تفاوت خطوط اختصاصی و عمومی در پنل پیامک

تفاوت خطوط اختصاصی و عمومی در پنل پیامک

همانطور که میدانید، پیش شماره های مختلف از طرف مخابرات در اختیار اپراتور ها قرار میگیرد. هر ارائه دهنده اپراتور با توجه به سیاست های خود تفاوت های را در بین پیش شماره ها ایجاد کرده است که اولین تفاوت در سرویس دهی اپراتور ها از آن ها ناشی میشود. طی چندین سال و استفاده مکرر از انواع خطوط اپراتور های مختلف نتایجی از معایب و مزایای هر یک بدست امده است این نتایج صرفا تجربی میباشند. امروز در این مقاله میخواهیم تفاوت خطوط اختصاصی و عمومی در پنل پیامک را برایتان شرح دهیم…

با گذشت زمان و استفاده مکرر از انواع پیش شماره ها رفته رفته تمامی اپراتور ها سیر تکاملی خود را ادامه داده و تا حدودی سرویس دهی خود را بهبود بخشیده اند تا جایی که تفاوت اساسی و غیر قابل چشم پوشی در بین اپراتور ها به چشم نمیخورد. پیش شماره ها مربوط به اپراتور های 1000 و 2000 و 3000 و 5000 و 021  هستند که همگی در سامانه مکث اس ام اس موجود و قابل استفاده میباشند.

تفاوت خطوط اختصاصی و عمومی در پنل پیامک

تفاوت خطوط اختصاصی و عمومی در پنل پیامک

به طور کلی از اصلی ترین تفاوت های اپراتور های مختلف میتوان به سرعت ارسال، نحوه ارائه خطوط اختصاصی، دریافت دلیوری و بازگشت هزینه پیامک های ناموفق اشاره نمود که امروزه این تفاوت ها نیز تا حدود زیادی به هم نزدیک تر شده اند و ممکن است به مرور زمان از بین بروند و رفته رفته تنها ملاک انتخاب شما، نوع شماره و علاقه شما به پیش شماره خاص خواهد بود. چرا که تمامی اپراتور ها در حال طی کردن سیر تکاملی خود میباشند.

برای روشن شدن این مطلب در ادامه به معرفی کوتاهی در مورد انواع خطوط اشتراکی و اختصاصی میپردازیم.

معرفی خطوط اشتراکی یا عمومی در پنل اس ام اس

در پنل اس ام اس مکث خطوطی تحت عنوان خطوط اشتراکی وجود دارد که صرفا جهت ارسال اس ام اس میباشد. یعنی این خطوط بصورت اشتراکی میباشد و چندین نفر از آن استفاده میکنند و به دلیل استفاده افراد متعدد از خط، دریافت اس ام اس در این خطوط برای کاربران مسدود میباشد. خطوط اشتراکی از طرف شرکت تامین کننده پیامک به زیر کاربران داده می شود تا از طریق آن اقدام به ارسال اس ام اس نمایند. این خطوط معمولا به صورت رند بوده و از اپراتور های 1000، 2000 و یا اپراتور3000 انتخاب می شوند.

در پنل مکث اس ام اس ارائه اسکن کارت ملی در مقابل ارائه خدمات ویژه الزامیست. مکث اس ام اس هزینه خطوط اشتراکی رند و از اپراتور های با قیمت نسبتا بالا را خود بر عهده گرفته و آن را به صورت رایگان در اختیار تمامی کاربران خود قرار می دهد.

معرفی خطوط اختصاصی در پنل پیامک

اما تعدادی از کاربران علاوه بر ارسال به دریافت پیامک نیاز دارند تا بتوانند از تمامی امکانات سامانه پیامک مکث اس ام اس بخوبی استفاده کنند. برای این نوع کاربران خطوطی راه اندازی میشود و کاربران میتوانند آن ها را انتخاب کرده و استفاده کنند. خطوط اختصاصی مخصوص یک نفر میباشد. همانطور که اشاره کردیم سامانه مکث اس ام اس همزمان با خرید پنل اس ام اس کاربری در هر نوعی که باشد 2 عدد خط اختصاصی رایگان در اختیار کاربر قرار میدهد تا کاربران بتوانند به ارسال و دریافت پیامک بپردازند.

این خطوط در کیفیت ارسال با خطوط اشتراکی تفاوتی ندارند و تنها حسن این خطوط دریافت پیام کوتاه میباشد. خطوط اختصاصی میتوانند از هر اپراتوری از تعداد ارقام 6 تا 14 رقم ارائه شود. ناگفته نماند که تعداد ارقام خطوط اختصاصی در کیفیت ارسال هیچگونه تاثیری ندارد و هر کسی با توجه به روش تبلیغاتی خود میتواند تعداد ارقام خط اختصاصی خود را انتخاب کند.

برای مثال اگر قرار باشد شما شماره پیامک خود را رسانه تصویری و رادیویی اعلام کنید، رند و کوتاه بودن بسیار مهم است! نکته دیگر اینکه هرچه تعداد ارقام کمتر باشد مبلغ خط بالاتر است.

خلاصه…

به طور خلاصه خطوط عمومی به صورت امانی در اختیار کاربران قرار میگیرند. درحالیکه خطوط اختصاصی در اکثر اپراتورها به نام کاربر ثبت میشود و حتی اگر کاربر بخواهد از خدمات شرکت دیگری هم استفاده کند، میتواند آن را با خود انتقال دهند. برای ارسال پیامک تبلیغاتی تنها کافیست برای یکی از پنلهای ما ثبت نام کنید…

[go_pricing id=”basic15″]

 

4.9/5 - (9 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment