چرا پیامک های تبلیغاتی نادیده گرفته می شوند؟

چرا پیامک های تبلیغاتی نادیده گرفته می شوند؟

صاحب پنل پیامک هستید و احساس می کنید که کاربران شما پیامک هایتان را نادیده می گیرند؟ یا به آنها توجهی نمی شود؟ خب احتمال دارد واقعا اینگونه باشد. در واقع مشتریان شما در برخی موارد ممکن است اصلا پیامک شما را باز نکنند! اما نمی خواهم که از این بابت شما را نگران کنم. در واقع موارد مهمی هست که باعث می شوند پیامک هایتان با چنین بازخوردی مواجه شوند. امروز می خواهم در این مقاله به بررسی مواردی که ممکن است آنها را رعایت نمی کنید، بپردازم. براستی چرا پیامک های تبلیغاتی نادیده گرفته می شوند؟ در ادامه با ما همراه باشید…

1- ارسال پیامک های زیاد به مشتری

ممکن است پیامک های شما مناسب برخی از مشتریان و شرایط آنها نباشد (رده سنی،جنسیتی و …) حتی در صورتیکه شما به همان میزان که وعده داده اید پیامک ارسال کنید!

به عنوان مثال زمانبندی شما برای ارسال پیامک در هر ماه 5 پیامک باشد. احتمال اینکه این تعداد پیامک برای برخی از مشتریان شما آزار دهنده باشد وجود دارد و شما باید تعداد ارسال پیامک های خود را در ماه کاهش دهید. نکته ی دیگر اینکه سعی کنید پیامک های هدفمندی ارسال کنید و هدف خود را نیز برای مشتری شفاف سازی کنید.

2- ناهماهنگی پیامک ها با نیازهای مشتری

احتمال دیگری نیز که وجود دارد اینست که پیامک ها و پیشنهادات ویژه شما با علایق و نیاز های مشتریان تان هماهنگ نیستند و این باعث می شود که آنها تصمیم بگیرند بعد از مدتی دیگر پیامک های شما را نخوانند و اصلا توجهی به آن نداشته باشند و سرانجام از خبرنامه پیامکی شما خارج شوند!

شما برای رفع این مشکل باید مشتری های خود را دسته بندی کنید، اما چگونه؟ برای مطالعه بیشتر به مقاله ” دسته بندی مشتریان پیامکی ” مکث اس ام اس سر بزنید.

ارسال پیامک های زیاد به مشتری

3- ناکارآمدی اعضای خبرنامه پیامکی

هرچند ممکن است شما متن پیامک جذابی داشته باشید و پیشنهادات شما عالی باشند، اما احتمال این وجود دارد که این پیامک ها به افراد نامناسب ارسال می شود!

به عنوان مثال فرض کنید شما صاحب مزون عروسی هستید اما پیامک های شما به رده جنسیتی مذکر ارسال می شود! در تجارت پیامکی کیفیت مهمتر از کمیت می باشد. اگر از هر 100 ارسال شما فقط 1 نفر به پیام شما پاسخ و واکنش نشان دهد، بازاریابی کسب و کار شما با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

شما باید افرادی را که به اخبار و اطلاعات شما علاقه مندند را به خبرنامه پیامکی خود جذب کنید! اگر با همان مثالی که در فوق اشاره کردم پیش رویم، ارسال به خانم های در رده سنی 20 تا 35 سال می تواند موثرتر واقع شود تا ارسال به آقایان!

حرف آخر

فهرست خبرنامه پیامکی شما باید شامل افرادی باشد که به دریافت اطلاعات از شما کامل تمایل دارند و نیز مناسب با هدف شما از ارسال آن پیامک می باشند. موارد بسیاری باعث می شوند که بازرایابی پیامکی شما موثر واقع نشده و باعث ایجاد حس نارضایتی در مشتریان شما شود. مواردی از جمله زمانبندی نامناسب، ارسال پیامک های زیاد، هدفمند نبودن و …

4.4/5 - (8 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment