چگونه پیامک های تاثیرگذار بنویسیم؟

چگونه پیامک های تاثیرگذار بنویسیم؟

سادگی نوشتن پیامک و راحتی آن در یک طرف خیلی ساده بنظر می رسد اما در طرف دیگر خیلی از پیچیدگی ها را مخفی می کند. پیامک ممکن است در نگاه اول زنجیره از کاراکترها باشد اما در اصل چگونگی نوشتن آن و تاثیر گذاری آن مساله مهمی می باشد. اما چگونه پیامک های تاثیرگذار بنویسیم؟

اغلب پیامک هایی که امروزه مردم دریافت می کنند به دو دسته کلی تقسیم می شوند؛ کار آمد و ناکارآمد! امروز در این مقاله می خوایم نوشتن یک پیام کارآمد را شرح دهیم.در اینصورت شما نیز می توانید در وقت و هزینه هایتان صرفه جویی کنید. پس در ادامه با ما همراه شوید…

همانطور که می دانید، در بازاریابی پیامکی شما تنها محدود به استفاده از ابزار های خود پیامک هستید، به این معنا که مانند روش های دیگر تبلیغاتی نظیر بازاریابی ایمیلی و … شما نمی توانید رنگ و فونت پیامتان را تغییر دهید و یا اینکه تصویر و فیلم به آن اضافه کنید! تنها سلاح شما قلم شماست!! با بکار گیری کلمات و جملات جذاب در متن پیامک شما می توانید پیامکی تاثیر گذار تدوین کنید! اما چگونه؟

راه های عبور از بلک لیست

شخصی سازی کنید

روانشناسان در سرتاسر جهان می گویند: “مردم دوست دارند اسم همدیگر را بشنوند یا همدیگر را بخوانند” بدین ترتیب اگر شما در ابتدای متن پیامکی خود مشتری تان را با اسم کوچک خطاب کنید، قطعا مشتریان شما احساس صمیمیت خواهند کرد! این امر در حفظ مشتریان نیز بسیار موثر می باشد. بعلاوه این احساس را به مشتریان می دهد که شما آنها را می شناسید و به آنها ارزش قائلید و در نتیجه اعتماد آنها به شما بیشتر خواهد شد.

تفاوت بین این دو متن را ببینید:

  1. “15 درصد تخفیف برای همه ی کالا ها در این هفته”

  2. “سلام محمد عزیز، 15 درصد تخفیف برای همه ی کالا ها در این هفته”

به نظر شما کدامیک از موارد بالا جذاب تر است؟ البته که مورد دوم!

ممکن است شما نام مشتریان را تک به تک ندانید و این معمولا اتفاق می افتد که مشتریان شما نام خود را در پرسشنامه وارد نکرده باشند! نگران نباشید، شما می توانید با بکارگیری کلماتی کلیدی در متن پیام کوتاه با آنها ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال “کاربر عزیز” ، “مشتری عزیز” و…

هر چقدر می توانید کوتاه و مختصر بنویسید!

طولانی بودن متن پیامک علاوه بر این که باعث می شود مشتری از خواندن آن صرف نظر کند، بلکه باعث می شود هزینه شما دو برابر یا چند برابر شود. با توجه به اینکه محدودیت کاراکتری در ارسال پیامک وجود دارد، ما باید پیام اصلی خود را در فرمت محدود پیامک جای دهیم.

به این توجه داشته باشید که اولین کلمه در همان ابتدای پیامک، جذاب باشد. چرا که مردم وقتی پیامک شما را به صورت یک ناتیفیکیشن دریافت می کنند، باید جذب پیامک شما بشوند.

پیامکتان شفاف و صریح باشد

سعی کنید در متن پیامکتان تحصیلاتتان را به رخ نکشید! پیامک شما باید بسیار ساده و برای هر شخص قابل فهم باشد. نکته ی دیگر اینکه شما نباید از واژه های تخصصی در متن پیامک خود استفاده کنید. شاید خود شما چون در این حرفه هستید برایتان کاملا قابل مفهوم باشد، اما در واقع این واژه ها برای دیگر افراد گیج کننده می باشد.

اگر کلمات بلند و پیچیده مترادف های ساده تری دارند، از آنها استفاده کنید یا حتی اگر مترادفی ندارند سعی کنید آنها را در قالب پیامک خود به کار نبرید. فراموش نکنید که رفتار شما با مشتری بسیار مهم تر از محتوا می باشد. شما می توانید با طراحی یک پیامک ساده و شفاف، بهترین پاسخ و فیدبک را از مشتریان خود دریافت کنید.

به مشتریان تان پیشنهادات جذابی ارائه دهید

سعی کنید خسیس نباشید! در این مورد ارائه پیشنهادات جذاب به مشتریان از جمله تخفیف ها در محصولات منحصر به فرد و … می تواند مشتریان شما را به عمل وا دارد. سعی کنید قواعد و قوانین خاصی را بر روی این پیشنهاد های خود اعمال کنید، به عنوان مثال محدودیت زمانی قرار دهید! بنابراین حتما در متن پیامکی خود مهلت را یادآور مشتری شوید تا هر چه زودتر مشتریان شما واکنش نشان دهند.

ما در اینجا فقط به تعدادی از راه های نوشتن یک متن پیامکی تاثیرگذار اشاره کردیم، امیدواریم که رعایت کردن این موارد در نوشتن پیامک به شما کمک کنه ! ممنون از اینکه با ما همراه هستید 🙂

5/5 - (2 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment