خدماتی کردن خط اختصاصی

خدماتی کردن خط اختصاصی

همانطور که مطلع هستید به طور پیش فرض تمامی خطوط تبلیغاتی می باشند. در این میان افرادی هستند که جلوی دریافت پیامک های تبلغاتی خود را بسته اند! اما مشکل اینجاست که اگر متن پیامک صرفا اطلاع رسانی مهم باشد و نتوان به بلک لیست ارسال کرد، پس چاره چیست؟ امروز در این مطلب می خواهم در مورد خدماتی کردن خط اختصاصی و شرایط آن بگویم…

خب، ابتدا شما باید خط تبلیغاتی خود را خدماتی کنید. طبق ابلاغیه شرکت ارتباطات سیار ایران از ابتدای اردیبهشت ماه سال 92، سرشماره های ارسال پیامک به دو دسته تقسیم می شوند؛

  • خطوط خدماتی
  • خطوط تبلیغاتی

خطوط خدماتی ارسال پیامک

اصلا خطوط خدماتی چیست؟! خطوط خدماتی عملکردی مشابه خطوط تبلیغاتی دارند با این تفاوت که شما باید از این خط تنها به عنوان اطلاع رسانی های مهم و خاص استفاده نمایید و متن پیامک شما نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشد؛ در غیر اینصورت شما جریمه خواهید شد. خطوط خدماتی متعلق به شرکت ها، دفاتر و سازمان هایی است که پیامک هایی با محتوای کلی، مشخص و در محدوده کاری همان مجموعه برای مشترکین شناخته شده که خود آنها درخواست دریافت این پیامک ها را داده اند، ارسال می کنند بعلاوه، محتوای آن اطلاع رسانی و ارائه خدمات به افراد داوطلب و شناخته شده می باشد.

نکته دیگر اینکه شما برای ارسال پیامک از خطوط خدماتی، نمی توانید از بانک های شماره تلفن (منطقه ای، کد پستی و … ) استفاده کنید. شما تنها قادر به ارسال پیامک به شماره های بانک اختصاصی خودتان هستید. و در صورتیکه حتی یک پیلمک به شماره ی دیگری ارسال کنید این عمل، جرم محسوب می شود. به عنوان مثال؛ پیامک های ارسالی از بانک ها جنبه ی اطلاع رسانی دارند (برداشت و واریز)

[irp posts=”20232″ name=”خرید خط خدماتی پنل پیامک”]

بانک شماره تلفن خط خدماتی قابلیت آپدیت دارد و شما می توانید شماره های جدیدی را به آن اضافه کنید.

و اما برای تبدیل خطوط اختصاصی به خط خدماتی چه شرایطی وجود دارد؟

شرایط خدماتی کردن خط اختصاصی (تبلیغاتی)

شرایط خدماتی کردن خط اختصاصی (تبلیغاتی)

قبل از هر چیز شما باید تعهد نامه ای را امضا کرده و آن را به مکث اس ام اس ارسال کنید. فرم ها می بایست حتما در سربرگ ارسال شده و مهر و امضا گردد:

  1. لیست مخاطبین می بایست به پیوست ارسال گردد.
  2. کلیه تعهدنامه ها به صورت تایپ شده ارائه گردد.
  3. کلیه تعهدنامه ها می بایست به صورت اسکن شده و با کیفیت مناسب ارسال شود و هرگونه عکس با کیفیت پایین، قابل پذیرش نمی باشد.
  4. در اپراتور 1000 و 021، ارسال اصل تعهدنامه الزامی می باشد.
  5. فرم تعهدنامه همه اپراتورها یکسان بوده و فقط تعهدنامه اپراتور خط ثابت متفاوت است که به صورت جداگانه عنوان شده است.
  6. همان طور که در راهنما عنوان شده است، ارسال سفته الزامی می باشد. جهت هماهنگی ارسال، از طریق تیکت پشتیبانی اقدام فرمایید.
  7. مبلغ سفته پانصد میلیون ریال می باشد. (به جز خط ثابت)
  8. دریافت سفته برای ارگان های دولتی می بایست از طریق تیکت اعلام شود تا استعلام گردد.
  9. مبلغ سفته اپراتور خط ثابت (021- 026) 50 میلیون ریال است.
  • نکته دیگر اینکه خدماتی کردن خط اختصاصی حدود یک ماه زمان بر می باشد و همچنین ارگان های دولتی و سازمان ها نیاز به گواهی امضا و ارسال سفته ندارند.

فرم های درخواست خطوط خدماتی

اگر مایل به خدماتی کردن خط اختصاصی (تبلیغاتی) خود هستید، فرم مربوط به شماره اپراتور خود را از طریق لینک های زیر دانلود کرده و سپس به همراه مدارک به ما ارسال کنید.

دانلود تعهدنامه اپراتور 1000

دانلود تعهدنامه اپرانور 2000

دانلود تعهدنامه اپراتور 3000

دانلود تعهدنامه اپراتور 50001

دانلود تعهدنامه اپراتور 50004

دانلود فرم خدماتی اپراتور خط تلفن ثابت (021-026)

خدماتی کردن خط  اختصاصی به صورت شخص حقیقی

خدماتی کردن خط محدود به اشخاص حقوقی و داشتن شرکت ثبت شده نمی باشد و از امسال مخابرات برای افراد حقیقی نیز شرایط خدماتی کردن خط اختصاصی را اعلام کرده و هر فرد حقیقی می تواند فقط با داشتن پروانه و یا جواز کسب و ارائه سفته های لازم خط را خدماتی کند.

خط اشتراکی خدماتی

توسط خط اشتراکی خدماتی شما توانایی ارسال به بلک لیست به شرطی که محتوای پیامک شما جنبه اطلاع رسانی داشته باشند، را دارید. خط اشتراکی بین تمامی کاربران متقاضی به اشتراک گذاشته شده است. جهت فعال سازی این خط کافیست از بخش پشتیبانی پنل کاربری، درخواست خود را در قالب تیکت ارسال نمایید. برای اطلاعات بیشتر در زمینه خط خدماتی عمومی (اشتراکی) به مقاله دیگر ما سر بزنید:

[irp posts=”12402″ name=”خط خدماتی عمومی پنل اس ام اس”]

نکاتی که در این بخش حائز اهمیت است:

  1. این خط عمومی بوده و فقط با آن امکان “ارسال” پیامک را دارا هستید. به عبارتی دیگر امکان دریافت پیامک از سمت مشترک را نخواهید داشت.
  2. تنها ارسال با محتواهای اطلاع رسانی تایید خواهد شد و در صورت انجام ارسال های تبلیغاتی، خط از پنل کاربر حذف خواهد شد.
  3. فقط مجاز به ارسال پیامک به مشترکین خود هستید. یعنی کسانی که انتظار دریافت پیامک را دارند از شما پیامک دریافت خواهند کرد.

کلام آخر…

شرایط خدماتی کردن خط اختصاصی همه ساله از سمت مخابرات در حال تغییر میباشد. ما در تلاش هستیم تا شما را از آخرین شرایط آگاه سازیم. ارسال های اطلاع رسانی یا تبلیغاتی دارید؟ ما جدولی از پنل اس ام اس را برای شما آورده ایم 🙂

 

4.9/5 - (9 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment