دریافت یا عدم دریافت پیامک تبلیغاتی برای مشترکین ایرانسل و همراه اول

لیست سیاه مخابرات

با توجه به مصوبه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مبنی بر ممنوعیت ارسال پیامک تبلیغاتی، خبری و اطلاع‌رسانی برای مشترکینی که مایل به دریافت پیام‌های مذکور نمی‌باشند، شرکت مکث اس ام اس از ارسال پیامک به این دسته از مشترکین که فهرست آنها به صورت دوره‌ای از طریق اپراتورهای تلفن همراه اعلام می‌گردد، معذور می‌باشد.

از کاربران خواهش مندیم در صورت تمایل به خرید پنل ارسال اس ام اس به این نکته توجه داشته باشید که برای دریافت پیامک های لازم از طرف مکث اس ام اس خط شما نباید در بلک لیست مخابرات قرار داشته باشد و حتما این نکته در ارسال مدارک شما به شرکت ذکر شده باشد تا به طریقی دیگر شما را از مشخصات پنل و نام کاربری و پسوردتان مطلع سازیم.

به شماره هایی که درخواست عدم دریافت پیامک تبلیغاتی را دارند,لیست سیاه مخابراتی یا همان بلک لیست گفته می شود.

این مخاطبین در سامانه با علامت لیست سیاه مشخص شده اند. در پنل شرکت مکث اس ام اس هزینه ی ارسال پیامک به مخاطبانی که در لیست سیاه مخابرات قرار دارند به حساب کاربری شما در مدت زمان کوتاهی ( بین ۲۰ دقیقه تا ۳ ساعت ) بازگشت داده میشود.

برخی از شرکتها و سازمانها که دارای شماره اختصاصی از اپراتور می باشند، به راحتی می توانند پیامک اطلاع رسانی خود را به مخاطبینشان ارسال نمایند. شما هم می توانید در صورتی که فقط قصد اطلاع رسانی دارید از خطوط خدماتی استفاده نمایید. برای این امر باید در زمان سفارش خط حتما اعلام فرمایید که خط مربوطه را صرفا جهت خدمات لازم دارید نه تبلیغات ، بدین ترتیب اپراتور خط اختصاصی شما را از بلک لیست مخابراتی خارج کرده و همچنان میتوانید پیامک خدماتی و اطلاع رسانی ارسال نمایید.

پس این نکته لازم به ذکر است که برخی از خطوط ۱۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و..) ، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند ، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد.

نحوه ورود و خروج از لیست سیاه همراه اول و ایرانسل:

در پاسخ به استعلام شرکت مخابرات ایران از سی و سه میلیون مشترک همراه اول فقط ۱۱% (سه میلیون و سیصدهزار نفر) عدم تمایل خود نسبت به دریافت پیامک های تبلیغاتی انبوه را اعلام کرده اند.این مسئله علاقه مندی اکثریت ومفید بودن این گونه پیامک ها را برای بیشتر مخاطبان نشان میدهد.یک سامانه پیامکی نیز در اختیار مشترکین همراه اول و ایرانسل قرار گرفته است.

پیامک تبلیغاتی برای مشترکین همراه اول:

با ارسال عدد ۱ به شماره ۸۹۹۹ برای مشترکین همراه اول برای عدم دریافت پیامک تبلیغاتی و همچنین با ارسال عدد ۲ به شماره ۸۹۹۹ می توانید آنرا فعال کنید.

و یا شماره گیری تلفن گویای 9990 و زدن عدد3 و بعد 3 و بعد 2 برای فعال و غیر فعال کردن پیامک های تبلیغاتی با وارد شدن به قسمت خدمات غیر حضوری و بعد به قسمت پیامک های تبلیغاتی دستور فعال شدن دریافت پیامک های تبلیغاتی بر روی خط خود را صادرکنید.که در ساعت اینده اینکار برای شما انجام خواهد شد.

پیامک تبلیغاتی برای مشترکین ایرانسل :

برای پیوستن به لیست سیاه یک پیامک رایگان با متن ۲ به شماره ۵۰۰۵ از خطوط ایرانسل ارسال نمایید و برای لغو درخواست عدد ۱ را به شماره۵۰۰۵ ارسال نماییدویا با شماره ۷۰۰ تماس بگیرید….

مخابرات یک پیامک با مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی به مخاطبان ارسال میکند ، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط1000و3000 پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهد کرد.

لازم به ذکر است در خطوط ۱۰۰۰ پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل “نرسیده به مخابرات” و در خطوط ۳۰۰۰ گزارش مبنی بر “ارسال نشده” ارائه میگردد.

4.6/5 - (9 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment