متن پیامک تبلیغاتی را چگونه بنویسیم؟

متن پیامک تبلیغاتی را چگونه بنویسیم؟

متن پیامک تبلیغاتی را چگونه بنویسیم تا مشتریان به آن جذب شوند؟

“تمامی اجناس دخترانه به مناسبت روز دختر با 25% تخفیف به شما مشتریان خوشتیپ!”

سال پیش اواخر تیر ماه بود که با چند نفر از دوستانم بی هدف در خیابان تربیت تبریز در حال گشت و گذار بودیم که با این اس ام اس تبلیغاتی روی موبایل دوستمان مواجه شدیم! این پیامک از فروشگاهی که دوستم مشتری دائم آنجا بود به دستمان رسیده بود که باعث شوق و ذوق دوستانم شد و وادار شدم که با آنها به فروشگاه سر بزنیم!

حالا هدف از تعریف این تجربه شخصی چه بود!؟ مگر محتوای آن پیامک چه بود که باعث تغییر مسیر ما شد؟ عامل ایجاد انگیزه سریع در افراد چیست که باعث می شود باقی پیامک ها نیز بی توجه نمانند؟ این فروشگاه به مشتریانش یک ارزش قائل شده بود: “روز دختر، مشتریان خوشتیپ”

سوال اینجاست که چگونه ارزش های مشتریان خود را شناسایی کنید؟ این سوال جواب مشخص و واحدی ندارد. مشتریان در زمان های مختلفی ارزش هایشان نیز متفاوت است. شما می توانید در زمان های خاص ارزش های مشتریان را هدف قرار داده و به فروشگاه خود بکشانید!

اما ویژگی های یک متن پیامک عالی چیست؟

 

متن پیامک تبلیغاتی

 

جذابیت مساوی است با برد

یکی از اصول سخنرانی می گوید: اگر در 10 دقیقه اول سخنرانی با مخاطب ارتباط چشمی (eye contact) نداشته باشید، سخنرانی شما با شکست مواجه شده و باعث ایجاد خستگی در مخاطبان خواهد شد.

این قانون در اصول نوشتن پیامک تبلیغاتی نیز وجود دارد. همانطور که می دانید؛ متن پیامک شما در نوتیفیکیشن موبایل مخاطب نمایش داده می شود و در اصل احتمال دیده شدن پیام 93% است. بنابراین جذابیت متن پیامک تبلیغاتی از اهمیت ویژه ای بر خوردار است و شما تنها 20 کلمه فرصت دارید تا مشتری را به خود جلب کنید.

پیامک هایی را که فایده ای برای مشتریان ندارد را ارسال نکنید

متاسفانه درصد زیادی از کسب و کار ها به این نکته توجهی ندارند. اگر متن SMS شما برای مشتری فایده ای نداشته باشد، نه تنها او توجهی نمی کند بلکه به بقیه SMS های تبلیغاتی شما نیز گارد می گیرد! به عبارت دیگر از اعتبار و اهمیت شما کاسته می شود. لطفا قبل از ارسال SMS تبلیغاتی خودتان را جای مشتریان بگذارید و بررسی کنید که آیا اگر شما مشتری بودید این SMS برای شما سودی داشت؟ به آن توجه می کردید؟ آیا از دریافت این SMS خوشحالید!؟

شانس آوردیم که اس ام اس مختصره!

برای هر SMS تبلیغاتی 70 کاراکتر فارسی می توانید بنویسید! احتمالا فکر کنید که هرچه از خدمات و محصولات یا پشتیبانی خود را بیشتر توضیح دهید، مشتری را جلب می کنید. این تصور اشتباه بوده و باید بگویم که هیچکس راضی نیست در مورد نام تجاری شما و یا کیفیت محصولات شما 2 صفحه بخواند یا تبلیغات ویدیویی طولانی تماشا کند تا با شما آشنا شود. محدودیت ارسال در متن پیامک تبلیغاتی نه تنها یک فرصت تلقی می شود بلکه باعث می شود مشتریان SMS تبلیغاتی شما را بخوانند. یکی از محبوبیت های شبکه اجتماعی توییتر محدودیت کاراکتری است که کاربران ناچارند در 280 کاراکتر حرف خود را خلاصه کنند!

تعیین مهلت زمانی و ایجاد حس ضروریت در مشتری

برای آنکه حس ضروریت در مشتریان خود ایجاد کنید یک تاریخ اتمام برای ارائه خدمت خود در نظر بگیرید تا مخاطبان شما هر چه سریع تر وارد عمل شوند. قاعدتا هر چه این مهلت کمتر باشد تاثیر گذاری و بازدهی آن نیز بیشتر خواهد بود. منتها این فرصت باید به اندازه ای باشد که مشتری بتواند به آن واکنش دهد.

مشتریان را فراخوانی به عمل کنید!

تجربیات نشان داده است که درخواست یک عمل از مخاطب می تواند بهره وری باورنکردنی داشته باشد. به عنوان مثال می توانید برای گرفتن تخفیف، مشتری را به یک وب سایت ارجاع دهید.

با مشتری صمیمانه برخورد کنید

برخورد صمیمانه با مشتری باعث ایجاد حس مهم بودن در مشتری و همچنین باعث ایجاد تاثیر مثبت در وی می باشد. قطعا صمیمیت با مشتری می تواند در بازدهی مطلوب کسب و کار شما اثربخش باشد!

به مشتری تان نشان دهید که او برای شما اهمیت ویژه ای دارد. به عنوان مثال می توانید مشتری خودتان را با نام کوچک خطاب کنید و بعد از آن یک خبر خوب به او بدهید.

مثلا: “غضنفر عزیز، اسنپفود دلتنگ شماست! 20% تخفیف سفارش غذا، هدیه ما به شما!”

کلام آخر

شناخته شدن نام تجاری آنقدر ها هم سخت نیست! کافیست خلاق و شوخ طبع باشید و مدیریت کنید! شما شاهد خواهید بود که رفته رفته، چه پیشرفت هایی در کسب و کارتان خواهید داشت. تنها کافیست با خرید پنل اس ام اس رویاهایتان را به حقیقت تبدیل کنید.

4.9/5 - (7 امتیاز)
Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post

Leave a comment