تفاوت مخاطبین در ارسال پیامک

تفاوت مخاطبین در ارسال پیامک

مخاطبان افرادی که قصد ارسال پیامک انبوه را دارند همواره متفاوت می باشد،‌ گیرندگان پیام کوتاه معمولا یا عام هستند و یا خاص.

مخاطب خاص افرادی هستند که ما آنها را می شناسیم و اگر پیامکی برای آنها ارسال می کنیم دارای محتوای خدماتی و یا پیامک اطلاع رسانی می باشد و در بعضی از مواقع برای حفظ ارتباط با  مشتری و مشتری مداری برای آنها پیامک ارسال می کنیم تا آنها را در لیست مشتریان وفادار خود قرار دهیم.

به طور مثال برای این دسته از مخاطبان پیامکی برای تبریک تولد ارسال میکنید و یا اینکه از عضویت آنها در خبرنامه های تبلیغاتی خود تشکر میکنید.

سامانه پیامک مکث امکانات متنوعی را برای سهولت جهت برقراری و ارتباط با این دسته از مخاطبان را فراهم آورده است که در ادامه مطلب به چند نمونه از این امکانات و خدمات اشاره مینماییم.

اولین خدماتی که بدلیل امکان ارسال به شماره های بلک لیست بسیار پرکاربرد می باشد ، خدمات ارائه خط خدماتی عمومی می باشد.

این خدمات علاوه بر امکان ارسال به خطوطی که پیامک تبلیغاتی خود را مسدود کرده اند، امکان ارسال پیامک، همراه با اطلاعات مخاطب از قبیل نام، نام خانوادگی و از این دسته اطلاعات را در متن پیامک های انبوه فراهم میسازد.

خدمات دفترچه تلفن نیز امکان گروه بندی شماره های مخاطب را برای شما فراهم میسازد . به طور مثال می توانید شماره کارمندان را دریک گروه و شماره مشتریان را در گروه دیگری ذخیره کرده و زمانی که خواستید به مخاطب مد نظرتان پیامکی ارسال کنید از این خدمات استفاده کنید.

همچنین قابل ذکر است که سامانه پیام کوتاه مکث با ارائه خطوط خدماتی ، امکان دریافت پیامک را بدون محدودیت برای همه کاربران  فراهم ساخته و شما نیز می توانید با دریافت پیامک بامخاطبین خود در ارتباط باشید.

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم مخاطبان به دو دسته تقسیم بندی میشوند،که دسته دیگر از مخاطبان، مخاطب عام می باشد که شما هیچ آشنایی با اینگونه مخاطبان نداشته اید و در اکثر موارد هدف شما از ارسال پیامک، ارسال پیامک های تبلیغاتی می باشد.

این دسته از مخاطبان می توانند در صورت تمایل به همراهی با شما به مخاطبان خاص جهت ارتباط بیشتر با شما ، تبدیل شوند.

شماره هایی که در بانک شماره های نقشه گوگل ، اصناف ، سن و جنسیت  و یا شماره های شهر و کدپستی وجود دارند جزو همین نوع از مخاطبان می باشند.

این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که برای ارسال پیامک به این دسته از مخاطبان به طور حتم از خط تبلیغاتی استفاده کنید، زیرا امکان دارد مخاطب تمایلی به دریافت پیامک از شما را نداشته باشد و در صورت استفاده از خط خدماتی با مشکل مواجه شوید.

 

4.9/5 - (8 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment