افزایش بازدید و بهبود رتبه سایت از طریق بازاریابی پیامکی

افزایش بازدید و بهبود رتبه سایت از طریق بازاریابی پیامکی

در این مقاله به تاثیر استفاده از لینک در پیامک تبلیغاتی، در افزایش بازدید و بهبود رتبه سایت از طریق بازاریابی پیامکی خواهیم پرداخت. فرض کنید دو پیامک برای شما ارسال شده است که هر دوی آنها خدمات و یا محصولی را برای شما تبلیغ می کند؛ با این تفاوت که در انتهای یکی از این پیامک ها، یک لینک وب سایت بسیار کوتاه قرار دارد که شما با کلیک بر روی آن براحتی به سایت ارجاع داده می شوید و خرید می کنید. اما در پیامک دیگری، چنین لینکی وجود ندارد و شما باید آدرس آن را در نوار مرورگر خود تایپ کنید، وارد قسمت فروشگاهی شوید، محصول مورد نظر را پیدا کنید و سرانجام خرید کنید!

به نظرتان کدام راحت تر است؟ من شخصا پیامک اولی را انتخاب می کنم! امروز و در این مقاله، میخواهم از اهمیت لینک کوتاه در اس ام اس برایتان بگویم و سایتی برای کوتاه کردن لینک به شما معرفی کنم. در ادامه با ما همراه شوید …

مزیت استفاده از لینک در پیامک تبلیغاتی چیست؟

خب، همانطور که تا به اینجا گفتیم، استفاده از لینک در اس ام اس تبلیغاتی هم به نفع شماست و هم به نفع مشتری اما چرا؟

باعث افزایش بازدید و بهبود رتبه سایت می شود

اگر کاربر در پیامکی که شما فرستاده اید، فقط متن تبلیغاتی ببیند، ممکن است مراجعه به سایت شما را به بعد موکول کند، یا اینکه اصلا مراجعه نکند و فراموش کند و یا این پروسه خرید برایش مشکل و سخت باشد و حوصله مراجعه جداگانه به سایت و خرید از شما را نداشته باشد.

منتها درصورتیکه در انتهای پیامک خود لینک مستقیمی به قسمت موردنظر سایتتان قرار دهید، کاربر به راحتی و بلافاصله به سایت شما مراجعه کرده و خرید می کند! حتی اگر همان لحظه هم اقدام نکند، مطمعنا بعدا به آن سر می زند چون با یک کلیک می تواند به راحتی مراجعه کرده و خرید کند.

امروزه، در این عصر تکنولوژی و راحت طلبی، شما هر چقدر فرآیند خرید را برای مشتریان تان ساده تر سازید، نه تنها فیدبک بیشتری دریافت خواهید کرد بلکه استقبال از خدمات و محصولاتتان نیز زیاد می شود.

باعث افزایش فروش می شود

تصور کنید می خواهید یک کیلو گوجه فرنگی بخرید. دو راه دارید: اول اینکه لباس بپوشید، بیرون بروید، در گرما و یا در سرما خرید کنید و به خانه بر گردید.

دوم اینکه یک نفر همان مقدار گوجه فرنگی با همان کیفیت را تا دم در منزل شما بیاورد. شما کدام را ترجیح می دهید؟ لینک دقیقا این کار را انجام می دهد. کافی است کاربر با کلیکی محصول را دریافت کند.

همین لینک، حتی باعث افزایش فروش شما نیز می شود زیرا بر حسب تجربه وقتی کاربران در متن پیامک شما با لینکی مواجه می شوند، حتی از روی کنجکاوی هم که شده، روی آن کلیک می کنند و همین باعث افزایش احتمال خرید محصول شما نیز می شود.

باعث صرفه جویی در وقت شما و مشتریان می شود

حال که تا اینجای مقاله با ما همراه بودید، قطعا متوجه شدید که استفاده از لینک در متن پیامک حتی باعث صرفه جویی در زمان نیز می شود! بدین گونه کاربر بدون آنکه صفحه مرورگری را باز کند، آدرس سایتتان را تایپ کند و … تنها با یک کلیک ساده وارد سایت و بخش فروشگاهی شده و خرید خود را انجام می دهد. این کار هم باعث صرفه جویی در وقت مشتری تان می شود و هم آسان است. بعلاوه مشتری احساس می کند که شما چقدر برای وی اهمیت قائل بوده و در کار خود حرفه ای تشریف دارید!!

اما مشکل اینجاست که اغلب اوقات این لینک در پیامک طولانی می شود و علاوه بر آن به لحاظ ظاهری هم چندان زیبا به نظر نمی رسد. در این صورت باید از کوتاه کننده لینک استفاده کنید.

کوتاه کننده لینک چیست؟

کوتاه کننده لینک، لینک کامل شما را، که به آن URL می گویند، دریافت می کند و آن را کوتاه می کند.

مزایای کوتاه کننده لینک

در بالا از مزایای کوتاه کننده لینک برایتان گفتیم، اما چه سودی می تواند برای شما داشته باشد؟

افزایش نرخ کلیک در سایت با استفاده از لینک در پیامک تبلیغاتی

در ابتدای این مقاله گفتیم که اگر پیامک شما دارای لینک باشد، احتمال اینکه مخاطب تان به سایت شما مراجعه کند خیلی بیشتر است. اما تنها این نیست، به لینک های زیر توجه کنید.

لینک اول : https://maxsms.co/use-smspanel-in-website/

لینک دوم:yon.ir/QKJKq

هر دوی این لینک ها به یک آدرس اشاره دارد. اما یکی کوتاه شده و دیگری نه! فکر میکنید کدام یک از آنها به صرفه تر است؟ البته که لینک دوم! زیرا علاوه بر کوتاه بودن، در پیامک وقتی تعداد کاراکتر ها بیشتر از 60 کاراکتر فارسی می شود، به عبارتی پیامک شما دو تا است! این یعنی هزینه دو برابر. بنابراین اگر از لینک کوتاه استفاده نکنید هزینه تان دو برابر می شود.

پیگیری از میزان کلیک در پیامک

شما علاوه بر مزایای گفته شده، می توانید از اینکه چند بار روی لینک شما کلیک شده است، ویا اطلاعاتی از این قبیل را بدست آورید. به عنوان مثال می توانید بفهمید که کدام نوع از پیامک های شما، مخاطبان بیشتری را جذب و ترغیب می کند و نیز آنها را به سوی سایتتان هدایت می کند.

از چه ابزاری برای کوتاه کردن لینک برای پیامک تبلیغاتی استفاده کنیم؟

در اینجا می خواهم به شما دو سایت ایرانی که لینک های کامل شما را کوتاه می کنند برایتان معرفی کنم:

وب سایت یون

با استفاده از وب سایت یون شما می توانید لینک های کامل و طولانی خودتان را بدون پرداخت هزینه ای و بصورت رایگان، کوتاه کنید. این لینک ها که توسط وب سایت ساخته می شوند و شما می توانید در شبکه های مجازی و یا پیامک از آن استفاده کنید، تاریخ انقضا نداشته و دائمی هستند. بعلاوه شما بدون هیچ معطلی و یا تبلیغاتی میتوانید به هدفتان برسید.

از دیگر مزیت این وبسایت آن است که شما می توانید برای لینکتان یک نام اختیاری انتخاب کنید به شرطی که تکراری نبوده و از قبل توسط دیگران انتخاب نشده باشد.

افزایش بازدید و بهبود رتبه سایت از طریق بازاریابی پیامکی

وب سایت Ytre

همانند وب سایت یون، وب سایت Ytre نیز همان امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. کافی است شما آدرس مورد نظر خودتان را در داخل کادر وارد کنید و دکمه “کوتاه کن” را بزنید، می توانید به راحتی لینک کوتاه شده خود را دریافت کنید.

کلام آخر

خب، فکر میکنم تا به اینجا که آمده باشید، به این نتیجه برسید که استفاده از لینک در پیامک تبلیغاتی چه مزیت هایی دارد، من جمله اینکه باعث صرفه جویی در زمان و هزینه، هم برای شما و هم برای مشتری تان، می شود.

امیدوارم که نهایت استفاده را از این مطلب برده باشید! 🙂

4.9/5 - (8 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment