چگونه مشتریان خود را از طریق شبکه اجتماعی مدیریت کنیم؟

چگونه مشتریان خود را از طریق شبکه اجتماعی مدیریت کنیم؟

امروزه شبکه های اجتماعی به یکی از پرقدرت ترین ابزارهای تبلیغاتی جهت توسعه و سود آوری برای کسب و کار شما به حساب می رود. همانطور که می دانید امروزه افراد زیادی کسب و کارشان را در بستر اینترنت و شبکه های اجتماعی به راه انداخته اند و علاوه بر توسعه کسب و کارشان باعث پررنگ تر شدن هر چه بیشتر آنلاین مارکتینگ و کسب و کارهای اینترنتی شده اند.
همانطور که در مقاله های قبلی نیز گفته شده، فعالیت در شبکه های اجتماعی برای کسب و کارتان می تواند بسیار مفید بوده و باعث ترغیب مشتریان به خرید و استفاده از محصولات شما می شود. امروز در این مقاله از مکث اس ام اس میخواهم چگونگی مدیریت مشتریان از شبکه های اجتماعی را به شما آموزش دهم. در ادامه با ما همراه باشید…

تاثیر شبکه های اجتماعی بر افزایش مشتریان

از فروشندگان قدیمی بازار گرفته تا صاحبان ایده های خلاقانه برای استارت آپ ها، از تاثیر فضای مجازی و جایگاه ویژه شبکه های اجتماعی بر کسب و کارشان، پی برده اند. اما در حقیقت چگونه فضای مجازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث افزایش سود آوری و ترغیب مشتری می شود؟

  • معرفی برند و شناختن آن به مخاطبان

از انجا که امروزه تقریبا اکثر افراد در شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، شما می توانید اطلاعات بیشتری از کسب و کار، نوع خدمات، برند و… را در فضای مجازی منتشر کرده و بدین صورت در اختیار مشتری قرار دهید و همین کار باعث می شود که شما ارتباط خود را با مشتریان تان مدیریت کنید.

بعلاوه، وفاداری و اعتماد مشتری به برند شما نیز افزایش خواهد یافت و برند شما بیش از پیش شناخته خواهد شد.

  • بازاریابی دهان به دهان

تنها همین کافیست که مشتریان شما از محصولات و نحوه ی خدماتی که ارائه می دهید رضایت داشته باشند! آن زمان است که با معرفی برند شما به دوستانشان باعث جذب مشتریان بیشتر و نیز افزایش اعتماد خواهند شد.

  • ارتباط موثر و مداوم با مشتریان

بدلیل اینکه شبکه های اجتماعی در حال بروزرسانی اند، این امر باعث می شود که مردم به صورت مداوم چشمشان به برند شما بخورد و تحقیقات نشان داده است در این صورت مردم بیشتر استقبال می کنند!

روش هایی برای افزایش وفاداری مشتری

روش هایی برای افزایش وفاداری مشتری

در ادامه می خواهیم شما را با چند روش ساده برای جلب مشتری و نگهداری مشتری از طریق پیامک آشنا کنیم…

1- به روز نگه داشتن شبکه های اجتماعی که در آن فعالیت دارید

سعی کنید برند تان همیشه در دید باشد! همانطور که در فوق نیز گفته شد؛ تحقیقات نشان داده مشتریان بیشتر از این طریق از محصولات و خدمات شما استقبال می کنند.

درصورتیکه شما به صورت مداوم با مشتریان خود در ارتباط باشید و فعالیتتان در شبکه اجتماعی همیشه بروز باشد، نکته بسیار مهمی می باشد. در صورتیکه شما هیچ پستی در صفحه مجازی خود منتشر نکنید و کمتر دیده شوید، نه تنها در جلب مشتری موفق نخواهید بود بلکه مشتریان خود را نیز از دست خواهید داد.

نکته دیگر اینکه سعی کنید از هشتگ های مناسب برای پست های خود استفاده کنید تا افراد با جستجو آن کلمه شما را آسان تر بیابند.

2- به مشتریان خود پاسخ دهید

تعامل با مشتریان باعث ایجاد رابطه ی صمیمی بین شما و مشتریان تان می گردد. سعی کنید به تمامی کامنت ها و دیدگاه های مشتریان تان (انتقاد، سوال، پیشنهاد و …) جواب دهید. اینکار باعث ایجاد رضایت و خشنودی مشتریان از شما می شود. در برخی از پست های خود می توانید از مشتریان تان نیز تقدیر و تشکر کنید.

همچنین می توانید در شبکه های اجتماعی مسابقه برگذاری کنید بدین ترتیب حجم عظیمی از افراد فعال در فضای مجازی نیز به شما می پیوندند.

3- محتوایی مناسب تولید کنید

سعی کنید برای پست هایتان عکس هایی جذاب با متن داستان گونه داشته باشید! تصاویر جذاب باعث جلب مشتریان شده و آنها را به خواندن کپشن نیز ترغیب می کند! باید بگویم که متنی که در زیر پست می نویسید باید به گونه باشد که برای مخاطب خسته کنند نباشد و همچینین با وی ارتباط و تعامل برقرار کند.

کلام آخر…

حال که تا اینجای مقاله آمده اید شاید بپرسید چگونه می توانیم در مدت بسیار کم در فضای مجازی سر و صدا ایجاد کنیم!؟

شما با تهیه یک پنل اس ام اس می توانید آدرس کانال فضای مجازی یا صفحه اینستاگرام تان را تبلیغ کنید و از اعضای خبرنامه پیامکی خود بخواهید که به صفحه ی شما در فضای مجازی سر بزنند. کافیست که امتحان کنید! آنگاه از نتیجه ی بازاریابی پیامکی شگفت زده خواهید شد.

لطفا رای دهید
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment