نوبت دهی پیامکی چیست؟

پنل پیامک مکث Appointment with SMS

یکی از امکاناتی که در سامانه پیام کوتاه مکث ارائه می گردد، سیستم پیشرفته نوبت دهی پیامکی میباشد. از طریق این امکان شما خواهید توانست بصورت هوشمند نوبت دهی پیامک انجام دهید. در این مقاله میخواهیم در مورد نحوه کار سیستم نوبت دهی اینترنتی با پیامک با شما سخن بگوییم. به شما اطمینان میدهم که پس از پایان این مقاله قادر خواهید بود یک سیستم نوبت دهی پیامکی راه اندازی کنید. با ما همراه باشید…

قایبلیت نوبت دهی پیامکی بیشتر برای اموراتی می باشد که با تعیین وقت قبلی ویزیت میشوند. مانند نوبت دهی مطب پزشکان، دندانپزشکی و آرایشگاهها و … اما در حقیقت چگونه باید چنین سیستمی راه اندازی کنیم؟

روش کار نوبت دهی پیامکی چگونه است؟

فرض کنید شما یک مطب دندانپزشکی دارید و از ساعت 16 الی 22 هر روز بیماران را ویزیت میکنید. شما میتوانید با استفاده از نوبت دهی پیامکی برای بیماران خود با تفکیک هر فرد، از طریق پیامک نوبت داده شود. همچنین میتوانید فواصل بین هر نوبت را که فرضا 30 دقیقه می باشد را نیز تعیین کنید و برای هر بیمار وقت مشخص ارسال شود.

به طور مثال برای یک بیمار که با ارسال کلمه کلیدی VISIT را به شماره اختصاصی شما پیامک ارسال کرده است. ساعت 16 برایش زمان ویزیت ارسال میشود و به همین ترتیب برای بیمار بعدی با توجه به زمان تعریف شده از طرف شما ساعت 16:30 ، زمان ملاقات ارسال میشود.

راه اندازی سیستم نوبت دهی پیامکی

برای راه اندازی این قابلیت، ابتدا به ماژول امکانات پیشرفته در پنل پیامک مکث رفته و گزینه نوبت دهی را انتخاب کنید.

راه اندازی سیستم نوبت دهی پیامکی

با توجه به تصاویر پایین پس از ایجاد یک نوبت دهی جدید و تنظیم آن بر روی آیتم روزها کلیک کرده و روزها و ساعات مورد نظر را تنظیم نمائید. سپس مخاطب با ارسال کلید واژه های تعریف شده نوبت می تواند نوبت های خالی را رزرو نماید.

راه اندازی سیستم نوبت دهی پیامکی

  • عنوان: در این بخش میتوانید عنوان مورد نظر را انتخاب نمائید.
  • دریافت از: شماره اختصاصی پنل شما که قابلیت دریافت پیامک را دارد.
  • ارسال از: شماره اختصاصی پنل شما می باشد که با آن پیامک را برای مخاطب ارسال می نمائید.
  • کلید واژه: زمانی که مشتری  کلید واژه تعریف شده را ارسال کند ، نوبت برایش ارسال میشود.
  • پیام در صورت تکرار: در صورت تکراری بودن نوبت متن تعریف شده برای مخاطب ارسال میشود.
  • مدت ویزیت: در این قسمت مدت ویزیت هر مخاطب تا نوبت بعدی مشخص میشود.
  • ساعت شروع: ساعت شروع ملاقات در این قسمت تعیین میشود.
  • ساعت پایان: ساعت پایان ملاقات در این قسمت تعیین میشود.
  • پیشوند شماره نوبت: یک مشخصه از نوع حروفی برای شماره نوبت
  • روز نوبت دهی: روز تعیین شده برای نوبت مخاطب در این قسمت مشخص می شود.

پس از اینکه تغییرات را اعمال کردید، نتیجه نهایی بدین صورت خواهد بود که اگر برای اولین بار کلمه کلیدی “نوبت” را به سامانه ارسال کنید، در سامانه پیامکی برای شما نوبت میگیرد. دقت کنید که ساعت شروع و پایان کار قابل تغییر است و ما در تصاویر بالا از ساعات پیشفرض استفاده کرده ایم.

راه اندازی سیستم نوبت دهی پیامکی

درصورتیکه مراجعه کننده مجددا کلمه کلیدی “نوبت” را به سامانه پیامک ارسال کند، متنی که در فیلد “پیام در صورت تکرار” وارد کرده بودیم، به مراجعه کننده ارسال میشود و به کاربر اخطار میدهد که شما قبلا نوبت گرفته اید! لازم به ذکر است که تمامی اینها بصورت خودکار انجام میشود.

راه اندازی سیستم نوبت دهی پیامکی

نگران نفر بعدی نباشید…! در صورتیکه شخصی دیگر کلمه کلیدی “نوبت” را به سامانه ارسال کند، سیستم به صورت خودکار با توجه به مدت زمان ویزیت شما، برای نفر بعدی نوبت تعیین میکند و ساعت ویزیت را برای کاربر ارسال میکند. این روند انجام کار تا زمانی که به ساعت پایان کار نرسیده است به صورت خودکار تعیین وقت کرده و پیامک ارسال خواهد کرد. درضمن در صورتیکه ساعات کار به پایان رسیده باشد، به کاربرانی که میخواهند نوبت دریافت کنند، به صورت اتوماتیک پیامکی به کاربر ارسال میکند که ویزیت های امروز تکمیل است.

دیگر کاربردهای سیستم نوبت دهی پیامکی

  • تعیین و رزرو نوبت بر اساس ساعات کاری
  • تعیین تعداد نوبت ها و تعداد رزرو ها در هر روز
  • تعیین ساعات شروع و پایان کار روزانه
  • تعیین فاصله زمانی استراحت بین هر ویزیت
  • نوبت دهی به صورت اتوماتیک در تاریخ های مختلف

در چه شغل هایی از سیستم نوبت دهی پیامکی میتوان استفاده کرد؟

  • نوبت دهی برای پزشکان (از جمله دندانپزشکی، کلینیک زیبایی، کلینیک لیزر موهای زائد، متخصصین و…)
  • نوبت دهی برای آرایشگاه ها
  • نوبت دهی برای دفاتر وکلا
  • نوبت دهی برای آزمایشگاه ها، سونوگرافی ها و دیگر کلینیک ها
  • نوبت دهی برای مشاوران اصناف مختلف

 

شما از نوبت دهی پیامکی در چه مواردی استفاده میکنید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید…

4.9/5 - (7 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment