که استفاده می کنید با مشتریان خود صادق باشید. این باعث افزایش اعتماد مشتریان تان شده و نیز اعتبار خبرنامه پیامکی شما را بالا می برد. 🙂

4.8/5 - (6 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment