برندسازی از طریق پیامک

برندسازی از طریق پیامک

همانطور که می دانید، یکی از پارامترهای مهم در هر کسب و کاری برندسازی می باشد. قبل از هر چیز باید بگویم برندسازی گامی است که در بعد و یا در حین تبلیغات احساس نیاز می شود. بنابراین گام اول در کسب و کارها، ابتدا تبلیغات و سپس برندسازی است که یکی از راحت ترین روش های آن برندسازی از طریق پیامک می باشد.

بارها نیز در مقالات مکث، از انواع روش های تبلیغاتی صحبت کرده ایم. طبق گفته های پیشین، تبلیغات پیامکی یا SMS مارکتینگ، یکی از باصرفه ترین و پربازده ترین راه های تبلیغات می باشد چرا که توسط این نوع از بازاریابی به آسانی می توان به مشتریان هدف، دسترسی پیدا کرد.

اما چگونه میتوان از طریق بازاریابی پیامکی برندسازی کرد؟ امروز در این مقاله میخواهم راهکارهایی برای برندسازی از طریق پیامک را برایتان شرح دهم. در ادامه با ما همراه شوید…

برندسازی از طریق پیامک

قطعا شما نمی توانید برای برند سازی، گوشی موبایل خود را به دست گرفته و یکی یکی به همه پیامک ارسال کنید! به همین منظور باید نرم افزاری وجود داشته باشد تا شما بتوانید با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان به تمامی کاربران پیامک ارسال کنید. بنابراین ابتدا شما باید یک پنل اس ام اس تهیه کرده و سپس اقدام به ارسال پیامک کنید.

انتخاب یک پنل پیامکی معتبر

قدم اول: انتخاب یک پنل پیامکی معتبر

مکث اس ام اس با سابقه ای چند ساله در زمینه ارائه پنل پیامکی، دارای انواع پنل های پیامکی می باشد که هرکدام امکانات متفاوتی دارند. مکث اس ام اس دارای 5 نوع پنل اس ام اس می باشد که شما می توانید در منوی امکانات و تعرفه ها لیستی از این پنل ها را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که سامانه پیام کوتاه مکث، کمترین تعرفه ارسال در کشور را داراست و نیز ارائه دهنده پنل پیامکی معتبر می باشد.

قدم دوم: هدفمندی تبلیغات پیامکی

همانطور که در فوق نیز اشاره شد، اولین گام در کسب و کار تبلیغات می باشد. اما این تبلیغات باید هدفمند باشند تا فیدبک بالایی داشته باشد. می پرسید چگونه؟ شما در ابتدا باید نیاز سنجی کنید؛ بدین منظور که مشتریان هدف کسب و کار خود را بشناسید و استراتژی هایی برای جذب مشتری درنظر بگیرید. همینکه بازار هدف خود را یافتید می توانید در ایجاد رضایت مشتری گام بردارید. جهت مطالعه بیشتر در زمینه کسب رضایت مشتری و نیز استراتژی هایی مناسب برای جذب مشتری، می توانید به مقاله “استراتژی طلایی پیامکی برای جذب مشتری” سر بزنید.

قدم سوم: داشتن یک خط اختصاصی

همانطور که می دانید ارسال پیامک از طریق خطوط صورت می پذیرد. این خطوط در ابتدا به صورت پیشفرض تبلیغاتی می باشند. به دلیل اینکه برخی از کاربران راه دریافت پیامک های تبلیغاتی را بسته اند، نمی توان به آنها از طریق این خطوط پیامک ارسال کرد؛ در اصطلاح به این نوع از شماره ها بلکلیست یا لیست سیاه می گویند. شاید بپرسید هنگامیکه نتوان به این کاربران پیامک ارسال کرد، پس چطور میتوانیم در تبلیغات پیامکی هدفمند عمل کنیم؟! برای پاسخ و توضیح مفصل این سوال می توانید به مقاله های ” خطوط خدماتی عمومی و ارسال سیمکارتی جهت ارسال به بلکلیست” و “بلک لیست مخابرات چیست؟” مراجعه کنید.

اما خط اختصاصی چیست؟! در پاسخ این سوال باید بگویم که خط اختصاصی خطی است که فقط در پنل یک کاربر وجود دارد و قابل مشاهده برای دیگر کاربران نیست. بعلاوه برخی از کاربران علاوه بر ارسال پیامک، نیاز به دریافت پیامک از سوی مشتریان نیز دارند، این نوع از مشتریان مکث اس ام اس، بایستی خط اختصاصی خودشان را داشته باشند. خطوط اختصاصی از هر اپراتوری از تعداد ارقام 6 تا 14 رقم قابل ارائه می باشد.

اما خط اختصاصی چه کمکی می تواند به برندسازی بکند؟! اگر شما خط اختصاصی خودتان را داشته باشید، مشتریان شما می توانند شما را با یک خط ثابت اختصاصی بشناسند و با مشاهده پیامک شما را بشناسند.

 

از اینکه با ما همراه بودید، متشکریم 🙂

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment