میزان رضایت مشتریان خود را بسنجید

میزان رضایت مشتریان خود را بسنجید

ممکن است که این سوال برای شما پیش بیاید که چگونه میزان رضایت مشتریان خود را بسنجیم؟

آیا مشتریان از خدمات و یا کالای شما رضایت دارند؟ و اینکه چگونه میتوان از این موارد مطلع شد.

به طور مثال شما صاحب یک رستوران هستید و نوع و کیفیت غذای شما تنها با امتحان کردن مزه ی آن توسط مشتریان مشخص میشود چرا که آنها هستند که از خدمات شما استفاده می کنند ، بنابراین برگزاری یک نظر سنجی می تواند بزرگترین کمک را به شما داشته باشد تا بتوانید کیفیت کار خود را بسنجید.

اما اینکه در یک نظرسنجی چه سوالاتی مطرح میشود نیز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

در این مقاله به چند مورد از سوالات مهمی که در نظرسنجی ها میتوانید از مشتریان خود بپرسید اشاره می کنیم.

در بخش های مختلف، شرکت را چگونه ارزیابی می کنید؟

با مطرح کردن این سوال مشتریان می توانند به راحتی بخش های مختلف شرکت شما را مورد ارزیابی قرار بدهند، به طور مثال در مورد کیفیت محصولات ،سرویس های ارائه شده و یا پشتیبانی شرکت بصورت مستقیم نظر خود را اعلام کنند.

برای این کار میتوانید یک بازه ضعیف تا عالی را برای پاسخ ها در نظر بگیرید و از مشتریان بخواهید تا در مورد چگونگی خدمات و محصولات شما  نظر بدهند.

 

میزان رضایت مشتریان خود را بسنجید

 

احتمال معرفی شما به دیگران چند درصد می باشد؟

با اینکه این سوال یک سوال قدیمی و خیلی متداولی می باشد اما پاسخ به این سوالات برای کسب و کار شما مهم و حیاتی می باشد چرا که یکی از مهم ترین اتفاقاتی که برای یک تجارت و یا یک برند ممکن است بیافتد معرفی آن به جامعه می باشد که همان بازاریابی است که بصورت دهان به دهان توسط مشتریان انجام میشود.

در واقع این نوع بازاریابی یکی از بهترین آیتم هایی است که شما بوسیله آن می توانید در طولانی مدت کسب و کار خود را مورد بررسی قرار دهید.

نتایج این سوالات را جدی بگیرید و اگر به این موضوع رسیدید که مشتریان کمتری هستند که حاضر به معرفی بیزینس شما به دیگران می باشند ، مطمئن باشید که یک جای کار شما مشکل اساسی دارد و هر چه زودتر برای رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهید.

آیا در ماه های آینده نیز به ما مراجعه خواهید کرد؟

همانطور که در مقالات گذشته نیز بارها به آن اشاره کرده ایم حفظ مشتریان فعلی بسیار سودآورتر از جذب مشتری جدید می باشد. “همیشه فروش دوم از فروش اول راحت تر است”

بنابراین شما باید بصورت جدی روی مشتری های فعلی خود سرمایه گذاری کنید و این سوال به شما کمک میکند تا بفهمید که کسب و کار شما تا چه حدی توانسته مشتریان وفادار را جذب کند.

با برگزاری این نظر سنجی می توانید یک برنامه ریزی کاملا مفید برای جذب مشتریان وفادار داشته باشید.

آیا کمبود خدمات ما را احساس میکنید؟

این سوال میتواند یک سوال بسیار حساس و پایانی برای نظرسنجی شما باشد. این سوال یک سوال کاملا کاربردی و مفید برای کسب و کار شما می باشد.

نظرات و سلایق مشتریان با هم متفاوت می باشد، ممکن اس برخی از مشتریان بی نهایت کمال گرا باشند، تعدادی بسیار دقیق باشند و یا اینکه برخی از شما انتظار پشتیبانی بسیار قوی دارند و رسیدن به اهداف خود را در کسب و کار شما می بینند.

با طرح این سوال شما بصورت خیلی ساده می توانید به جامع ترین و مهم ترین نیازهای مشتریان دست پیدا کنید.

این سوال دقیقا از دسته سوال های کیفی می باشد که ممکن است تعداد کمتری به آن پاسخ دهند و بررسی این سوال نسبت به دیگر سوال ها ملزوم هزینه و زمان بیشتری باشد اما مطمئن باشید اهمیت کیفی بسیار بالایی برای تجارت شما به همراه خواهد داشت.

4.9/5 - (9 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment