انتقال پیامک دریافتی به URL (وبسرویس دریافت پیامک)

انتقال پیامک دریافتی به URL (وبسرویس دریافت پیامک)

ممکن است دریافتی های سامانه پیامک شما از اهمیت بالایی برخوردار باشد و حتی یک لحظه عدم اطلاع از آنها برای شما هزینه بر باشد. راهی که برای حل این موضوع به شما پیشنهاد میشود انتقال دریافتی ها به سایت شما و نمایش آن بصورت آنلاین است. همچنین می توانید از دایورت پیام کوتاه نیز برای این امر استفاده کنید، اما ممکن است تاخیر ارسال پیامک که بسته به بار ترافیکی اپراتور کم و زیاد می شود، دریافت پیامک بر روی تلفن همراه شما را با تاخیر همراه سازد، اما انتقال به URL یا وبسرویس دریافت پیامک این مشکل را ندارد و بلافاصله بعد از دریافت،‌ پیامک را به آدرس مورد نظر منتقل می نماید. نکته مهم در قرار دادن لینک URL، رعایت فرمت مورد قبول پنل اس ام اس می باشد.

نحوه عملکرد وبسرویس دریافت پیامک

هنگامی که پیام کوتاه به شماره اختصاصی ارسال شود، بدون در نظر گرفتن نوع آن، پیامک مورد نظر به آدرس اینترنتی و یا همان URL که مطابق نمونه اعلام شده در سامانه پیامک تعریف کرده اید منتقل میشود.

قابل ذکر است که پیام کوتاه در صورتی با موفقیت منتقل میشود که آدرس دریافت کننده در سمت شما بصورت دقیق ثبت شده باشد و کلیه پارامترهای ارسال شده توسط سامانه اس ام اس در سمت شما بصورت صحیح ثبت شوند.

با استفاده از سرویس دریافت پیامک URL یک نسخه از پیامک های ورودی هر کاربر در صورت نیاز او، به سمت سرور وی انتقال مییابد و کاربر میتواند از طریق روش GET برای  URL تنظیم شده، بطور خودکار پیامک را دریافت و مقادیر مورد نیاز را استخراج و در پایگاه داده خود ذخیره کرده و روی آن پردازش های لازم را انجام دهد. پیامک ها به صورت پارامتر های GET به این URL ارسال می شود.

نمونه :

http://www.example.com/sms/get.php?from=@FROM&to=@TO&message=@MSG

استفاده کنندگان از URL یا وبسرویس دریافت پیامک

بدون در نظر گرفتن اینکه فعالیت کامل این سرویس منوط به داشتن فنی ابتدایی برای ثبت دریافتی ها می باشد، استفاده از وبسرویس دریافت پیامک نیز محدود به حیطه کاری خاصی نمی باشد.

سایت های اینترنتی اعم از فروشگاهی و خبری، از اصلی ترین استفاده کنندگان و کاربران این ماژول می باشند و همچنین شرکت های خصوصی، بیمه ها، آژانسهای هواپیمایی و… نیز می توانند از این ماژول در راستای اهداف شرکت خود نیز استفاده نمایند.

4.8/5 - (6 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment