اطلاع از وضعیت ارسال و دریافت پیامک

اطلاع از وضعیت پیامک های دریافت و ارسال شده

فکر میکنم در عصر تکنولوژی امروز شما بهتر از گذشته از وضعیت ارسال پیامک باخبر هستید! تیک دوم تلگرام که به معنای دریافت شدن آن است و یا حتی شما می توانید از وضعیت ارسال و دریافت پیامک  های خود نیز مطلع شوید. در سامانه پیام کوتاه مکث اس ام اس نیز قابلیتی نه بدین گونه اما شبیه به این وجود دارد! حقیقتا شما باید نتیجه پیامک های تبلیغاتی خود را ارزیابی کنید زیرا شما باید میزان فیدبک از پیام های تبلیغاتی خود را بررسی کرده و بدانید که چند نفر از مشتریانتان پیامک تجاری شما را دریافت کرده اند و به شما پاسخ می دهند که بتوانید با توجه به آن پیامک های خود را سازمان دهی کنید.

امروز در این مقاله، میخواهم از انواع قابلیت های گزارش گیری پیامک به شما بگویم.

گزارش گیری از سامانه پیام کوتاه (اطلاع از وضعیت ارسال و دریافت پیامک)

سامانه پیام کوتاه مکث این امکان را به شما می دهد تا بتوانید گزارش ارسال خود را مشاهده کنید. بر طبق این گزارش، شما می توانید ببینید که چه تعدادی از پیامک هایتان به مخاطبان رسیده اند یا نرسیده اند همچنین تعداد دقیق پیام هایی که به دست مشتریانتان رسیده اند را می توانید مشاهده کنید.

ثبت فیدبک از پیامک

گاهی اوقات می خواهید بدانید که چند نفر از مشتریانان به شما اهمیت می دهند یا به عبارت دیگر از مشتریان دائمی شما هستند! در اینصورت شما می توانید از مشتریانتان بخواهید که به شما پاسخ دهند. به عنوان مثال، با ارسال یک پیامک از آنها بخواهید، در صورتیکه تمایل به استفاده از محصولات و یا خدمات شما دارند، یک کلمه کلیدی مانند عدد یا کلمه “عضویت” را به شما ارسال کنند. بدین ترتیب شما از تعداد پیامک های دریافتی تان به این موضوع پی می برید.

نرخ تبدیل و اندازه گیری آن

خب، برای بدست آوردن نرخ تبدیل (نرخ تبدیل مخاطب به مشتری) تعداد مشتریانی که از آنها بازخوردی دریافت کرده اید را بر تعداد پیامک های تجاری که ارسال کرده اید، تقسیم کنید.
به عنوان مثال فرض کنید شما ده هزار پیامک ارسال کرده اید، و تعداد مخاطبانی که در خبرنامه پیامکی شما عضو شده اند 100 نفر باشند، در این صورت نرخ تبدیل شما 10% است.

میزان بازگشت سرمایه و اندازه گیری آن

اگر میخواهید میزان بازگشت سرمایه خود را از یک پیامک تبلیغاتی اندازه گیری کنید. باید سودی را که از مشتریان به دست آمده از این تبلیغات داشته اید، تقسیم بر هزینه کل تبلیغ کنید.

بیایید با مثال قبلی پیش رویم؛ فرض کنید شما با ارسال ده هزار پیامک تبلیغاتی 50 مشتری بدست آوردید، این مشتریان از شما یک میلیون خرید کرده اند. اگر نرخ ارسال پیامک را 100 هزار تومان در نظر بگیریم بدین ترتیب میزان بازگشت سرمایه 10 برابر است!

کلام آخر

با توجه به مقاله ای که در پیش داشتیم، فکر می کنم متوجه اهمیت گزارش گیری از پنل اس ام اس خود شده اید. اینکار به شما کمک می کند میزان فیدبک پیام های ارسالی خود را بررسی کرده و نسبت به آن پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

4.8/5 - (6 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment