بلک لیست مخابرات چیست؟

بلک لیست مخابرات چیست؟

اگر تا به حال با پنل اس ام اسی کار کرده باشید، شاید با این گزینه حداقل یک بار مواجه شدید: “ارسال نشده” این ها شماره هایی هستند که به دلیل حضور در لیست سیاه یا بلک لیست مخابرات قادر به دریافت پیامک های خدماتی و یا تبلیغی از شما نیستند.
ما تا به حال در مطالب قبلی از خوبی های بازاریابی پیامکی و اثر بخشی آن گفته ایم! اما اگر قرار باشد که پیامک شما به بلک لیست ها ارسال نشود، بازاریابی پیامکی شما کاملا هدفمند نمی شود. خب راهکار چیست؟ در این مقاله قصد دارم به شما توضیح دهم که بلک لیست مخابرات چیست؟ تاریخچه ی به وجود آمدنش چه بوده و چگونه میتوانیم از لیست سیاه مخابرات عبور کنیم؟

لیست سیاه مخابرات چیست؟

در اوایل سال 1385 تجارت پیامکی در ایران آغاز شد و کم کم بین سازمان ها، شرکت ها و … محبوب شد! دقیقا اینجا بود که پیامک های تبلیغاتی بدون داشتن هدف مشخص و یا شرایط مخاطبان، به صورت انبوه و وسیع ارسال می شدند.

این استفاده غلط از تجارت پیامکی موجب شد، موجی از اعتراضات و خشم بسیاری از کاربران موبایل برانگیخته شود. بدین گونه مخابرات در اواخر سال 1390 تصمیم گرفت تا به یک میلیون از کاربران، پیامکی در مورد “عدم دریافت SMS تبلیغاتی” فرستاد. سپس توسط این پیامک تمامی مشترکین به بلک لیست انتقال داده شدند. منتها این عمل قطع ناخواسته، باعث اعتراض اپراتور های ارائه دهنده خطوط تبلیغاتی شد.

شرکت مخابرات در تیر ماه 1391 با ارسال یک پیامک به مشترکین خود سیاست خود را تغییر داد بدین گونه این اختیار را به آنها داد تا خودشان تصمیم گیرند که پیامک تبلیغاتی دریافت کنند یا نه! بدین ترتیب مشترکین می توانند که دریافت پیامک تبلیغی را فعال یا غیر فعال کنند.

اما تعریفی کوتاه از بلک لیست مخابرات چیست؟ بلک لیست مخابراتی یا لیست سیاه مخابرات، یک لیست از شمار های مشترکینی است که به صورت آگاهانه و داوطلبانه نمی خواهند پیامک تبلیغی دریافت کنند.

چند نکته در مورد بلک لیست مخابرات

  • اگر از دریافت پیامک های تبلیغاتی انصراف دهید، امکان دارد از دریافت پیامک های اطلاع رسانی (آموزشگاه ها، فروشگاه ها) نیز مطلع نشوید.
  • اس ام اس های تبلغاتی، از حساب شما هیچ هزینه ای کم نمی کنند. بهتر است بگویم آن دسته از پیامک هایی که از حساب شما پول کسر میکنند، پیامک هایی با ارزش افزوده هستند!

ترفند هایی برای ارسال پیامک به لیست سیاه

در اینجا 2 راه برای ارسال پیامک به بلک لیست را میخواهم به شما توضیح دهم:

بلک لیست مخابرات چیست؟

خطوط خدماتی

کارکرد خطوط خدماتی دقیقا مثل خطوط تبلیغاتی است فقط با این تفاوت که شما از این خطوط تنها به عنوان اطلاع رسانی می توانید استفاده کنید. نکته مهمی که در این قسمت وجود دارد این است که متن پیامک های ارسال شده از خطوط خدماتی بایستی جنبه تبلیغاتی نداشته باشند، و الا شما جریمه خواهید شد.

طریقه ارسال پیامک در خطوط خدماتی هم دقیقا مانند خطوط تبلیغاتی است منتها تنها تفاوتی که وجود دارد این است که، شما قادر به استفاده از بانک شماره های منطقه ای و کد پستی نیستید و تنها باید به بانک شماره های اختصاصی خود ارسال انجام دهید.

اگر سوالی در این زمینه دارید ما در مقالاتی دیگر به صورت مفصل به آن پرداخته ایم:

[irp posts=”12402″ name=”خط خدماتی عمومی پنل اس ام اس”]

[irp posts=”20232″ name=”خرید خط خدماتی پنل پیامک”]

پیامک صوتی

پیامک صوتی یکی دیگر از راه های ارسال پیامک تبلیغاتی است که در مکث اس ام اس از آن برخورداریم. پیامک صوتی به این ترتیب عمل می کند که با شماره های موجود در بانک شما تماس می گیرد و متن SMS را برای مخاطبان تان می خواند.

[irp posts=”12164″ name=”ارسال پیامک صوتی”]

مزیت این روش اینست که اگر فرد به موبایلش جواب ندهد، این امکان وجود دارد که بیش از یک بار با فرد تماس گرفته شود.

ارسال سیم کارتی

در این نوع از ارسال از یک سری شماره های رندومی سیم کارتی شرکت، ارسال انجام می وشود و چون ارسال کننده پیامک اپراتور پیامکی نیست پس بلک لیست مخابرات نیز برایش معنی نخواهد داشت و حتی متن های تبلیغاتی را نیز از طریق منوی ارسال سیم کارتی در سامانه پیامک می توان به لیست سیاه ارسال کرد. مزیت این روش نسبت به خطوط خدماتی ای است که حتی شما می توانید متن تبلیغاتیرا به شماره های مسدودی بلک لیست ارسال کنید.

میخواهید در مورد ارسال سیمکارتی بیشتر بدانید؟ چرا به مقاله ما سر نمیزنید…!؟

[irp posts=”17582″ name=”ارسال پیامک انبوه با سیم کارت”]

کلام آخر…

خب شاید اگر از اول که بازاریابی پیامکی رواج پیدا کرد، شرکت ها و سازمان ها برای مشتریان خود یک بازاریابی پیامکی ایجاد می کردند و کسب اجازه برای ارسال پیامک می کردند، نه بلک لیستی وجود داشت و نه راه عبور از آن! اولین و مهمترین قدم شما در تجارت پیامکی اینست که یک خبرنامه پیامکی ایجاد کنید تا مشتریان به خواست و انتخاب خودشان عضو خبرنامه شما شده و از خدمات و تبلیغات شما بهره مند شوند.

برای داشتن همه این امکانات تنها کافیست پنل پیامک داشته باشید! امیدوارم که این مقاله برایتان مفید واقع شود. 🙂

 

4.7/5 - (16 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment