انواع روش های نظرسنجی از مشتریان

انواع روشهای نظرسنجی از مشتریان

حقیقتا نمی توانم تاثیر نظرسنجی و فیدبک آن بر مشتریان را در کلمات بگنجانم! خیلی مختصر می گویم که نظرسنجی از مشتریان میتواند بهره وری کسب و کارتان را زیر و رو کند.

اگر میخواهید در کسب و کار خود فروش زیادی داشته باشید، نظرسنجی بهترین گزینه است! شما به کمک نظرات مشتریان می توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناخته و همچنین نقات ضعف خود را تقویت کنید. من به شخصه، وقتی میخواهم نرم افزاری را از کافه بازار دانلود کنم، قبل از اینکار ترجیح می دهم نگاهی بر نظرات کاربران بیاندازم و سپس برای دانلود آن اقدام کنم. بیایید قابلیت امتیازدهی به راننده در اسنپ را برسی کنیم؛ اسنپ جنبه دیگری در شغل تاکسیرانی به وجود آورد که خوش اخلاقی و خوش برخوردی راننده ها مدنظر قرار بگیرد و راننده ها نگران ستاره هایی باشند که مشتریان برای آنها می دهند.

در اصل این قابلیت یک خلاقیت جدیدی به کسب و کار تاکسی رانی اضافه کرد و آن اهمیت رضایت مشتری بود که تا قبل از آن در این بیزینس وجود نداشت!

امروز در این مقاله می خواهم به سه مورد از متداول ترین روش ها برای نظر سنجی از مشتریان مروری داشته و مقایسه ای انجام دهم تا در نهایت بهترین روش را انتخاب کنید.

نظر سنجی با پیامک

متداول ترین روش ها برای نظرسنجی

نظر سنجی با ایمیل

در این روش شما می توانید نظر سنجی خود را به صورت کامل و جامع انجام دهید. منتها بزرگترین مشکل این روش آن است که میزان شرکت در این نوع نظرسنجی کم است. از طرفی دیگر برخی از مشتریانی که با این روش نظرسنجی را انجام می دهند با برند شما درگیر شده و جزء مشتریان دائم شما شوند. اینگونه از مشتریان، با توجه به این که به محصولات یا خدمات شما علاقه مندند، با دقت بیشتری جزئیات کسب و کار شما را بررسی می کنند و میتوانند انتقادات خوبی از شما داشته باشند که این باعث می شود شما نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و در برطرف کردن آنها بکوشید.

به عبارتی دیگر اگر شما جامعه آماری بزرگی دارید و کیفیت مهمتر از کمیت است، این روش برای شما بسیار مناسب است.

نظرسنجی با SMS (پیام کوتاه)

همانطور که می دانید، اکثرا مشتریان بیشترین زمان خود را با تلفن همراهشان می گذرانند! این دقیقا همان چیزی است که می تواند شاه کلید شما باشد. در عصر تکنولوژی امروزی، تمامی کاغذبازی ها، تبلیغات تراکتی و … تبدیل به یک نوتیفیکیشن شده است! اگر شما دنبال یک روش ساده، سریع و بی واسطه هستید، SMS مناسب ترین روش می باشد. علاوه بر آن نظرسنجی پیامکی برای مشتریان تان فوق العاده راحت می باشد! خب، خودتان را به جای مشتریان بگذارید؛ شما نظرسنجی SMS را ترجیح می دهید یا نظر سنجی ایمیل و تماس تلفنی را؟!

نظرسنجی با تماس تلفنی

این گونه نظرسنجی، همانند نظر سنجی ایمیلی از کیفیت بالایی برخوردار است با این تفاوت که میزان مشارکت در آن بیشتر از نظرسنجی ایمیلی می باشد. می پرسید چگونه؟ خب، اگر شما با کسی تماس بگیرید احتمال اینکه به شما پاسخ دهد 30% است. از معایب این روش میتوان به این زمانبر بودن آن اشاره کرد. به عنوان مثال شما اگر با هر مشتری 10 دقیقه مکالمه داشته باشید و بعد این اطلاعات دریافت شده از این نظرسنجی را به سیستم وارد کنید.

جمع بندی

در این مقاله مروری بر انواع روش های نظرسنجی داشتیم. ناگفته نماند که شما مجبور به استفاده از صرفا یک روش نظرسنجی به صورت دائمی نیستید. شما می توانید ترکیبی بزنید! به عنوان مثال شما می توانید برای نظر سنجی از مشتریان دائمی خود از آنها بخواهید از طریق ایمیل اقدام کنند همچنین برای مشتریان تازه که برای اولین بار است از شما خرید می کنند، نظرسنجی از نوع SMS به مراتب راحت تر و ساده تر از روش های دیگر می باشد.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شود 🙂

4.4/5 - (7 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment