نحوه انتخاب یک پنل اس ام اس مناسب

نحوه انتخاب يک پنل اس ام اس مناسب

امروزه شرکت های بسیار زیادی در زمینه ارائه سامانه پیامک فعالیت میکنند و این سامانه ها را در قالب های پلن یا پنل های متنوعی برای فروش عرضه میکنند. اما در این میان کدام شرکت پنل اس ام اس بهتر است؟ کدام سامانه پیامک امکانات بهتری دارد؟ چگونه یک پنل اس ام اس مناسب انتخاب کنیم؟

در این مطلب به تمام سوالات فوق جواب خواهیم داد و در مورد پارامترها و فاکتورهای اصلی در انتخاب پنل اس ام اس مناسب توضیح داده خواهد شد.

سامانه پیامک مناسب چه امکاناتی دارد؟

اولین چیزی که باید بررسی شود اینست که ارائه دهنده سامانه پیامک مورد نظر در کل کدام امکانات و ماژول ها را دارد و آیا امکانات موجود نیازهای شما را براورد خواهد کرد. ازجمله امکاناتی که هر ارائه دهنده باید داشته باشد:

  • دفترچه تلفن
  • ارسال تکی و گروهی
  • ارسال انبوه و تبلیغاتی
  • ارسال بر اساس کدپستی  منطقه ای
  • ارسال بر اساس پیش شماره
  • ارسال به مناطق شهر خاص
  • وبسرویس و…

هزینه خرید پنل اس ام اس مناسب

تعرفه ارسال پیامک در پنل اس ام اس مناسب چقدر است؟

مهمترین مورد بخصوص در ارسالهای انبوه و تبلیغاتی هزینه است. شما باید ببینید هر پیامک ارسالی برایتان چقد تمام میشود تا هزینه های ارسالتان را ارزیابی کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که هزینه ارسال از هر اپراتور متفاوت است مثلا تعرفه ارسال پیامک از اپراتور 5000 ارزانتر از اپراتور 1000 میباشد و شما باید باید دقت کنید که تعرفه ای که برای پنلی درج شده است برای کدام اپراتور است و اگر شما بنا به دلالی از اپراتور دیگری استفاده خواهید کرد تعرفه ارسال از آن اپراتور را باید بدانید تا دچار اشتباه نشوید.

در ادامه میخواهیم به برخی از سوالات متداول در این زمنیه پاسخ دهیم…

آیا ضرایب و هزینه های اضافی به تعرفه ارسال اضافه خواهد شد؟

شگردی که بسیاری از ارائه دهندگان برای ارزان نشان دادن خدماتشان بکار میبرند اینست که تمام قیمت ها و تعرفه ها را در جداول قیمت گذاری خیلی ارزانتر از مقدار واقعی که حساب خواهند کرد درج میکنند و معمولا با فونت کوچک و مکان ندید اعلام میکنند که مثلا 10% به مبلاغ فوق افزوده خواهد شد. حتی بعضی ها بدون اینکه اعلام کنند بعد از اینکه مشتری خرید کرد میبینند که تعرفه ارسال آنها گرانتر از مبلغ مندرج اعمال شده و بعد پیگیری میفهمند که 10% مالیات به آنها اضافه شده.

حتی برخی از سرویس دهندگان علاوه بر آن هزینه های دیگری را مثلا با نام دستمزد پشتیبانی و یا بازگشت هزینه نرسیده ها از مشتری دریافت میکنند. پس حتما به این نکته توجه داشته باشید که آیا سرویس دهنده درصدی اضافی بر مالیات مصوبه از خریدار دریافت میکند یا نه!

مکث اس ام اس فقط مالیات مصوب سال جاری را برای کاربران اعمال میکند و بجز مالیات هیچ هزینه اضافی به تعرفه های ارسال اضافه نمیشود. دقت کنید که برخی ارائه دهنده ها درصد مالیات را بیش از مقدار مصوب اعمال میکنند و علاوه بر آن ضرایبی با عنوان هایی مثل ارزش افزوده و خدمات و … در نظر میگیرند.

آیا خرید پیامک در پنل اس ام اس مناسب محدودیت سقف یا کف دارد؟

برخی ارائه دهندگان پنل پیامک محدودیت کف خرید پیامک دارند یعنی اینکه کاربر در هر بار شارژ کردن اعتبار پیامک باید مثلا بیش از صد هزار تومان شارژ کند. برخی هم محدودیت سقف خرید پیامک دارند یعنی اینکه در یک مدت فقط تعداد مشخصی میتوانند ارسال کنند مثلا در یکسال حداکثر صد هزار پیامک میتوانند ارسال کنند. پس موقع انتخاب ارائه دهنده سرویس sms به این نکته توجه کنید که محدودیت ها دست و پای شما را نگیرند.

آیا شارژ اعتبار پیامک تاریخ انقضا دارد؟

این هم محدودیت در مدت زمان استفاده از اعتبار پیامک خریداری شده است که بعضی ارائه دهندگان پنل پیامک شرط میگذارند که مثلا شارژ پیامک خربداری شده را تا 30 روز باید استفاده کنید که اصلا با صرفه نیست!

شارژ اعتبار پیامک به چه صورت است؟

شارژ آنلاین پیامک با مبلغ دلخواه بهترین روش شارژ اعتبار پیامک است ولی بعضی از سرویس دهندگان اس ام اس این امکان را ندارند و کاربرانشان مجبورند بصورت فیش بانکی مبلغ شارژ را پرداخت و اقدام کنند که بسیار مشکل ساز است.

گزارشگیری از ارسال های موفق و ناموفق در پنل اس ام اس مناسب

گزارشگیری قابلیتی است که به شما این امکان را میدهد تا ارسالهای خود را پیگیری کنید و ببینید که چه تعدادی از آنها به گوشی ارسال شده اند و چه تعدادی خطا در ارسال داشتند و چه تعدادی ارسال نشده اند و … برخی از سامانه ها این امکان را ندارند و باید در انتخاب سامانه دقت کنید.

آیا هزینه پیامک های نرسیده به گوشی پس داده میشوند؟

بسیاری از اپراتور ها هزینه پیامک هایی که به گوشی مخاطب نرسیده اند را پس میدهند و فقط هزینه پیامک هایی که عملا به گوشی مخاطبین رسیده است کسر میشود. برخی از ارائه دهندگان سامانه پیام کوتاه هزینه های برگشت داده شده را به کاربر پس نمیدهند و قسمت اعظمی از هزینه های کاربر هدر میرود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا میتوانید به تمام نقاط و شهرهای کشور ارسال اس ام اس کنید یا دریافت داشته باشید؟ و آیا میتوانید به تمام اپراتور ها از جمله همراه اول و ایرانسل پیام کوتاه ارسال کنید؟

نحوه پشتیبانی پنل اس ام اس به چه صورت است؟

مهمترین امر پشتیبانی از کاربران میباشد. یک شرکت پنل اس ام اس باید تیم پشتیبانی قوی داشته باشد تا هم قبل از خرید و هم بعد از خرید به سوالات و مشکلات کاربران از طریق تلفن و ایمیل و تیکت و… پاسخگو باشد. باید بگویم بهترین و جدیدترین امکانات بدون پشتیبانی بیثمر است! برای بهرهمندی از امکانات مکث اس ام اس می توانید به یکی از پنلهای ما ثبت نام کنید…

[go_pricing id=”basic15″]

4.9/5 - (9 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment