ایجاد انگیزه کاری در پرسنل بوسیله پیامک

ایجاد انگیزه کاری در پرسنل بوسیله پیامک

بررسی ها نشان می دهد که عامل اصلی موفقیت کشورهای توسعه یافته در سازمان ها و ادارات ، نیروی انسانی متخصص، خلاق و با انگیزه آنها بوده است. نگاهی به موفقیت کشورهایی همانند چین ، آلمان و آمریکا در تولید طی سال های اخیر نشان می دهد که عامل مهم پیشرفت این کشورها و شرکت های بزرگ آنها، نیروی انسانی با انگیزه و با شور و ذوق بوده است. در دنیای رقابتی امروز، سازمان ها و شرکت ها برای موفقیت در عرصه تولید ، به نیرویی با انگیزه و هدفدار نیازمندند. در واقع ثروت اصلی یک سازمان نیروی انسانی آن می باشد و بدون نیروی انسانی شاداب و توانمند، موفقیت در این عرصه و در دنیای پر رقابت امروز کاری سخت و نشدنی است.در این مطلب به موضوع ایجاد انگیزه کاری در پرسنل بوسیله پیامک خواهیم پرداخت.

ایجاد انگیزه کاری در پرسنل بوسیله پیامک

ایجاد محیط کار شاداب، توجه به نظرات و علایق و پیشنهادات کارکنان، فعالیت های جمعی خارج از محیط کار و حمایت معنوی از خانواده های کارکنان قدرت انگیزشی قابل توجهی دارند که امروزه دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست. سازمان‌ها روش‌هایی را جست‌وجو می‌کنند که محیط های ارتباطی را در یک سیستم مجازی برقرار کند. افراد، به خصوص صاحبان کسب و کار، رفته‌رفته اشتیاقی وافر به کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه خاص پیدا کرده‌اند.

در این راستا شرکت مکث اس ام اس، با توجه به نیازهای ارتباطی بازار ایران و به پشتوانه تجربه بین‌المللی‌اش، راهکارهای مختلفی را برای پوشش نیازهای ارتباطی شرکت‌های خصوصی، بانک ها و سازمان‌های دولتی طراحی کرده است. در عصر امروز نقش و اهمیت نیروی انسانی در فر ایند تولید و ارائه خدمات در جوامع بشری به عنوان مهم ترین عامل مشخص شده است.

چرا باید در کارمندان انگیزه ایجاد کنیم؟

کارمندان اصلی ترین منبع مشترک بین سازمان ها و رقیبان آن ها راتشکیل می دهند و مزیت رقابتی بالقوه ای هستند و اصلی ترین نقش را در سود آوری خواهند داشت که سازمان ها باید با اقدامات مناسب آنها را به نیرویی فعال و بالفعل تبدیل کنند و با افزایش توانمندی و ظرفیت ان ها به طور مداوم در جهت رشد و توسعه هر چه بیشتر حرکت کنند.

امروزه بیشتر افراد از اس ام اس به عنوان راهی آسان و کارآمد برای افزایش درآمد و بازاریابی و برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می کنند غافل از این که این روش میتواند به عنوان یکی از قوی ترین روش ها در ارتباطات پرسنلی نیز محسوب شود. بسیاری از شرکت هایی که از مکث اس ام اس پنل پیامکی دریافت نموده اند دارای بیش از 500 کارمند می باشند. و مدیران شرکت اطلاعیه های مهم را از طریقه سامانه پیامکی در اختیار ان ها قرار می دهد.

درست است که تقریبا تمامی یا اکثر کارمندان یک شرکت دارای ادرس ایمیل میباشند. ولی این ایمیل ها بیشتر به مقصد نمیرسند و یا با توجه به عناوینشان به عنوان اسپم شناخته می شوند. ساده ترین و راحت ترین راه ارتباطی با کارمندان از طریق ارسال پیامک می باشد که تنها با پرداخت مبلغی ناچیز به صورت ماهانه سازمان های تحت پوشش مکث اس ام اس می توانند با کارمندان خود در ارتباط باشند. که در ادامه به چند مورد از علل ارتباط پیامکی با پرسنل می پردازیم.

عوامل اصلی ارتباط پیامکی با کارمندان

  • کم هزینه بودن ارسال اس ام اس نسبت به باقی روش ها
  • دسترس بودن sms در هر زمان و هر مکان
  • سرعت بالای ارسال SMS انبوه
  • اطلاع رسانی های مناسبتی
  • بالا بردن راندمان کاری
  • کاهش اتلاف وقت

شاید این روش ارتباطی به نظر شما ایده ی بسیار جالبی باشد، ولی این سوال در ذهن شما ایجاد شده که در کدام قسمت از خدمات و یا در چه مواردی می توانید از ان استفاده بهینه انجام بدهید. در زیر مثال هایی کاربردهای سامانه پیامک جهت ارتباط با کارمندان را برای شما ذکر می کنیم. به این ترتیب شما می توانید برای برقراری ارتباط درون سازمانی از سرویس پیام کوتاه استفاده نمایید. ذکر این نکته لازم است که برای موفقیت در کار خلاقیت امری قابل توجه است و اگر ایده جدیدی برای استفاده از سامانه پیامکی به ذهنتان رسید حتما ان را به کار گیرید…در زیر به چند نمونه از موارد استفاده ی اس ام اس انبوه در ارتباطات پرسنلی اشاره خواهیم کرد…

ایجاد انگیزه کاری در پرسنل بوسیله پیامک

موارد ارتباط پیامکی با پرسنل

  • ساعتی پیش از حضور کارکنان در محل کار با یک پیام انگیزشی، روحیه آنان را برای شروع کار تقویت کنید.
  • در ایام نزدیک به عید نوروز یا سر ماه ان ها را از مزایا و حقوقی که به انها تعلق میگیرد مطلع سازید.
  • دقایقی پس از خروج کارکنان از محیط کار با ارسال پیامی از حسن انجام کار آنان تشکر کنید تا بدانند ارزش وجود آن ها را درک می کنید.
  • با ارسال پیامک ان هارا از قوانین و مقررات جدید سازمان مطلع سازید.
  • از کارکنان بخواهید ایده ها و انتقادات خود را از طریق پیام کوتاه با شما در میان بگذارند.
  • با ارسال پیام تبریک و تهنیت در مناسبت های مختلف به کارکنان نشان دهید با آن ها حس مشترکی دارید.
  • اگر در شرایطی خاص به طور اتفاقی در سازمان تعطیلی رخ داد حتما کارکنان را با ارسال پیامک اگاه سازید.
  • موفقیت های کاری مجموعه را با ارسال پیامی به کارکنان تبریک بگویید تا آن ها احساس مالکیت داشته و خود را در موفقیت ها شریک بدانند.
  • در مناسبت های زمانی مختلف با برگزاری مسابقه پیامکی و اهدای جایزه شور و نشاط را به محیط کار تزریق کنید.
  • با ارسال پیام به خانواده های کارکنان از آن ها تشکر کنید که با حمایت عاطفی خود به پیشرفت و ارتقاء مجموعه کمک می کنند.

در پایان

شرکت‌ ها با انتخاب هوشمندانه سرویس مکث اس ام اس ، نه‌ تنها پتانسیل کسب و کار خود را بهبود می‌بخشند. بلکه از روشی سودمند برای مدیریت هزینه های خود استفاده می کنند. ایجاد ارتباطی صمیمی تر بین خود و مشتری و کارکنان کاهش هزینه های سازمانی و حتی کسب مشتریان بیشتر را به دنبال دارد.

4.9/5 - (8 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment