ارسال پیامک وپ چیست؟

سامانه پیامکی .ارسال اس ام اس به صورت وپ

یکی دیگر از امکاناتی که در پنل های اس ام اس وجود دارد امکان ارسال وپ است.وپ سیستمی است که در ان پروتکل ارتباطی و محیط برنامه نویسی جهت پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی مبتنی بر وب روی گوشی های تلفن همراه ارائه می شود.

ارسال WAP Push شباهت زیادی با ارسال MMS دارد .با این تفاوت که در این نوع ارسال هزینه WAP بر عهده گیرنده میباشد در حالیکه در ارسال MMS هزینه را فرستنده متقبل خواهد شد.

همانند ارسال ام ام اس در این نوع ارسال هم امکان ارسال فیلم ، عکس ،برنامه ،و فایل های مختلف میباشد علاوه بر این ها میتوانید ادرس اینترنتی وبسایت خود یا هر مورد دیگری را نیز ارسال کنید.

خدمات وپ در اغلب موارد تنها توسط برخی اقشار مرفه تر و یا قشر تحصیل کرده بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.این پروتکل با پیشرفته ‌تر شدن گوشی‌های موبایل به مرور بر محبوبیت آن افزوده می‌شود،و افراد بیشتری به سوی استفاده از ان جذب می شوند.

محدود بودن پیامک معمولی به متن باعث میشود نتوان اطلاعات زیادی در اختیار کاربر قرار داد و در صورتی که لازم باشد کاربر اطلاعات زیادی از موضوع خاصی داشته باشدبا مشکلاتی رو به رو خواهد شد در حالیکه ارسال وپ با فراهم کردن امکان ایجاد صوت و تصویر و متن هایی با جلوه های متنوع و ترکیب اقسام مختلف انها سهولت بیشتری در دریافت اطلاعات برای کاربران فراهم میسازد.

نکته دیگری که در ارسال وپ مورد توجه می باشد این است که وپ در مقایسه با اس ام اس معمولی محدودیتی در اندازه پیام ها ندارد و درحالیکه در اس ام اس معمولی محدودیت 140 بایت از اطلاعات وجود دارد.ولی این موضوع را هم باید در نظر داشت که در ارسال پیامک معمولی هم امکان تقسیم کردن اس ام اس بزرگتر از 140 بایت به تعداد پیغام کوچکتر وجود دارد و تا حدی میتوان محدودیت اندازه پیغام ها را کاهش داد.

برای تعداد قابل شماری از کاربران هر چقدر هزینه یک سرویس کمتر باشد جذابیت استفاده از ان هم متقابلا افزایش میابد ارسال پیامک معمولی در مقایسه با ارسال اس ام اس وپ هزینه کمتری بر کاربران خود تحمیل میکند .و این باعث میشود کاربران رغبت بیشتری به استفاده از دیگر امکانات پنل به طور مثال ارسال اس ام اس معمولی داشته باشند.

یکی دیگر از عللی که باعث میشود کاربران کمتر به سمت استفاده از سرویس ارسال وپ جذب شوند این است که این امکان بیشتر روی موبایل های جدیدتر وگران قیمت تر قابل استفاده است.و کاربران زیادی امکان استفاده از این خدمات را نخواهند داشت در حالیکه پیامک معمولی تقریبا روی تمام موبایل های موجود در بازار حتی مدل های بسیار قدیمی قابل استفاده است.

روش ارسال پیامک به صورت وپ

اما برای ارسال این نوع ارسال باید طبق دستور زیر عمل کنید:

از منوی ارسال روی گزینه ی وپ کلیک کنید…

پس از باز شدن فیلد مورد نظردر این قسمت می توانید آدرس اینرنتی و یا فایل مورد نظرتان را به اس ام اس خود اضافه نمایید…

در صورت پر کردن فیلد ها و اتمام متن باید روی گزینه ی ارسال کلیک نمایید….

[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

ارسال اس ام اس وپ
ارسال اس ام اس وپ

در صورت درست انجام شدن تمامی موارد پیام های شما به شماره های مورد نظر ارسال خواهند شد.[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

4.4/5 - (8 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment