استراتژی های بازاریابی پیامکی

استراتژی های بازاریابی پیامکی

متاسفانه اغلب افراد فکر می کنند برای بازاریابی پیامکی خود قرار است یک متن تکراری بنویسند و بعد آن را به کل مملکت ارسال کنند! آیا شما ایده ای درمورد استراتژی پیامکی ندارید؟ پس امروز در این مقاله با ما همراه شوید… امروز میخواهم 2 روش متفاوت از استراتژی های بازاریابی پیامکی برای شما توضیح دهم.

بازاریابی از نوع انبوه

در یک پنل پیامکی، بانک شماره ها با دسته بندی های گوناگون وجود دارد. به عنوان مثال بانک شماره های تبریز، تهران، مشهد و یا در صنف های مختلفی مانند پزشکان، دبیران، آرایشگران و نیز زنان و مردان و … در این روش شما بسته به نوع تبلیغات یک بانک شماره را انتخاب کرده و پیامک تبلیغاتی خود را به آن دسته ارسال می کنید.

[irp posts=”15233″ name=”ارسال پیامک به بانک مشاغل”]

به عنوان مثال اگر شما یک فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی هستید، در این حالت می توانید به بانک شماره زنان، SMS تبلیغاتی خود را ارسال کنید. یا یک مثال عالی دیگر برای ارسال از نوع انبوه، ارسال از روی نقشه است. برای مثال فرض کنید شما یک فروشگاه جدیدالحداث دارید و می خواهید ساکنین آن منطقه را از افتتاح فروشگاه آگاه سازید.

اما معایب این روش چیست؟

مشکل این روش آن است که تبلیغات شما هدفمندی کاملی ندارد زیرا احتمال آنکه افراد به پیامک تبلیغاتی شما علاقه مند نباشند نیز وجود دارد.

راه چاره چیست؟

صبور باشید و ادامه مقاله را همراه ما دنبال کنید! تا یک روش مناسب و البته شایسته برای نوع کسب و کار شما بیابیم!

بازاریابی از نوع اشتراکی

استراتژی های بازاریابی پیامکی

در این نوع بازاریابی شما در مرحله اول یک خبرنامه پیامکی ایجاد می کنید و سپس از مخاطبان خود میخواهید در صورتیکه علاقه مند به عضویت در این خبرنامه باشند یک کلمه مانند “عضو” را ارسال کنند.

بزرگترین فایده این روش چیست؟

این روشی کاملا هدفمند است زیرا مخاطبان و مشتریان شما کاملا با رضایت خود پیامک ها را با آغوش باز می پذیرند.

مشکل این روش چیست؟

احتمال این وجود دارد که پروسه افزایش اعضای بانک کند باشد و شما نیازمند به افزایش به سرعت اعضای بانک خود را داشته باشید. در اینصورت این روش مناسب نیست.

بهترین استراتژی بازاریابی پیامکی چیست؟

فوق العاده ترین روش برای بازاریابی پیامکی این است که شما دو روش بازاریابی از نوع انبوه و بازاریابی از نوع اشتراکی را با هم ترکیب کنید. شاید این سوال برایتان پیش آید که منظور چیست؟

فرض کنید شما یک خبرنامه پیامکی دارید و با آن می خواهید با مشتریان دائمی خود تعامل داشته باشید اما زمانیکه شما مشتری آنچنانی ندارید و کسی عضو خبرنامه شما نیست، این کار بسیار سخت بنظر می رسد. بنابراین تنها یک بار (چون نمی خواهید مزاحمتی برای مشتریان ایجاد کنید) به تمامی شماره های بانک خبرنامه بفرستید و از آنها دعوت به عمل آورید. به خاطر داشته باشید که در این پیامک یک پیشنهاد یا خدمت ویژه به مشتریان ارائه کنید تا بلکه آنها اغوا شده و در خبرنامه پیامکی شما عضویت به عمل آورند.

به عنوان مثال شما میتوانید به مشتری تان بگویید که با ارسال “عضو” می توانند 25% تخفیف دریافت کرده و علاوه بر آن عضو خبرنامه پیامکی شده و پیشنهاد های دیگر شما را نیز دریافت کنند.

منتها استراتژی بازاریابی پیامکی شما باید بر خبرنامه تان تاثیرگذار باشد. به عبارت دیگر اینکه مشتریان دائمی و وفادار خود را که عاشق خدمات یا محصولات شما هستند را لیست کنید. در اینصورت با کمترین هزینه میتوانید بالاترین بهره وری را در تبلیغات خود کسب کنید و بعلاوه مزاحمتی برای دیگران ایجاد نکنید.

باید این نکته را هم به خدمتتان عرض کنم که، زمانی که یک مناسبت خاصی نزدیک است، مثلا روز مادر، عید نوروز، روز پدر و … مانعی برای تبلیغات به روش انبوه وجود ندارد و شما می توانید تمامی مخاطبان و مشتریان را مورد هدف قرار دهید. زیرا در این زمان ها افراد به دنبال بهترین خدمات با قیمتی مناسب اند و شما می توانید از فرصت استفاده کنید.

جمع بندی

با رعایت چند نکته می توانید به نتیجه مطلوبی برسید:

  • سعی کنید با فرستادن پیام های پی در پی مزاحمتی برای مشتریان خود ایجاد نکنید!
  • از فرستادن پیامک های بی هدف و مقصد جدا خودداری کنید!
  • با رعایت نکردن این موارد نه تنها سرمایه خود را به هدر می دهید بلکه باعث ایجاد ناراحتی و نارضایتی مشتریان خود نیز می شوید. و در مقابل مردم جلوی پیامک تبلیغاتی را می بندند و این به ضرر شما و سایرین نیز است.

امیدوارم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. 🙂

4.7/5 - (8 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

2 Comments

  • آواتار میلاد شجاعی

    میلاد شجاعی

    نوامبر 15, 2021 - 15:40

    ممنونم محتوای خوب و جالبی بود. این روزا که دیگه کسی حتی به تبلیغات لوله بازکنی برچسب های تو کوچه خیابونم نگاه نمیکنه و اینترنتی سفارش میده، امیدوارم این طرح صیانت از فضای مجازی نتونه راحتی و سرعت توی کارها رو از مردم بگیره و به جاش کسب و کارهای آنلاین روز به رو ز رونق بگیرن، طرف الان برای لوله بازکنی هم اینترنتی سفارش میده چه برسه به سایر کارهای مهم که به اینترنت وابسته هستن.

Leave a comment