با اینکه ارسال پیامک تبلیغاتی یکی از موثرترین و کارامدترین روش های تبلیغات می باشد، درصورتیکه به درستی انجام نشود، باعث از دست رفتند سرمایه و همچنین از دست دادن مشتریان هدف خواهد شد. در نتیجه شما باید برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. اما براستی قبل از ارسال پیامک تبلیغاتی باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در این مقاله با ما همراه شوید تا اشتباهات رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی را دانسته و با نحوه ارسال پیامک تبلیغاتی هدفمند و موئر آشنا شوید.

1- متن نامناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی

شما برای تاثیر گذاری روی مخاطب و مشتاق کردن آنها برای خرید، تنها میتوانید از چند کلمه و دو جمله کوتاه در متن پیامک تبلیغاتی خود استفاده کنید. از این رو خلاقیت در نوشتن پیامک تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. همچنین شما باید به نگارش پیامک خود توجه داشته باشید زیرا اگر متن شما دارای غلط املایی باشد، موجب سلب اعتماد مخاطب شده و تاثیر منفی روی وی میگذارد.

سعی کنید بیش از حد پیامک خود را کوتاه و خلاصه نکنید. شما تنها 70 کاراکتر (اندازه یک پیام) فرصت دارید که متن تان را بنویسید. همچنین توجه داشته باشید که پیام شما برای هر کسی و در هر سنی با هر ضریب هوشی قابل درک باشد.

2- انتخاب مخاطب اشتباه برای ارسال پیامک تبلیغاتی

انتخاب مخاطب اشتباه، یکی از مهمترین اشتباهات رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی می باشد. شاید افرادی که برای آنها اس ام اس تبلیغاتی ارسال میکنید، نیازی به خدمات و یا کالای شما نداشته باشند! از طرفی هزینه تبلیغات خود را هدر میدهید. متن پیامک تبلیغاتی خود را بخوانید و خود را به جای مشتری بگذارید؛ این متن بیشتر به درد چه اشخاصی میخورد؟ آیا خدمات و یا کالای شما برای بانوان کاربرد دارد و یا برای آقایان؟ خدمات و یا کالای شما برای کدام بازه سنی بیشتر مناسب است؟

انتخاب مخاطب اشتباه برای ارسال پیامک تبلیغاتی

 

حتی اگر مشتریان هدف شما از یک منطقه خاصی در شهرتان باشد، میتوانید با استفاده از بانک شماره تلفن سامانه پیام کوتاه مکث به آنها پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. بنابراین در این موارد انتخاب یک سامانه پیامکی قدرتمند با قابلیت‌ های ویژه ای از جمله ارسال پیامک بر اساس تفکیک سن و جنسیت، ارسال پیامک منطقه ای، ارسال پیامک از طریق کد پستی و… بهترین گزینه خواهد بود. با انتخاب درست مخاطبان پیامک‌ های خود، ارزش و تأثیر تبلیغات پیامکی را افزایش دهید.

3- ارسال پیامک تبلیغاتی در زمانی نامناسب!

بازه زمانی مناسب برای ارسال اس ام اس تبلیغاتی یک بازه زمانی مشخصی می باشد. به عنوان مثال اگر شما ساعت 12 شب اقدام به ارسال پیامک کنید، شاید قبل از خوانده شدن، پاک شود! بنابراین انتخاب بازه زمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار میباشد. اگر شما صاحب یک رستوران هستید و میخواهید مشتریان خود را برای تخفیف غذای ناهار دعوت کنید، قطعا باید قبل از ظهر و نزدیک به وقت ناهار پیامک خود را ارسال کنید! تصمیات نادرست باعث از دست رفتن هزینه های تبلیغات پیامکی خواهد شد. برای مطالعه بیشتر درمورد زمان مناسب برای ارسال پیامک تبلیغاتی، مقاله زیر را از دست ندهید:

تاثیر زمانبندی در بازاریابی پیامکی و اهمیت آن
>

4- ارسال پیامک های تکراری!

خودتان را به جای مخاطب بگذارید! فرض کنید هر از گاهی، پیامکی تکراری و بدون هیچگونه تغییری از یک کسب و کار دریافت میکنید! آیا پس از مدتی با دیدن شماره آن به پیامک توجه میکنید؟ صد در صد خیر! چرا که اطمینان میدهید با یک پیامک تبلیغاتی دیگر رو به رو خواهید شد. بنابراین حتی بدون اینکه آن را باز کنید، پاک میکنید! از این رو انتخاب متن های مناسب، غیر تکراری و ارسال آن در زمان مناسب، تاثیر بسیار زیادی روی مشتریان خواهد گذاشت.

5- ارسال پیامک تبلیغاتی در فواصل کوتاه

شاید سوال کنید: “پیامک های تبلیغاتی باید چند روز یکبار انجام شود؟”

این یکی از متداول ترین سوالاتی است که از ما پرسیده می شود! بی شک ارسال تنها یک پیامک تبلیغاتی در سال نمیتواند تاثیری در فروش شما داشته باشد! از طرفی یکی از اشتباهات رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی ، ارسال بصورت پیاپی و متوالی می باشد! اگر میخواهید اطلاعاتی تازه و یا پیشنهادات خاصی را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید، توصیه میکنیم در فواصل دو هفته ای اقدام به ارسال پیامک تبلیغاتی بکنید. زیرا اغلب مردم دوست دارند 2 پیام تبلیغاتی در ماه دریافت کنند.

ارسال پیامک تبلیغاتی در فواصل کوتاه

البته باید بگوییم انتخاب فاصله زمانی مناسب به شخصیت مخاطبان و نوع محصولی که ارائه می‌دهید نیز مربوط می باشد. بنابراین ممکن است فاصله مناسب بین دو پیامک تبلیغاتی در یک کسب و کار ماهانه و یا حتی فصلی باشد. نکته مهم انتخاب بهترین پنل اس ام اس است که به شما امکان تنظیم زمان دقیق ارسال پیامک‌ ها را بدهد. همچنین استفاده از کمپین‌ های تکرار شونده به صورت هفتگی و ماهانه نیز می‌ تواند گزینه مناسبی باشد.

6- اجازه ندادن به مشتری برای انصراف از خبرنامه شما

به مشتریان خود این حق را بدهید که در صورت عدم تمایل به دریافت هر گونه پیامک تبلیغاتی از جانب شما، بتواند به راحتی انصراف دهد! در نگاه اول شاید ریزش آماری داشته باشید و این برایتان ناخوشایند باشد. اما شما با این کار به نظر مخاطبان خود احترام میگذارید و این موضوع رو آنها بسیار تاثیرگذار خواهد بود چرا که حس مهم بودن را به آنها القا می کنید. اینگونه حتی در هزینه های خود نیز صرفه جویی میکنید و روی مخاطبان هدف خود بیشتر متمرکز می شوید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم با مهم‌ ترین اشتباهات رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی صحبتی کنیم. علاوه بر موارد مهم و پرتکراری که در این مقاله به آن‌ ها اشاره کردیم، مواردی مانند ارسال کد تخفیف و تعیین زمان انقضای آن در ارسال پیامک تبلیغاتی میتواند مشتریان شما را بیش از پیش مشتاق به خرید کند! اسنپ فود مثال خوبی برای این مورد می باشد. چرا که با دادن کد تخفیف در مدت زمان تعیین شده، مخاطب را مشتاق به سفارش غذا میدهد!

انتخاب یک شرکت معتبر و حرفه‌ ای ارائه دهنده خدمات پیامک تبلیغاتی مانند مکث اس ام اس به شما کمک میکند تا از این اشتباهات رایج خودداری کنید. مشاوران حرفه‌ ای ما مشتاق شنیدن صدای شما و پاسخگویی به سوالات شما هستند. برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی همین حالا با شماره 02191300036 تماس بگیرید و یا از طریق منوی امکانات و تعرفه ها خدمات ما را بررسی کنید.