نحوه نگارش متن اس ام اس تبلیغاتی

//نحوه نگارش متن اس ام اس تبلیغاتی

نحوه نگارش متن اس ام اس تبلیغاتی

برخی از مشترکین پنل های اس ام اس بر این باورند که ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی تا کنون هیچ سودی برایشان نداشته است و راندمان کاری را که در انتظارش بودند به دست نیاورده اند.ولی بسیاری دیگر از همین مشترکین نظری کاملا مخالف دارند انها معتقدند عمده بازدهی کاریشان از تبلیغات پیامکی بوده و حتی روزانه بیشتر از یک میلیون پیامک تبلیغاتی ارسال میکنند .به گونه ای که حاضرند ازانواع تبلیغات دیگر صرف نظر کرده و تمام انرژی و هزینه خود را صرف تبلیغات پیامکی کنند.شاید تا این جا این سوال در ذهن شما هم پیش امده باشد که تفاوت اصلی این دو نوع کاربر در چیست؟!

تبلیغات پیامکی شاید ساده ترین و کم تخصص ترین نوع تبلیغات باشد ولی برای موفقیت در ان تنها ارسال پیامک شرط کافی نیست.

تبلیغات پیامکی به خودی خود یک روش موفق در جذب مشتری است ولی روش و نحوه تبلیغات از خود تبلیغات موثر تر است. پس مهم ترین مسئله در ارسال اس ام اس انبوه این است که پیامک هارا چگونه ارسال کنیم !چه نکاتی را باید در ان رعایت کنیم؟چه بر خوردی با مخاطب اورا بیشتر جذب میکند؟

با توجه به اهمیت این موضوع در این مقاله قصد دارید به عمده ترین و مهم ترین عامل موفقیت پیامکی که طراحی متن پیامک میباشد را بپرداریم تا شما به عنوان مدیر یک کسب و کار و یا مدیر بازاریابی و تبلیغات بتوانید بهترین متن را برای ارسال اس ام اس های تبلیغاتی خود طراحی کنید.

متن پیامکتان ساده و در عین حال صمیمی باشد :

بهترین راه در طراحی متن پیامک ساده گویی میباشد قانون طلایی در بازاریابی با پنل اس ام اس این است که متن اس ام اس باید ساده،مستقیم و منحصر بفرد و در عین حال زیبا باشد.

اگر میخواهید یکی از محصولات شرکت خود را تبلیغ کنید دیگر از نام بردن از محصولات دیگر خود اجتناب کنید زیرا در این صورت مخاطب را از هدف اصلی اگهی دور خواهید ساخت.سعی کنید متن پیامکتان ساده و بی ابهام باشد.

.استفاده از کلمات مبهم و سوال بر انگیز، کاهش مشتریان شما را در پی خواهد داشت. از کلماتی استفاده کنید که مشترک به طور کامل متوجه منظور شما از متن ارسالی گردد.پیامک های خود را فارسی ارسال کنید زیرا تمام وخاطبان شما قادر به خواندن متون لاتین و یا فینگلیش نیستند.

سعی کنید پیامک خود را با نام تجاری ارسال نکنید. زیرا اولا نام تجاری امکان Replay کردن پیام را ندارد. ثانیا در ارسال با نام تجاری شما با ۱۱ کاراکتر محدود روبرو خواهید بود و معمولا نام تجاری در کشور ایران در ۱۱ کاراکتر نمیگنجد. ثالثا هزینه ارسال با نام تجاری بیشتر از شماره های مجازی میباشد.فقط در صورتی که حک شدن برند شما در ذهن خواننده برایتان حیاتی باشد از این نوع ارسال استفده کنید.

محتوای پیامک خود را قبل از ارسال بررسی کنید. ممکن است پیامک شما شامل غلط املایی باشد که این از دید مخاطبین جالب نیست و مشترکین به این پیامک ها اعتماد نمیکنند.

تاثیر کلمات ابتدای متن را فراموش نکنید:

یکی دیگر از مواردی که باید به ان توجه شود تاثیر کلمات اول متن پیامک شماست زیرا اولین چیزی که مخاطب به ان توجه میکند چند کلمه ی ابتدای متن است که حتی از شماره فرستنده پیامک هم مهم تر است. این به آن معناست که شما با کلمات ابتدای متن پیامک میتوانید مخاطب را جذب کنید تا باقی متن پیامک شما را بخواند.پس سعی کنید از کلمه های صمیمی تر و دوستانه تر در ابتدای متن استفاده کنید و بیشتر از کلمه هایی که در عین صمیمیت در صنف خودتان باشد .

چطوری ؟

توجه ! توجه !

پیشتاز میشوی !

دوست من!

سرعت این ماشین فوق العادست !

سلام به تو که منو یادته!

این ها میتوانند مثال هایی برای این موضوع باشند.حتی اگر این اولین تجربه تبلیغات پیامکی شما باشد و مخاطب اشنایی اولیه با شما نداشته باشد این نوع بر خورد اولیه رابطه ای بسیار گرم بین شما و مشتری ایجاد خواهد کرد.

به اندازه متن پیامک خود توجه کنید:

پیشنهاد می شود در متن پیامک از جملات کوتاه و جذاب استفاده شود بطور معمول پیامک های تبلیغاتی ۱ پیامک فارسی ۷۰ کاراکتری و 1 پیامک لاتین 160 کاراکتری میباشد پس حتما در انتخاب جملات خود دقت کنید مسلما پیامک هایی که در یک صفحه گنجانده می شوند جذاب تر خواهند بود وراحت تر در دسترسی همگان قرار میگیردزیرا بعضی از تلفن های همراه پیامک های طولانی را پشتیبانی نمیکنند.

اگر به دلایلی متن پیامک شما طولانی شد ان را تک بخشی ارسال نمایید یعنی متن پیامک را به چند قسمت کوتاه تبدیل کنید و تک تک ارسال نمایید . از فواید این نوع ارسال این است که مخاطب با دریافت چند پیام نام و برند شما را به خاطر خواهد سپرد.

.پس توجه کنید که تعداد کاراکتر ها محدود و مخاطب ما کم حوصله هست پس از اضافه گویی و جا ماندن از اصل موضوع بپرهیزید. بهتر است در ادامه بعد از کلمات اغاز متن پیامک به اصل مطلب بپردازید.

اصل مطلب در پیامک تبلیغاتی یعنی اینکه دقیقا نام محصول یا خدمت و یا جشنواره خرید و میزان تخفیفی که قرار است به مشتریان جدید شما داده شود را بنویسیم.لازم نیست جمله ها را با رعایت دستور زبان فارسی تایپ کنید.اصل مطلب را در قالب عدد ویا کلمه بنویسید و سپس به بیان نحوه ارتباط بپردازید.

پایان متن پیامک تبلیغاتی :

اگر مخاطب شما به پایان متن پیامک شما رسیده باشد یعنی ۹۰% موفق شده اید و بهترین بازده نصیب تان شده است .در پیان متن پیامک راه ارتباطی خود و مخاطبتان را ساده تر کنید تا این کار متن شما را جذاب تر خواهد کرد.

.میتوانید روش های ارتباطی مخصوص خود از قبیل تلفن, ایمیل و یا ادرس وب سایت فعال خود را در پایان متن ذکر کنیددر این مورد قرار دادن شماره تلفن بیشتر توصیه می شود زیرا شاید مخاطب همیشه دسترسی به اینترنت نداشته باشد فراموش نکنید شماره حتما پیش شماره شهر خود را نیز در شماره تماس ذکر کنید.

میتوانید به مخاطب پیشنهاد دهید که در صورت تمایل با ارسال عدد یا کاراکتر در ج شده در متن نامه در اسرع فرصت با انها تماس خواهید گرفت.

نحوه نگارش متن اس ام اس تبلیغاتی
4.9 (97.78%) 9 votes
تبلیغات پنل پیامک مکث
خرید پنل اس ام اس فقط در عرض چند دقیقه پنل اس ام اس
توسط | ۱۳۹۸-۲-۲ ۱۰:۵۷:۰۱ +۰۰:۰۰ بهمن ۲۷ام, ۱۳۹۳|تكنیک های تبليغات پيامکی|۴ دیدگاه

درباره نویسنده:

۴ دیدگاه

  1. سعید کریمی آذر ۱۲, ۱۳۹۴ at ۱۱:۳۲ پاسخ

    سلام ما قصد ارسال پیامک های تبلیغاتی داریم. مثلا برای شرکت ما که تولید کننده بلوک سبک است چه متنی پیشنهاد می کنید؟
    مزایای ما کیفیت عالی در سطح تولید کننده گان است اما با قیمت پایین تر از انها. یعنی قیمت ما پایین تر از همه است

    • مديريت آذر ۱۲, ۱۳۹۴ at ۲۰:۵۹ پاسخ

      سلام.
      مطلبی ک ارائه شده روشها و موارد کلی نگارش متن تبلیغاتی است. در واقع تکنیک ها رو توصیف کردیم و اصل متن رو باید خودتون با توجه با مشخصات خودتون تنظیم کنید.

  2. ارسال پیامک تبلیغاتی شهریور ۱, ۱۳۹۶ at ۰۷:۵۹ پاسخ

    خیلی مطلب مفدی بود

  3. […] جذاب پیامکی را چگونه طراحی کرده و بنویسید؛ به مقاله نحوه نگارش متن پیامک تبلیغاتی ما در وبلاگ مکث اس ام اس مراجعه […]

دیدگاه خود را بنویسید

92 − = 89