موارد تاثیر گذار در بازاریابی پیامکی

موارد تاثیر گذار در بازاریابی پیامکی

در این مقاله موارد تاثیر گذار در بازاریابی پیامکی را بررسی می کنیم. موارد بسیاری در موفقیت و یا شکست بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) تاثیر گذارند. منتها در بین آنها دو عامل نقش بسزایی دارند. امروز میخواهیم این دو عامل را بررسی کرده و به عبارتی سبک سنگین کنیم!

موارد تاثیر گذار در بازاریابی پیامکی

همانطور که گفتیم، 2 مورد تاثیرگذار بازاریابی پیامکی وجود دارد:

  • اول، اجازه گرفتن از مشتری
  • دوم، ارتباط با مشتری از طریق پیام کوتاه

میشه پیام تبلیغاتی ارسال کنم واستون؟!

هنوز هم هستند کسانی که دلشان از پیامک های تبلیغاتی شکسته است! و دید بدی نسبت به پیامک های تبلیغاتی دارند. اما درحالی که در این بین، شرکت هایی نیز وجود دارند که از همین راه منتها با شیوه های متفاوتی، استفاده کرده اند و نتیجه مطلوبی هم دیده اند! یکی از رازهای موفقیت این شرکت ها، کسب اجازه از مشتری است. به تصویر زیر توجه کنید:

 

موارد مهم در بازاریابی پیامکی

این تصویر حساب کاربری من در یک سایت فروش هاستینگ است. اینگونه که در تصویر میبینید، در جدول یک قسمت به نام “مایل به دریافت پیامک تبلیغاتی هستید؟”  وجود دارد. در این قسمت منظور ایمیل یا پیامکی است که شما از طریق آن اطلاعاتی مثل کد تخفیف، جشنواره ها، طرح ها، محصولات تخفیف خورده و… را دریافت می کنید. این گزینه باعث می شود که اشخاص با میل خودشان پذیرای تبلیغات پیامکی باشند! نا گفته نماند که این به معنای ارسال پیامک تبلیغاتی به صورت بینهایت به کاربر نیست! پیامک تبلیغاتی، اصولی دارد که باید رعایت شود.

ارسال پیامک تبلیغاتی بدون کسب مجوز از خود مشتری، نوعی تجاوز به حریم شخصی آن شخص تلقی می شود. اگر ما توانایی در شناخت علایق مشتری داشته باشیم، میتوانیم در این زمینه نتیجه مطلوبی نیز کسب کنیم. مدیران، اشخاص دارای کسب و کار و … میتوانند با شناخت بیشتر این موضوع در ارائه خدمت رسانی خود بهتر عمل کنند و نه تنها باعث آزار مشتریانشان نشوند، بلکه باعث رضایتمندی مشتریانشان نیز بشوند.

ببخشید دیگه…! زحمت میشه براتون که جوابمون رو بدید!

همانگونه که در ابتدا گفته شد، یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در بازاریابی پیامکی، ارتباط و تعامل با مشتری است. شاید این پرسش برای شما نیز پیش بیاید: “خب منظور چیه؟” صد در صد پیامی با این مضمون را تا به حال دریافت کردید:

“برای جزییات و خرید محصول عدد 1 را به 30004321 ارسال کنید”

اگر شما تمایل به انجام این کار را داشته باشید، عدد 1 را ارسال می کنید. که در این صورت شما از همین سامانه پیام کوتاه و یا تماس دریافت می کنید. به این راهکار «معلق نگه داشتن مشتری از طریق SMS» می گویند.

مزایای رعایت موارد تاثیر گذار در بازاریابی پیامکی

  • مشتری های خاص خودتان را پیدا می کنید

منظور از مشتریان خاص کسانی هستند که به محصولات شما علاقه دارند و نیز با ارسال SMS نسبت به تعامل و ارتباط با شما علاقه نشان می دهند.

  • برای خودتان برند می سازید

اگر به طور منظم و با زمانبندی دقیق برای مشتریان خود پیامک ارسال کنید باعث می شود که در ذهن آنها ماندگار شوید. این باعث توسعه و پیشرفت شما در کارتان می شود.

[irp posts=”18177″ name=”تاثیر زمانبندی در بازاریابی پیامکی و اهمیت آن”]

جمع بندی…

این مطلب کوتاه و مختصر، به دو مورد از عوامل بسزایی که در موفقیت یا شکست بازاریابی پیامکی تاثیر می گذارند، اشاره داشت. که لازمه موفقیت در بازاریابی پیامکی است و باید به آن توجه داشته باشید.

4.7/5 - (7 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment