انواع وب سرویس های ارسال پیامک

انواع وب سرویس های ارسال پیامک

وب سرویس های ارسال پیامک در واقع یک پلتفرم جهت برقراری ارتباط بین سامانه پیامک و هر نرم افزار دیگری است که توانایی پشتیبانی از وب سرویس را دارا باشد. کلمه وب سرویس پیامک به عنوان یکی از امکانات پنل پیامک یک روش معقول برای ادغام برنامه های مبتنی بر وب با سرویس دهنده پیامکی می باشد که از اصول و استانداردهای متفاوتی برای این کار استفاده می کند که ای استانداردها عبارتند از  UDDI , SOAP , XML , WSDL . و در آزمایشگاه پیامک مکث مدام بروز خواهند شد.

XML برای تگ کردن داده ها، WSDL برای توصیف خدمات موجود، SOAP برای انتقال داده ها و UDDI  برای فهرستی از خدمات موجود استفاده می شوند و دو نوع مهمی که از وب سرویس برای ارسال پیامک تبلیغاتی در سرویس دهنده پیامکی استفاده می گردد، REST و SOAP می باشند.

سامانه پیام کوتاه مکث برای خدمات بهتر و ایجاد بستر مناسب برای استفاده،  هر دوی این وب سرویس ها را دارا می باشد. در ادامه مطلب به تعریف این دو وب سرویس برای آشنایی بیشتر شما می پردازیم.

وب سرویس SOAP

سوآپ یک پروتکل مبتنی بر XML  میباشد و بزرگترین مزیت استفاده از این وب سرویس امنیت شخصی آن می باشد و یا اینکه به عبارت ساده تر سوآپ برای ارسال درخواست XML با استفاده از اینترنت و پروتکل HTTP است.

وب سرویس REST

الگوی ارسال اس ام اس وبسرویس پیامک سفید

این نوع از وبسرویس را می توان به جای مجموعه ای از قواعد و استانداردها، نوعی معماری نرم افزاری دانست. همچنین قابل ذکر است که برخلاف SOAP که اقدامات را مورد هدف قرار می دهد، REST بیشتر به منابع توجه دارد و این نوع از وب سرویس پیامک منابع را با استفاده از URL پیدا میکند.

در دنیا شرکت های مطرحی هستند که از این سرویس استفاده می کنند مانند شرکت های یاهو، فلیکر و ای بی. یک سرویس دهنده پیامکی موفق و خوب معمولا از هر دو نوع وب سرویس پیامک توضیح داده شده در این مقاله استفاده میکنند و وجود هر دو نوع وب سرویس جزو امکانات پنل اس ام اس مکث محسوب می شوند.

وب سرویس های ارسال پیامک جهت ارسال پیامکهای اطلاع رسانی

ارسال پیامک های اطلاع رسانی با استفاده از خطوط مخصوص انجام شده و در نتیجه ارسال پیامک به بلکلیست نیز انجام می شود. در این متد با استفاده از امکانات سامانه اس ام اس از وب سرویس پیامک استفاده خواهد شد.

به عنوان مثال ارسال پیامک حاوی اطلاعات رمز عبور و نام کاربری هنگام ثبت نام در نمایندگی پنل پیامک نیز یک نمونه از این موضوع می باشد. متصل شدن نرم افزارهای مالی و حسابداری به پنل پیامک برای ارسال پیامک تراکنش های مالی صورت گرفته و مانده حساب نیز مثال دیگری از استفاده وبسرویس می باشد.

4.9/5 - (7 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment